مدیر بازاریابی دفتر خاورمیانه سازمان ملی گردشگری کره‌جنوبی که کشورش برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور یافته است؛ ایران، مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس را بازارهای مهم هدف گردشگری کره‌جنوبی برای سال ۲۰۱۵ عنوان کرد. به گزارش میراث آریا، شفیق ابراهیم، با اشاره به سفر ۲۰ هزار گردشگر ایرانی به کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۰ که کاهش سهم گردشگران ایرانی کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد، گفت: در سال ۲۰۱۴ حجم گردشگران بازدیدکننده از کره‌جنوبی بالا رفته است. وی با اعلام خبر توسعه روابط گردشگری ایران و کره‌جنوبی، تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های سازمان ملی گردشگری کره‌جنوبی، گردشگران زیادی در سال ۲۰۱۵ از ایران به کره‌جنوبی سفر می کنند. ابراهیم، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تهران را فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های گردشگری کشورها خواند و گفت: ایرانی‌ها با تماشای سریال‌های کره‌جنوبی از تلویزیون توانسته‌اند تا حدودی با فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری این کشور آشنا شوند و فعالیت بازاریابی کره‌جنوبی در ایران نیز از ماه نوامبر گذشته آغاز شده است.

کنسرسیوم گردشگری سلامت با حضور ۴۰کشور تشکیل می‌شود

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور، در نشست تخصصی سومین روز از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با اشاره به تشکیل کنسرسیومی با حضور ۴۰ کشور درحوزه گردشگری سلامت، اعلام کرد: پروژه‌ای در فضای ۱۰۰ هکتاری در جزیره چابهار در حال احداث است.

به گزارش میراث آریا، محمد پناهی با اعلام اینکه سال گذشته درآمد ارزی کشور از بخش گردشگری ۲/۱میلیارد دلار بوده است،گفت: با دانش و امکاناتی که در حوزه گردشگری سلامت داریم، می‌توانیم سه سال آینده ۷ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری کنیم.