با ادامه روند بحران اوکراین و روسیه، گردشگری ترکیه نگران از دست رفتن دومین بازار بزرگ خود شده است. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی به نقل از حریت، کاهش سریع ارزش روبل در برابر دلار و ادامه روند بحران اوکراین ترکیه را نگران از دست دادن دومین بازار بزرگ گردشگری خود کرده است. مقامات گردشگری ترکیه با تاکید بر اهمیت گردشگران روس در بازار گردشگری این کشور، یادآور شدند که دولت برای فصل گردشگری ۲۰۱۵ که در پیش است، باید اقدامات جدی و عاجلی در پیش بگیرد، زیرا این کشور با بروز بحران‌های جاری و تحریم روسیه و اوکراین با خطر ازدست دادن گردشگران روسی مواجه است که بازار مهمی برای این کشور محسوب می‌شود.

این گزارش با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی ارزش روبل روسیه دربرابر دلار در سال ۲۰۱۴ یادآور شد که در سال ۲۰۱۳ از مجموع ۳۵ میلیون بازدیدکننده بیش از ۲/۴ میلیون گردشگر روس بودند. این در حالی است که گردشگران روس بعد از آلمان مهم‌ترین بازار گردشگری ترکیه محسوب می‌شوند و سالانه تنها بیش از ۳ میلیون گردشگر به آنتالیا می‌فرستند. اما در شرایطی که گردشگری روسیه خود با بحران بزرگی دست وپنجه نرم می‌کند، زنجیره بحران اکنون از روسیه گذشته و دامن ترکیه و قبرس راهم به‌عنوان بزرگ‌ترین مقصد گردشگری روس‌ها گرفته است.

از زمان آغاز نخستین دور تحریم‌های غرب علیه روسیه از اوایل سال جاری ۶ شرکت بزرگ تورگردانی در روسیه ورشکسته شده‌اند. درکنار آثار آشکار این تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه میزان پولی که توریست‌های روسیه در سفر به مقاصدی چون یونان و اسپانیا خرج می‌کنند، نشان از روند منفی متناوبی دارد.