کشتی گردشگران کره‌جنوبی به ایران رسید

کشتی گردشگری متعلق به دانشگاه دریانوردی کشور کره‌جنوبی به منظور احیای مسیر دریایی جاده‌ ابریشم در اسکله شهید باهنر هرمزگان پهلو گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در این رابطه گفت: کشتی کره‌ای طرح سفردریایی جاده ابریشم با نام «هان بادا» از استان «گیونگ سانگ بوک دو» با ۱۵۰ سرنشین در استان هرمزگان پهلو گرفت. وی افزود: این کشتی گردشگری ۴۰ روز پیش کشورهای کره‌جنوبی، چین، ویتنام، مالزی، اندونزی، هند و عمان را طی کرد و اول آبان وارد ایران و بندرعباس شد.

عباس نوروزی افزود: شماری از سرنشینان این کشتی بندرعباس را به مقصد اصفهان و سپس شیراز که از لحاظ فرهنگی اشتراکاتی با استان کیونگ سانگ بوک دو، کره‌جنوبی دارد ترک کردند تا از نزدیک شاهد جاذبه‌های گردشگری این شهرها باشند.

وی با بیان اینکه این گروه در سال ۲۰۱۳ راه خشکی جاده ابریشم را طی کرده‌اند، گفت: سرنشینان این کشتی امسال نیز سفر خود را از راه آبی ابریشم و با هدف احیای این مسیر انجام داده‌اند. نوروزی اضافه کرد: از ۱۵۰ نفر سرنشین این کشتی حدود ۵۰ نفر سرنشین، حدود ۲۰ نفر گردشگر و بقیه دانشجویان نیروی دریایی کره‌جنوبی هستند. معاون امور بین‌الملل استان «جئونسانگبوک - دو» کره‌جنوبی نیز که گردشگران این کشور را همراهی می‌کند در این خصوص گفت: از سفر به ایران و استان هرمزگان خوشحال هستم و از مسوولان این استان به خاطر این استقبال سپاسگزاری می‌کنیم.

این گردشگران در بدو ورود به ایران مورد استقبال معاون استاندار هرمزگان، مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان و جمعی از مسوولان استان قرار گرفتند.