ششتمد، زیبای آرام در غرب خراسان رضوی
بخشی از مردم ایران، پیرو کمپینی که آنها را به دیدن ایران در نوروز پیش‌رو به جای ترکیه و دبی دعوت می‌کند تصمیم دارند به سفرهای داخلی بپردازند؛ اما مساله این است که بسیاری از جاذبه‌های ایران برای آنها ناشناخته است. از این‌رو «دنیای اقتصاد» تصمیم دارد تا نوروز 60 جاذبه عمدتا ناشناخته کشور را معرفی کند.

ششتمد یکی از بخش‌های خوش آب و هوا و کوهپایه‌ای در منطقه غرب خراسان رضوی است که نامش را کمتر شنیده‌ایم، اما این نام برای خراسانی‌ها و سبزواری‌ها آشنا است؛ منطقه نمونه گردشگری بسیار دیدنی با طبیعتی زیبا که در ایام مختلف سال به‌ویژه در فصول گرم به واسطه روستاهای زیبا و ییلاقی‌اش، همواره پذیرای مسافران و گردشگران فراوانی از شهر سبزوار و دیگر شهرها و نواحی اطراف است. ششتمد در ۳۰ کیلومتری جنوب دارالمومنین سبزوار قرار گرفته و به‌دلیل واقع شدن در دامنه شمالی کوه‌های مرکزی خراسان با نام کوه‌میش، به لحاظ طبیعی از مناظر و تفرجگاه‌های ییلاقی متعددی برخوردار است که در حال حاضر یکی از قطب‌های گردشگری طبیعی در خطه سربداران به‌شمار می‌آید.

منطقه ششتمد به جز جاذبه‌های طبیعی، به لحاظ تاریخی و فرهنگی نیز جاذبه‌های متعددی در خود دارد؛ مثلا آرامگاه ابوالحسن علی‌بن زید بیهقی معروف به ابن فُندُق فرید خراسان دانشمند و نویسنده و مورخ برجسته خراسان در شهر ششتمد، یکی از این جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی است. ششتمد به واسطه توانمندی‌های متعدد طبیعی و فرهنگی و تاریخی که دارد در سال‌های گذشته به عنوان منطقه نمونه گردشگری در استان خراسان رضوی معرفی شده است، اما با توجه به اینکه تاکنون برای توانمند کردن این بخش کاری صورت نگرفته، همچنان برای مردم خارج از این استان شناخته شده نیست. اگر سبزوار را برای مقصد سفرتان برگزیدید، دور از ازدحام و در دل طبیعت زیبای این منطقه، می‌توانید سری هم به این بخش بزنید که تنها نیم ساعت با سبزوار فاصله دارد.