گروه گردشگری: با گذشت ۲۰ سال از زمانی که چینی‌ها اجازه یافتند آزادانه به دیگر کشورها سفر کنند، جذب گردشگران چینی به تجارتی سودآور برای تمامی کشورهای جهان تبدیل شده است. حالا انگلیس نیز با تغییر در قوانین صدور ویزای گردشگری به دنبال جذب بیشتر گردشگران چینی است.

به گزارش «ایسنا» به نقل از دیلی‌میل، چین به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان در سال ۲۰۱۳ با فرستادن ۹۷ میلیون گردشگر به کشورهای مختلف، بیشترین میزان گردشگر را در سطح جهان داشت. در این میان مقصد ۷۵ درصد گردشگران چینی کشورهای آسیایی و اروپایی بوده است. به همین دلیل کشورهای زیادی قصد دارند سیاست‌های خود را به ویژه در بخش صدور ویزا برای جذب گردشگران چینی‌ تسهیل کرده یا اقدام به حذف ویزای گردشگری برای گردشگران پرجمعیت‌ترین کشور جهان کنند.

طبق اعلام سازمان جهانی جهانگردی نیز در سال ۲۰۱۳ تعداد گردشگران چینی جهان حدود ۲۲ درصد رشد داشت که کارشناسان علت اصلی این امر را رشد چشمگیر درآمدهای مردم چین در سال‌های اخیر می‌دانند، با این وجود تعداد گردشگران چینی انگلیس درمقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار اندک بوده و براساس آمارها در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۹۶ هزار نفر بوده است. در این شرایط کارشناسان صنعت گردشگری انگلیس با اشاره به رشد چشمگیر درآمدهای چینی‌ها و در سال‌های اخیر براین باورند که در صورت تسهیل سفر گردشگران چینی به انگلیس گردشگران پرجمعیت‌ترین کشور جهان در کنار گردشگران عرب به ولخرج‌ترین گردشگران انگلیسی تبدیل شوند که در ماه‌های اخیر تعداد آنها به‌دلیل حذف نیاز به ویزای گردشگری برای اتباع چهار کشور امارات، عمان، قطر و کویت رشد چشمگیری یافته است.

البته اجرای این طرح به‌دلیل جمعیت بالای چین در مورد گردشگری این کشور امکان‌پذیر نیست، اما کارشناسان اجرای طرحی را پیشنهاد می‌کنند که در قالب آن ویزای شینگن که برای سفر به ۲۶ کشور اروپایی معتبر است برای سفر به انگلیس نیز معتبر خواهد بود که در صورت اجرای آن تعداد گردشگران انگلیسی از پرجمعیت‌ترین کشور جهان، رشد چشمگیری خواهد یافت.