«آهنگری تراکتورسازی ایران» بزرگترین کارخانه تولید قطعات فورج خاورمیانه

مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۲شرکت آهنگری تراکتور سازی ایران باحضور اکثریت سهامداران درتاریخ ۲۹ تیرماه ۱۳۹۳ برگزار گردید. در این جلسه آقای مهندس مجید باویلی تبریزی به عنوان بزرگترین سهامدار شرکت، رییس مجمع، آقای پدرام باویلی تبریزی و عبدالمجید قندریز به عنوان ناظر وآقای جواد زراعتی خسروشاهی به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند. در این مجمع آقای مهندس حیرت انگیز به‌عنوان، مدیر عامل گزارش عملکرد یکساله شرکت آهنگری را ارائه نمود و به سوالات سهامداران حاضر در مجمع پاسخ‌های مناسب ارائه شد. پیرو تصمیمات اتخاذ شده درجلسه مجمع فوق‌العاده شرکت مبنی برپیگیری ثبت افزایش سرمایه شرکت مدیر مالی شرکت اعلام کردند که شرکت موفق به ثبت افزایش سرمایه ۴۰۰درصدی نزد اداره ثبت شرکت‌ها شده و همچنین درجهت اجرای دستورات هیات مدیره اقدامات لازم درخصوص افزایش سرمایه ازمحل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت شرکت معادل ۱۰۰درصد سرمایه تازه به ثبت رسیده انجام شده که پس ازطی مراحل قانونی در سال ۹۳ افزایش یافته و به ثبت خواهد رسید. براساس مصوبات مجمع صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ماه ۱۳۹۲ تصویب، سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس و روزنامه‌های دنیای اقتصاد واطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت در سال ۹۳ انتخاب شدند. همچنین براساس رای‌گیری آقایان مهندسان محمدرضا باویلی تبریزی، عبدالمجید قندریز ،پدرام باویلی تبریزی و جلال‌الدین حیرت‌انگیز به عنوان اعضای حقیقی هیات‌مدیره و شرکت پولاد قطعه به عنوان عضو حقوقی هیات مدیره انتخاب شدند.

تاریخچه مختصر شرکت

طرح ایجاد کارخانه تراکتورسازی ایران در مهرماه ۱۳۴۶ در چهارچوب مفاد موافقتنامه همکاری‌های فنی و اقتصادی ما بین دولت‌های ایران و رومانی به منظور تولید یک نـوع تراکتور اونیورسال به قدرت ۶۵ اسب بخار به مرحله اجرا گذارده شد.

بازنگری‌های به عمل آمده در سال۱۳۵۳ شمسی مانع از ادامه طـرح به منظور تولید تراکتور اونیورسال گردیده و عقد قرارداد با شرکت MF انگلیس در همان سال ادامه طرح را جهت تولید تراکتورهای MF فراهم ساخت.

در ادامه اجرای طرح به منظور دستیابی به هدف‌های کمی‌ و کیفی پیش‌بینی شده، طرح ایجاد کارخانه تراکتورسازی ایران در سال۱۳۵۴ به پنج پروژه تحت عناوین «ساخت قطعات و مونتاژ تراکتور»، «خدمات صنعتی»، «ریخته‌گری»، «ساخت موتور» و«آهنگری» تفکیک گردید. پروژه آهنگری براساس برنامه‌ریزی‌های مدون به منظور دستیابی به تولید کلیه قطعات آهنگری موردنیاز گروه صنایع تراکتورسازی و سایر شرکت‌ها و موسساتی که به قطعات آهنگری نیاز دارند و علی‌الخصوص کارخانجات و صنایع خودروسازی در وسعتی به مساحت۱۱ هکتار به وجود آمد. خرید و نصب ماشین‌آلات مورد نیاز در دو فاز به شرح زیر برنامه‌ریزی شده و به مرحله اجرا

درآمد.

