گروه گردشگری: معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی، هشت درصد سود تسهیلات سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری را پرداخت می‌کند.

«سعید شیرکوند» در مراسم آغاز ساخت مجتمع اداری و فرهنگی مجموعه گردشگری باغ اورس شاهرود اظهار کرد: این سازمان هشت درصد سود تسهیلات سرمایه‌گذارانی که بخواهند در بخش گردشگری کشور فعالیت و از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند را به صورت یارانه پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حمایت از طرح‌های ملی و بزرگ گردشگری از طریق صندوق توسعه ملی منابع مورد نیاز مالی را تامین خواهد کرد، گفت: نرخ تسهیلات این صندوق در بخش ریالی ۱۶ درصد و در بخش ارزی ۶ درصد است. وی خاطرنشان کرد: با این نرخ، انجام پروژه‌های گردشگری برای سرمایه‌گذاران سودآور و انگیزه بخش است.

شیرکوند با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به حمایت از طرح‌های گردشگری دارد، گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی، ایرانیان خارج از کشور و حتی سرمایه‌گذاران خارجی که به‌صورت مشارکتی قصد فعالیت دارند، مورد توجه جدی دولت قرار گرفته است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای راه‌اندازی مجموعه گردشگری باغ اورس شاهرود، گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی به جای حمایت از سرمایه‌گذاران، سنگ‌اندازی می‌کنند.

باغ گردشگری اورس در فضایی نزدیک به ۶ هکتار با الهام از جلوه‌های زیباشناسی باغ و منظره‌های بومی ایران، طراحی و پنج هزار و ۵۰۰ اصله نهال از ۱۵۰ گونه درختی و درختچه‌ای در آن کاشته شده است.