معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه نقاط مستعد ساحلی در مناطق جنوبی کشور برای سرمایه‌گذاری ویژه دهکده گردشگری شناسایی و انتخاب می‌شود، بیان کرد: با انتخاب نقاط دارای جاذبه‌های بسیار زیبا و منحصربه‌فرد طبیعی، زیربناها با سرمایه‌گذاری دولتی فراهم می‌شود و سپس در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. به گزارش «ایرنا»، مسعود سلطانی‌فر با بیان اینکه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر توسعه سواحل مکران تاکید دارند، گفت: در شمال کشور ۹۰۰کیلومتر ساحل است که با تراکم و مراجعه بسیار بالای مردم با امکانات محدود روبه رو است. سلطانی‌فر افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد دولت که باید توازن در زمینه توسعه کشور به وجود آید اکنون فعالیت‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ایجاد شده است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه استان بوشهر محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است، افزود: تاکنون سرمایه‌گذاری دولت در استان بوشهر در حوزه انرژی بوده که با توجه به وجود حدود ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در این استان و داشتن جاذبه‌های فراوان اکنون ۶ نقطه برای ایجاد دهکده گردشگری شناسایی شده که سه نقطه آن انتخاب می‌شود.

سلطانی‌فر اضافه کرد: مطالعات ساخت دهکده‌های گردشگری ساحلی آغاز شده و استان ساحلی بوشهر استانی زیبا و دارای جاذبه‌های منحصربه‌فرد است که اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها از محل اعتبارات دولتی در آن انجام می‌شود.

وی با تاکید بر تکمیل ساحل‌سازی در نوار ساحلی بوشهر گفت: اکنون برای ساخت نوار ساحلی بوشهر اقداماتی انجام شده که باید این پروژه تکمیل شود. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با وجود اینکه منطقه عسلویه قطب انرژی کشور است اما محلی مناسب برای اکوتوریسم فراهم کرده است. وی گردشگری ساحلی کشور را بی‌نظیر دانست و تاکید کرد: در استان بوشهر به‌ویژه درحوزه اکوتوریسم فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران فراهم است. مسعود سلطانی‌فر با هدف انتخاب مناطق ویژه به‌عنوان دهکده گردشگری و تفریحی به مدت دو روز از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان‌های جنوب کشور دیدن کرد.