فاز اول با خرید، نصب و راه‌اندازی خطوط پرس‌های ۱۰MN ، ۱۶MN ، ۲۰MN و ۲۵MN در سال ۱۳۵۷ به اتمام رسیده و در سال ۱۳۶۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. فاز دوم از سال ۱۳۵۷ با انجام مطالعات لازم باکمک مشاورین انگلیسی وبا همکاری شرکت آلمانی Eumuco آغاز شده و در سال ۱۳۶۲ ماشین‌های آهنگری افقی SM۲۰۰ و SM۹۰۰ و همچنین ماشین‌آلات جانبی خطوط تولید آهنگری ۴۰MN و MN ۸۰ خریداری گردید . سپس مراحل نصب و راه اندازی شروع شده و در بهمن ماه سال ۱۳۶۷ به مرحله بهره‌برداری رسید.

پروژه آهنگری بر اساس طرح تفکیک کارخانه تراکتورسازی در آذر ماه سال ۱۳۶۶ به عنوان یک شرکت مستقل به ثبت رسید.

در راستای سیاست واهداف استراتژیک شرکت و با ورود به بازارهای جهانی به منظور توسعه صادرات محصول به کشورهای خارجی بخصوص کشور‌های اروپایی، از اواخر سال ۱۳۷۴ ، فعالیت‌های وسیعی در زمینه ایجاد و استقرار استاندارد ایران - ایزو۹۰۰۲ درشرکت شروع گردید. شرکت دراسفند ماه ۱۳۷۵ موفق به اخذ گواهینامه ISO۹۰۰۲ از موسسه RWTÜV آلمان گردید. سپس از طریق ممیزی‌های مراقبتی و تکرار انجام شده از طرف موسسه گواهی دهنده، گواهینامه اخذ شده در دوره‌های سه ساله تجدید شد . در پی تغییر ویرایش استاندارد از ISO۹۰۰۲:۱۹۹۴ به ISO۹۰۰۱:۲۰۰۰، این شرکت نیز جهت‌گیری‌های لازم را جهت انطباق نظام کیفیت با الزامات ویرایش جدید استاندارد انجام داده و نسبت به اعمال تغییرات و بازنگری‌های لازم در مستندات مربوطه اقدام نمود.در نهایت با استقرار کامل نظام مدیریت کیفیت مبتنی بر ISO۹۰۰۱:۲۰۰۰ این سازمان درسال ۱۳۸۲ موفق به اخذ گواهی مربوطه از ار-و-توف ایران گردید.

در ادامه با توجه به سیاست مدیریت درجهت بهبود و ارتقاء مستمر نظام کیفیت سازمان و همچنین جهت انطباق با الزامات مطرح شده توسط صنایع خودروسازی جهان ، بازنگری‌های لازم در مستندات سیستم مدیریت کیفیت براساس استاندارد ISO/TS۱۶۹۴۹:۲۰۰۲ انجام گردید. پس از استقرار سیستم مذکور و انجام آنالیز نقاط قوت و ضعف در اردیبهشت ماه ۱۳۸۳ و رفع مغایرت‌های مشاهده شده ، ممیزی نهایی صدور گواهی توسط ار-و-توف ایران در آذر ماه همان سال انجام شده و استقرار سیستم مدیریت کیفیت

ISO/TS۱۶۹۴۹:۲۰۰۲ در شرکت آهنگری از طرف شرکت مزبور مورد تائید قرار گرفت.

به دنبال مطرح شدن مبحث مدیریت انرژی در بخش صنعت و بوجود آمدن بستر مناسب جهت پرداختن به مقوله فوق، تحقیقات و مطالعات لازم در زمینه مدیریت انرژی شروع شده و زمینه را برای تحلیل مصارف انرژی ایجاد نمود. در این ارتباط به دلیل گستردگی و تنوع عملیات موجود وتجهیزات مورد نیاز، واحد مدیریت انرژی در سال ۱۳۷۸ در شرکت تشکیل شده و فعالیت خود را با جمع‌آوری و فایلینگ کامپیوتری اطلاعات مرتبط با مصرف انرژی و آلاینده‌های محیط زیست به منظور ایجاد بستری مناسب برای اقدامات لازم درراستای مدیریت انرژی شروع نمود . شایان ذکر است که سیستم پایش و مدیریت انرژی این شرکت در سال ۱۳۸۱ از طریق «سابا» به عنوان یکی از شش سیستم برتر مدیریت انرژی در کشور انتخاب گردید.

