گروه گردشگری- نمایشگاه امسال گردشگری ایتالیا روزپنج‌شنبه در شهر میلان این کشور گشایش یافت. به گزارش «ایسنا»، نمایشگاه گردشگری ایتالیا به عنوان یکی از پنج نمایشگاه برتر گردشگری جهان در شهر میلان پذیرای فعالان حوزه‌ صنعت گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله سازمان‌ها و انجمن‌های گردشگری، تورگردانان، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شرکت‌های حمل و نقل ریلی، رسانه‌ها، دفاتر رزرواسیون، شرکت‌های تجاری و برگزارکننده همایش‌ها است.
به گزارش ‌ای توربو نیوز، نمایشگاه گردشگری ایتالیا یا (BIT) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی میلان با حضور ۶۷۰۰ شرکت‌کننده از ۱۴۷ کشور جهان از جمله ایران در زمینی به مساحت ۸۶ هزار مترمربع گشایش می‌یابد و در آن کشورها به معرفی جاذبه‌های گردشگری و نوآوری‌های خدماتی در زمینه صنعت گردشگری می‌پردازند. همچنین بیش از ۵۳ هزار
بازدید کننده حرفه‌ای از این نمایشگاه دیدن می‌کنند و بیش از ۲ هزار خبرنگار نیز حضور دارند. این نمایشگاه همواره سکویی برای کشورهای مختلف جهان به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری بوده و به همین دلیل مقامات برگزارکننده نمایشگاه گردشگری ایتالیا تلاش می‌کنند با اجرای تمهیدات ویژه‌، ساکنان شهر میلان و گردشگران را به بازدید از نمایشگاه تشویق کنند.
در این راستا، از چند روز قبل از آغاز نمایشگاه، مشخصات این نمایشگاه برای تمام ساکنان میلان به صورت پیامک فرستاده می‌شود و زمان ورود بازدیدکنندگان به نمایشگاه نیز اطلاعات جامعی از طریق بلوتوث در اختیار آنها قرار می‌گیرد. نمایشگاه گردشگری ایتالیا امسال از ۱۴ تا ۱۶ فوریه (۲۴ تا ۲۷ بهمن) به مدت چهار روز میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. سه روز نخست ویژه کارشناسان صنعت گردشگری و روز پایانی ویژه بازدید عموم خواهد بود. به گزارش «ایرنا» نمایشگاه صنعت گردشگری شهر میلان که به بورس جهانگردی معروف است مهم‌ترین نمایشگاه در این زمینه در ایتالیا محسوب می‌شود. مرکز همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی ایتالیا و ایران موسوم به «چی چه» فضای اختصاص داده شده به ایران در این نمایشگاه را در سالن شماره ۲ مدیریت می‌کند.