زیارت، گشت‌وگذار و هیجان در چند ساعت

آب و هوای خوش شمال تهران آن هم در گرمای تابستان امسال، می‌تواند گزینه خوبی برای گردشگری شبانه در ماه رمضان باشد. برای این منظور لازم است یک بسته اعم از مکان زیارتی و سیاحتی را در کنار هم بچینید تا در کنار خانواده یک گردش کامل را تجربه کنید. بسته پیشنهادی ما به شما سورتمه تهران، امامزاده قاسم و پارک آب و آتش است. با اجرای این بسته علاوه‌بر زیارت می‌توانید هیجان را در سورتمه و یک تفریح آرام خانوادگی را در آب و آتش تجربه کنید.

سورتمه تهران با سرعتی معادل ۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، این وسیله تفریحی با پیچ و خم‌های زیاد و سربالایی‌ها و سرپایینی‌ها هیجان بالایی را تولید می‌کند. برای رسیدن به محل سورتمه تهران باید ابتدا به میدان تجریش رفته و از آنجا به خیابان دربند، نرسیده به میدان دربند، کوچه اسدالهی، سمت راست، بعد از سازمان آب بوستان جنگلی گلاب‌دره بروید.‌ مسیر دیگر برای رفتن به سورتمه تهران، میدان تجریش، خیابان دربند، نرسیده به میدان دربند، خیابان تاجیک، سمت راست، خیابان گلاب‌دره، پارکینگ اختصاصی بوستان جنگلی گلاب‌دره است. هزینه این گشت شبانه برای شما بین ۹ تا ۱۲ هزار تومان به ازای هر نفر خواهد بود.

امامزاده قاسم نیز با مساحتی معادل ۶۰۰۰ متر بر فراز روستای ییلاقی گلاب‌دره قرار گرفته است. روایات مختلفی درباره کنیه این امامزاده وجود دارد که بر اساس یکی از آنها نسب ایشان به دختر یزدگرد سوم می‌رسد. قدیمی‌ترین آثار بقعه امامزاده قاسم به دوره صفوی و شاه طهماسب برمی‌گردد. پس از آن در دوره فتحعلی شاه بنای امامزاده بازسازی و ضریح و مقبره در آن قرار داده شد. از امکانات این بنا می‌توان به زائرسرا اشاره کرد.

پارک آب و آتش به عنوان آخرین بخش سفر شبانه شما در نزدیکی میدان ونک واقع شده است. این بوستان چهار برج آتش در کنار آلاچیق‌های متعدد برای استراحت خانواده‌ها دارد. مسیر دسترسی به این بوستان از بزرگراه شهید حقانی است.