شرکت آهنگری به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی کشور، با توجه به پیچیدگی و تنوع محصول تولیدی ، برنامه‌های راهبردی خود را بر پایه گسترش پژوهش پایه ریزی نموده است. در این راستا اقدامات موثری از طرف شرکت بعمل آمده که از آن جمله می‌توان به ایجاد واحد تحقیق و توسعه و اخذ پروانه تحقیق از وزارت صنایع در سال ۱۳۷۶ اشاره نمود. این واحد در سال ۱۳۷۹ از طرف مراکز تحقیق و توسعه سازمان صنایع و معادن ایران به عنوان واحد تحقیق و توسعه نمونه کشور انتخاب گردید.

در سال ۱۳۸۰ به دنبال افزایش نیاز مشتریان و صنایع خودروسازی به قطعات آهنگری با میانگین وزنی پائین، مدیریت تصمیم گرفت جهت جوابگویی به این نیاز نسبت به ایجاد امکانات مورد نیاز اقدام نماید.

در این راستا دو خط آهنگری دست دوم ۶MN در سال ۱۳۸۰ خریداری شده و پس از نصب در همان سال مورد بهره‌برداری قرارگرفت. علاوه بر آن به دنبال افزایش نیاز مشتریان به قطعات آهنگری، برنامه‌ریزی‌های لازم درجهت توسعه سخت افزاری شرکت و از بین بردن گلوگاه‌های موجود انجام شده و نسبت به خرید تجهیزات لازم اقدام گردید که بخش قابل توجهی از این تجهیزات در سال ۱۳۸۳ نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی دو خط تولید ۱۳MN، چهار دستگاه اره نواری، تجهیزات قالبسازی و ... اشاره کرد.

در سال ۱۳۷۶ همگام با برنامه‌های بلندمدت دولت در جهت واگذاری سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی و با تغییر ماهیت شرکت از سهامی‌خاص به سهامی‌عام ، مقدمات لازم جهت عرضه سهام شرکت در بورس اوراق بهادار آماده شده و با پذیرفته شدن آن، نسبت به عرضه سهام به متقاضیان اقدام گردید. شایان ذکر است که سرمایه شرکت در آبان ماه سال ۱۳۸۰، از پنج میلیارد ریال به بیست میلیارد ریال و در اسفندماه سال ۱۳۸۱ از بیست میلیارد ریال به سی میلیارد ریال و در دی ماه سال ۱۳۸۳ از سی میلیارد ریال به چهل میلیارد ریال افزایش یافته است و در سال ۱۳۸۶ سرمایه شرکت از مبلغ چهل میلیارد ریال به مبلغ شصت و چهار میلیارد ریال از محل اندوخته توسعه وتکمیل و سود انباشته افزایش یافت.

در پنجمین همایش مراکز تحقیق وتوسعه صنایع و معادن کشورکه درآذرماه سال۱۳۸۴ برگزار گردید، شرکت مجددا به عنوان یکی ازمراکز تحقیق وتوسعه نمونه کشور انتخاب و توانست باتولید محصول نمونه از آلیاژ آلومینیوم ۷۰۷۵ به دریافت لوح تقدیر از وزیر محترم صنایع و معادن نائل گردد. در ادامه فعالیت‌های مرتبط با استقرارسیستم مدیریت کیفیت یکپارچهIMS با افزوده شدن سیستم‌های «مدیریت زیست محیطیISO۱۴۰۰۱ » و «مدیریت بهداشت وایمنی شغلیOHSAS۱۸۰۰۱» به سیستم مدیریت کیفیت که از سال ۱۳۸۴ شروع شده بود در آذرماه سال ۱۳۸۶ سازمان موفق به اخذ گواهی سیستم‌های فوق الذکر گردید.

در استمرار نصب و راه‌اندازی تجهیزات خریداری شده از شرکت UEF انگلستان، در سال ۱۳۸۵شرکت موفق گردید با نصب و راه‌اندازی خط تولید ۲۵MN، گام دیگری در جهت افزایش توان و ظرفیت تولیدی شرکت بردارد.

