ایسنا- مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اعلام کرد: منطقه پرسپولیس(تخت جمشید) جزو مناطق ممنوعه پروازی تا ارتفاع 7000 پا از سطح دریا است، لذا هیچ پروازی در ارتفاع کمتر از 12 هزار پا از سطح دریا اجازه عبور از روی این منطقه را ندارد. به گزارش «ایسنا»، حمیدرضا سیدی اظهار کرد: عبور از مجاورت این منطقه به شرط داشتن حداقل 8000 پا از سطح دریا و فاصله یک مایلی از منطقه مذکور امکان‌پذیر است.
سیدی خاطرنشان کرد: سایر آثار باستانی موجود در منطقه مانند نقش رستم و پاسارگارد نیز شامل محدودیت‌های پروازی فوق‌الذکر هستند. وی رعایت موارد مذکور را برعهده بهره‌بردار خواند و یادآور شد: تمام مسوولیت‌های ناشی از عدم رعایت مفاد فوق‌الذکر متوجه ایشان خواهد بود. مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به نظارت در این خصوص، خاطرنشان کرد: طی مدتی که فرودگاه زرقان به بهره‌بردار واگذار شده، هیچ‌گونه تخلفی گزارش نشده و مطابق ضوابط اقدام شده است.
به گفته وی، تبلیغات «پرواز بر فراز تخت جمشید» از سوی برخی آژانس‌های هواپیمایی غیرواقعی است و در این زمینه تذکرات به بهره‌بردار داده شد که نسبت به تبلیغات دقت کنند تا زمینه سوء‌استفاده وجود نداشته باشد.