دنیای اقتصاد- اردبیل- اشکان شکاری: شهردارسرعین در کنفرانس مطبوعاتی تشریح برنامه‌های سومین جشنواره زمستانی شهر سرعین که از 12بهمن همزمان با شروع دهه فجر تا12 اسفند برگزار می‌شود، گفت: سرعین نیازمند نگاه ملی وفراملی است تا بیش ازپیش مورد توجه قرار گیرد. رضا زنده دل با بیان اینکه شأن و منزلت شهر توریستی سرعین به عنوان قطب گردشگری کشور و منطقه در شرایط کنونی مناسب نیست، افزود: تلاش خواهیم کرد با همکاری مسوولان ذی‌ربط و به ویژه اعضای شورای شهر سرعین زیرساخت‌ها و برنامه‌های لازم را برای توسعه و جذب گردشگری سرعین انجام دهیم.
شهردار سرعین جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، توسعه سرمایه‌گذاری و معرفی ظرفیت‌های شهر توریستی سرعین را یکی از اهداف اصلی برگزاری جشنواره زمستانی سرعین برشمرد و ادامه داد: سرعین به عنوان منطقه ویژه گردشگری نیازمند مدیریت جامع و تکیه بر توسعه متوازن است. وی همچنین از راه‌اندازی ستاد جذب سرمایه‌گذاری در سرعین برای اولین‌بار، خبر داد و اظهار کرد: سعی خواهیم کرد همزمان با برگزاری جشنواره زمستانی سرعین ستاد جذب سرمایه‌گذاری را برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل روند اداری فعالان بخش خصوصی در زمینه گردشگری افتتاح کنیم.
رضا زنده دل برنامه‌های خود را جهت جذب سرمایه‌گذاری در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عنوان کرد و ادامه داد: با تبیین چشم‌انداز و اهداف تعیین شده شکوفایی و توسعه شهری در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، شهرنشینی و به ویژه در حوزه گردشگری در این شهرستان دور از دسترس نخواهد بود. شهردار سرعین بازنگری کلی و اضافه کردن بعضی از مولفه‌ها در جشنواره امسال درقیاس با جشنواره سال گذشته، معرفی پتانسیل‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری سرعین را بسترساز توسعه توریسم خواند واضافه کرد: امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های دیگر فرصتی برای برگزاری ورزش‌های حرفه‌ای زمستانی فراهم شود و دراین زمینه تمهیدات لازم برای انجام ورزش اسکی در مسیر پیست آلوارس فراهم می‌شود.
شهردار سرعین از ضرورت تمرکز برنامه‌ها در جشنواره زمستانی سرعین خبر داد و ادامه داد: با تمرکز برنامه‌ها در جشنواره‌های زمستانی فرصتی ایجاد خواهد شد که اقدام به معرفی دیگر توانمندی‌های این شهر کنیم.
رضا زنده دل درپایان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهر توریستی سرعین را به شکل مناسب ومطلوب معرفی کنیم باید از توان رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها استفاده کنیم.
حضور سفرای کشورهای خارجی در سرعین
سخنگوی شورای شهر سرعین نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: مکاتبات لازم از طریق دفتر نمایندگی وزارت خارجه برای حضور بعضی از سفرای کشورهای خارجی درجشنواره زمستانی سرعین انجام شده است. توحید دنیایی بابیان اینکه «ایجاد زمینه و رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری اولویت اصلی برگزاری این جشنواره است»، افزود: سعی خواهیم کرد بسته راهنمای سرمایه‌گذاری شهرستان سرعین را برای علاقه‌مندان و فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این شهر تا زمان جشنواره زمستانی آماده کنیم.
وی در خصوص راه‌اندازی ستاد سرمایه‌گذاری سرعین توضیح داد: مجموعه ستاد سرمایه‌گذاری شهرداری سرعین فعالیت خود را در سه بخش دعوت از سرمایه‌گذاران جدید، رفع مشکلات سرمایه‌گذاران نیمه فعال و دعوت از سرمایه‌گذاران شبه دولتی درنظر گرفته‌است. وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم ستاد سرمایه‌گذاری شهرداری سرعین را اشتغالزایی در سطح استان برشمرد و اضافه کرد: ایجاد منطقه نمونه گردشگری می‌تواند متوسط درآمد شهروندان استان را به متوسط درآمد کشوری نزدیک کند.
توحید دنیایی با اشاره به مواهب طبیعی شهرستان سرعین افزود: سرعین به عنوان ویترین گردشگری استان و حتی کشور جایگاه ممتازی در برنامه‌های گردشگری استان دارد و می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان و حتی افزایش ظرفیت‌های گردشگری کشور داشته باشد. سخنگوی شورای شهر سرعین از پیگیری طرح منطقه نمونه گردشگری خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تصویب این طرح انجام شده که امیدواریم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار در این راستا کمک شایانی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه علاوه برحوضه آب‌های گرم این منطقه، باید فضای تجاری به خصوص مراکز خرید در سرعین رشد داشته باشد، اضافه کرد: در این راستا شهرداری سرعین برنامه‌های خود را به زودی در اختیار تجار و فعالان بخش خصوصی خواهد گذاشت؛ چراکه تسهیل روند فعالیت‌های بخش خصوصی یکی از سیاست‌های ما برای جذب گردشگر در جشنواره زمستانی امسال است.