در ادامه تلاش متخصصین شرکت و در راستای دستیابی به تکنولوژی آهنگری آلومینیوم که از سال‌ها قبل شروع گردیده بود بالاخره در سال ۱۳۸۷ شرکت موفق گردید تا نمونه‌هایی از قطعات آهنگری را بنابه سفارش مشتری تولید و به تائید ایشان برساند. بدین‌وسیله تولید قطعات آلومینیوم نیز به سبد محصولات این سازمان اضافه گردید. در راستای اهداف کیفیتی و در جهت استمرار، حفظ و ارتقاء سیستم‌ مدیریت کیفیت

ISO/TS۱۶۹۴۹:۲۰۰۲ ، شرکت در مهر ماه سال ۱۳۹۰ و شهریور ماه سال ۱۳۹۱ در دو نوبت توسط شرکت توف نورد ایران- آلمان مورد ممیزی مراقبتی قرار گرفت که در هر دو نوبت مورد تایید قرار گرفته و گواهینامه‌های ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸ و ISO/TS:۲۰۰۹ ابقاء گردیدند. در همین راستا از بیست‌ویکم تا بیست‌وسوم مهر‌ماه سال۱۳۹۲ شرکت جهت صدور مجدد گواهینامه‌های مبتنی بر استانداردهای مذکور از طرف شرکت توف نورد ایران-آلمان مورد ممیزیِ تمدید قرار گرفت که مجددا مورد تایید قرار گرفته و گواهینامه‌های ISO۹۰۰۱:۲۰۰۸ و ISO/TS۱۶۹۴۹:۲۰۰۹ تمدید و ابقاء گردیدند.

در راستای تصمیمات مدیریت برای انجام عملیات ماشین‌کاری قطعات، کارگاه قطعه‌سازی در نیمه دوم سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی گردید که در سال ۱۳۹۲ نیز تولیدات این کارگاه محقق گردید.

توانمندی‌های شرکت آهنگری

کارگاه آهنگری

کارگاه آهنگری شامل ۱۴ خط تولید از ۲۰۰ تن تا ۸۰۰۰ تن می باشد ، تنوع خطوط تولید این امکان را به شرکت می‌دهد تا قابلیت تولید انواع قطعات پیچیده از ۱۰۰ گرم تا ۱۰۰ کیلوگرم را دارا باشد و همچنین با دارا بودن بزرگترین خطوط آهنگری با قالب بسته نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح منطقه خاورمیانه رقیبی از این نظر برای شرکت وجود نداشته باشد. (جدول شماره۳)

کارگاه عملیات حرارتی

با توجه به اینکه جهت رسیدن قطعات فورج به قابلیت مکانیکی و ساختاری مطلوب انجام عملیات حرارتی جز جدایی‌ناپذیر عملیات آهنگری می‌باشد، شرکت آهنگری مجهز به انواع کوره‌های عملیات حرارتی بوده و قابلیت انجام انواع عملیات حرارتی بر روی قطعات فولادی را دارا می‌باشد.

عملیات حرارتی انجام گرفته در شرکت آهنگری به شرح ذیل می‌باشد:

الف ) آنیل ایزوترمال

ب) آنیل کامل

ج) نرمالیزه

د) سختکاری و برگشت

کارگاه قالب‌سازی

حوزه طراحی و قالب‌سازی شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران به‌عنوان بخشی از ازمجموعه شرکت آهنگری با بهره‌گیری از پرسنل متخصص، دانش فنی و تجهیزات پیشرفته، علاوه بر تامین قالب‌های فورج مورد نیاز شرکت، تجربه و توانایی ارائه خدمات مرتبط باساخت انواع قالب‌های صنعتی به جامعه قالب‌سازی وشرکت‌های استفاده‌کننده انواع قالب‌هارا دارا می‌باشد. موارد ذیل از جمله توانایی‌ها و قابلیت‌های طراحی و ساخت قالب شرکت آهنگری می‌توان نام برد.

