گروه گردشگری: مدیرکل منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) در دیدار با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از نتایج توافقات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه صنعت گردشگری ابراز رضایت کرد. به گزارش «دنیای اقتصاد» به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان در دیدار با «شوجینگ» مدیر کل منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی جهانگردی به تشریح توافقات دو جانبه در راستای توسعه صنعت گردشگری با این سازمان پرداخت و گفت: تشکیل دبیرخانه تخصصی سازمان جهانی جهانگردی در معاونت گردشگری به‌منظور ایجاد انسجام، وحدت رویه و هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط و ارتباط با فضای بین‌الملل به عنوان بستر مهم اجرایی شدن نتایج توافقات دو جانبه حاصل به شمار می‌آید.

وی افزود: راه‌اندازی سیستم اقماری آمار گردشگری، ایجاد هماهنگی با کمیته ساماندهی مصوب دولت به‌منظور ارائه تسهیلات روادید و نیز ابلاغ شیوه‌نامه و مقررات اجرایی به دستگاه‌های ذی‌ربط نیز از جمله سایر نتایج توافقات دوجانبه با سازمان جهانی جهانگردی به‌شمار می‌آید.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: تبادل نظر پیرامون میزبانی ایران برای برگزاری اجلاس وزیران گردشگری ۲۰۱۶ عضو پروژه جاده ابریشم سازمان جهانی جهانگردی، زمینه‌سازی ایجاد مرکز صنایع‌دستی کشورهای عضو UNWTO و نیز مشارکت با سازمان جهانی در بازنگری و روزآمد کردن سند ملی توسعه گردشگری بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در زمینه توافقات مذکور به شمار می‌آید.

در ادامه این دیدار «شوجینگ» مدیر کل منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی جهانگردی ضمن ابراز رضایت از نتایج توافقات دو جانبه با ایران در راستای توسعه گردشگری گفت: اقدامات اخیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مدت یکساله بی‌سابقه و شایان تقدیر است.

وی با اشاره به تعاملات سازمان جهانی جهانگردی با جمهوری اسلامی ایران گفت: UNWTO برای راه‌اندازی تور آشناسازی با ایران متشکل از رسانه‌های تخصصی بین‌المللی به‌منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران و نیز پوشش خبری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و انعکاس آن در رسانه‌های بین‌المللی آمادگی کامل دارد.

این مقام ارشد گفت: همچنین سازمان جهانی جهانگردی به‌منظور همکاری در بازنگری و روزآمد کردن سند ملی گردشگری ایران از طریق مطالعه و بررسی کارشناسی و یافتن راهکارهای لازم و اجرایی کردن آنها در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط، توانایی لازم را دارد.