خبرگزاری میراث فرهنگی- کمیته فنی اداره کل میراث و گردشگری تهران با استناد به گزارش‌های موجود، دو دفتر خدمات مسافرتی را در آستانه نوروز ۹۳ تعلیق کرد.
هرچه به نوروز و تعطیلات آغاز سال ۹۳ نزدیک‌تر می‌شویم مسوولان از انجام بازرسی‌ها و کنترل فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی خبر می‌دهند. در این میان به گفته «رجبعلی خسروآبادی» مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری تهران، کمیته فنی تهران پس از بازرسی‌های متعدد تنها ۲ دفتر خدمات مسافرتی را تعلیق کرد. این درحالی است که بیش از ۳ چهارم دفاتر خدمات مسافرتی کشور در تهران فعال هستند و همواره شاهد تخلفات بسیار اعم از ندادن برنامه کامل سفر به مسافران، ارائه وعده‌های دروغین و... به گردشگران هستیم. آنچه جای بحث دارد این است که آیا بازرسان با دقت و با انجام کار کارشناسی این کار را انجام داده‌اند، یا آنکه مساله دیگری در میان است. به گفته مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری تهران، آنچه به عنوان تخلف دفاتر خدمات مسافرتی به این اداره کل گزارش شده ‌بود در کمیته فنی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته‌است که درخصوص دو دفتر خدمات مسافرتی در تهران صدق می‌کرد. او با تاکید برآنکه باید با استناد به مستندات موجود بررسی‌ها انجام شود، گفت: «دو دفتر خدمات مسافرتی تعلیق شده، در حقیقت در ارائه خدماتشان به نوعی صداقت در گفتار نداشتند به‌طور مثال گفته می‌شود توری با هتل ۵ ستاره برگزار می‌شود این درحالی که مقصد اصلا هتل ۵ ستاره ندارد، تمام این امور نبود صداقت در گفتار را می‌رساند.»
خسروآبادی همچنین به خبرنگار CHN، از تشکیل جلسه‌ای بین کمیته‌های اسکان و پذیرایی، ارتباطات و تبلیغات و صدا و سیما خبر داد که طی این جلسات هماهنگ شده‌است تا تفاهم نامه‌ای بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شبکه ۵ انجام شود تا برنامه‌هایی درخصوص معرفی جاذبه‌های گردشگری و بیان نحوه‌ مشکلاتی که درخدمات سفر وجود دارد به وجود آید. قرار است این مطالب در قالب زیرنویس یا برنامه‌ای خاص مطرح شود.