الف) توانایی ارائه خدمات فنی مهندسی درزمینه انواع قالب شامل مدل سازی نرم افزاری،

ب) ساخت مدل‌های گرافیتی و مسی اسپارک، شبیه‌سازی فرایند فورج، مشاوره ساخت قالب

ج) ماشین‌کاری انواع قالب‌ها در ابعاد تا۱۵۰۰میلیمتر با فرزهای چند محوره با قابلیت DNC، تراشکاری CNC، اسپارک ووایرکات

د) دارا بودن خط جوشکاری MIG اتوماتیک

ه) عملیات حرارتی سخت کاری ونیتروکربورایزینگ درکوره‌های خلاءباخنک‌کاری کربن وازت دهی گازی

چنانچه قبلا نیز ذکر گردید حوزه طراحی و قالبسازی شرکت آهنگری نه تنها توانایی تامین کلیه نیازهای قالب و ابزار شرکت را دارا می‌باشد، بلکه قابلیت ارائه خدمات ساخت قالب و ابزار به مشتریان خارج از شرکت را نیز دارا می‌باشد. ذیلا قسمتی از سوابق خدمات ارائه شده به مشتریان ارائه گردیده است:

الف) ساخت انواع قالب‌های دایکست برای شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو(ایکاکو)شامل: قالب‌های بدنه سیلندر، پوسته کلاچ، پوته دیفرانسیل، پوسته کیلومتر شمارو محفظه آب پژو۴۰۵

ب) ساخت مجموعه قالب شامل کفشک‌هاوقالب‌های دایکست برای شرکت موتوژن

ج)ساخت قالب‌های فرم‌دهی وبرش ورق آلومینیومی برای صنایع اپتیک اصفهان

د) ساخت انواع قالب‌های فرم‌دهی گرم عایق‌های الکتریکی مورد استفاده شرکت ایران ترانسفوبرای اولین بار درکشور

امکانات آزمایشگاه کنترل کیفیت

شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران در راستای دستیابی به خواسته‌ها و الزامات مشتریان مجهز به مدرن‌ترین امکانات آزمایشگاهی و کنترلی درسطح کشور می‌باشد . ازجمله این امکانات :

الف) دستگاه‌های اندازه گیری سه بعدی CMM

ب) دستگاه‌های سختی سنج وبکرزبا نمایشگر دیجیتالی

ج) دستگاه‌های سختی سنج راکول وبرینل

د) انواع دستگاه‌های ترکیاب، مغناطیسی وماوراء بنفش

ه) تجهیزات آزمایشگاهی کوانتومتری جهت آنالیز مواد اولیه

و) امکانت وتجهیزات آماده‌سازی نمونه‌های آزمایشگاهی

ز) تجهیزات متالوگرافی جهت بررسی ساختار متالوژیکی مواد

ح) انواع وسایل اندازه‌گیری مورد استفاده درزسطح کارخانه

لازم به ذکر است هم‌اکنون با ایجاد سیستم CAQ در کنترل واندازه‌گیری‌های حین تولید ارتباط مستقیم مابین دستگاه‌های اندازه‌گیری و کامپیوتر برقرار شده است که به مقدار زیادی از بروز خطاهای انسانی جلوگیری نموده و دقت عمل را تاحدود بسیاری بالا برده است.

عملکرد شرکت آهنگری درسال ۱۳۹۲ و مقایسه آن با سال ۱۳۹۱

عملکرد تولید شرکت آهنگری در سال ۱۳۹۲به میزان تقریبا ۱۳۰۰۰تن بوده که درمقایسه با میزان تولید درسال ۱۳۹۱ که تقریبا ۱۰۰۰۰تن بوده شاهد افزایش ۳۰ درصدی تولید بوده‌ایم علت عمده این افزایش تولید در شرکت ناشی از رفع مشکلات عدیده دررابطه تامین مواد اولیه می‌باشد که که این مشکلات با تلاش وافر هیات مدیره و مدیرعامل بر طرف گردید و بدین ترتیب شرکت باپشت سرگذاردن مشکلات بزرگ گذشته از موفقیت حاصل حاصل شده تجارب گران‌بهایی رادرمواجه بامشکلات وراهکارهای برون رفت از این مشکلات فراگرفت افزایش تولید موجب افزایش فروش گردید.

