دنیای اقتصاد: اصفهان میزبان همایش بین‌المللی فرصت‌های پساتحریم سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان خواهد بود.

علیرضا برهانی‌پور، دبیر این همایش در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اعلام این مطلب افزود: با تغییر فضای بین‌المللی به نفع جمهوری اسلامی ایران پس از توافق هسته‌ای، موج دامنه‌دار ورود هیات‌های اقتصادی به کشور شکل گرفته است و مقصد بسیاری از آنها پس از تهران، شهر اصفهان است. وی با اشاره به لزوم بهره‌برداری و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به این هیات‌ها افزود: یکی از بحث‌هایی که در این چند سال به صورت مستمر مطرح و مورد توجه بوده، توسعه اصفهان در حوزه گردشگری است؛

چرا که اصفهان ظرفیت توسعه گردشگری را هم از لحاظ پتانسیل‌های فرهنگی و تاریخی و هم از نظر وجود زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری دارد.

برهانی‌پور ایجاد یک حلقه گردشگری مدرن در شهر اصفهان را از جمله برنامه‌های راهبردی شهرداری این شهر اعلام کرد و ادامه داد: ایجاد مراکز گردشگری در حاشیه رینگ‌های ترافیکی شهر مانند شهر رویاها، احداث آکواریوم بزرگ اصفهان، باغ خزندگان و باغ پرندگان در منطقه ناژوان، پیش‌بینی احداث چند هتل‌ پنج ستاره در مجاورت مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان و مجموعه شهید کشوری، همچنین مشارکت در احداث شهرک سلامت، طرح‌های تفریحی گردشگری پیش‌بینی‌شده در باغ فدک، همگی اجزای حلقه گردشگری شهر اصفهان هستند که در آینده نزدیک با طرح‌های متعدد دیگری تکمیل خواهند شد.

دبیر همایش بین‌المللی فرصت‌های پساتحریم سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان، با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در نظر دارد از تمامی ظرفیت‌های این شهر برای برگزاری این همایش بهره‌برداری کند، ادامه داد: یکی از زمینه‌هایی که به خوبی می‌توان از آن استفاده کرد، بحث خواهرخوانده‌ها است. همان‌طور که می‌دانیم اصفهان با ۱۳ شهر تاریخی و مهم دنیا خواهرخوانده است. اما متاسفانه نتوانسته‌ایم تاکنون از این فرصت در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی به خوبی استفاده کنیم؛ در صورتی که می‌توان در حاشیه هفته‌های فرهنگی مشترکی که در بین این شهرها برگزار می‌شود، فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری خوبی را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه شهردار اصفهان توسعه شهر و انجام وظایف شهرداری از طریق جذب مشارکت با بخش خصوصی را شعار محوری خود اعلام کرده است، افزود: ما نمی‌خواهیم تنها فرصت‌هایی را که شهرداری اصفهان دارد در این همایش عرضه کنیم و چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی و فعالان اقتصادی در استان پروژه‌های قابل عرضه‌ای در این همایش داشته باشند می‌توانند آنها را به دبیرخانه این همایش ارائه کنند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، این همایش در آبان‌ماه جاری در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.