سال ۱۳۹۲درآمد شرکت ناشی از فروش محصولات وصادرات بالغ بر۵۴۹میلیون ریال گردید که در مقایسه با عملکرد سال ۱۳۹۱ که در حدود ۴۶۲ میلیارد ریال بوده بالغ بر ۸۶ میلیارد ریال افزایش درآمد مشاهده

می‌گردد.

با افزایش درآمد سازمان درسال ۱۳۹۲،شرکت آهنگری برای اولین بار پس از ۵سال موفق به دستیابی به سود ۱.۵میلیارد ریالی گردید که باتوجه به مشکلات سال‌های قبل و روند صعودی عملکردشرکت در سال‌های پیش می‌توان این امررا موفقیتی بزرگ در عملکرد شرکت

برشمرد.

صورت‌حساب سود وزیان شرکت برای سال مالی منتهی به ۱۲/۲۹/ ۱۳۹۲به شرح جدول ذیل شماره ۱ شده است. با راهکارها و تلاشهای وافر ریاست محترم هیئت‌مدیره جناب آقای مهندس باویلی تبریزی شرکت آهنگری با توجه به اینکه در سنوات قبل زیانده بوده، در سال ۹۲ به سوددهی رسیده است لازم به ذکر میباشد شرکت پس ازپوشش زیان انباشته سود نیز بین سهامداران تقسیم خواهد نمود.

عملکرد ۳ماهه اول سال ۱۳۹۳

عملکرد ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۳ طبق نمودار‌های ذیل ارائه گردیده است. به‌طوری‌که از نمودار‌های ذیل مشخص می‌باشد در سال ۹۲ با توجه به رکور مشاهده شده در صنعت خودروسازی، تولیدات این شرکت معطوف به صنایع غیرخودرویی گردیده بود.

با برطرف شدن رکود صنعت خودروسازی تولیدات خودرویی این شرکت نیز افزایش یافت به طوری‌که در سه ماهه اول ۱۳۹۳ قطعات خودرویی ۹۷درصد سهم تولیدات شرکت را به خود اختصاص داد.

صورت حساب سود و زیان واقعی سه ماهه اول سال ۱۳۹۳ نشان می دهد که تقریباً ۵۶ درصد سود پیش بینی شده برای سال ۱۳۹۳ تحقق یافته است و با توجه به پوشش ۵۰ درصدی سود پیش‌بینی، شرکت برای تعدیل سود برای کل سال ۱۳۹۳ اقداماتی را انجام داده که در حال بررسی می‌باشد و در صورت تصویب در هیئت مدیره متعاقباً از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد. (جدول شماره۲) شرکت در سال ۱۳۹۳ نسبت به تجدید ارزیا بی زمین کارخانه و افزایش سرمایه شرکت معادل ۱۰۰ درصد سهام تازه به ثبت رسیده از محل مذکور نموده که در صورت اتمام مراحل قانونی تا پایان سال سرمایه شرکت دوبرابر گشته و به مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

پروژه‌های شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران

پروژهای اجرا شده در سال ۱۳۹۲

شرکت آهنگری همگام با پیشرفت‌های حاصل در صنعت آهنگری و ارتقا هرچه بیشتر رضایتمندی مشتریان پروژه‌های ذیل را به انجام رسانیده

است:

الف) ایجاد امکانات لازم در جهت ماشینکاری قطعات مثلثی و توپی پژو ۴۰۵ و ۲۰۶

ب) انجام ماشین کاری و مونتاژ قطعات سیبک مورد استفاده در تراکتور‌های MF۲۸۵ و MF۳۹۹ در کارگاه قطعه‌سازی شرکت آهنگری

ج) بازسازی وتجهیز آزمایشگاه کنترل کیفیت:

باتوجه به اینکه توانایی دستیابی به کیفیت مورد نظر مشتریان یکی از مزیتهای این شرکت می‌باشد و با توجه به ایجاد شرایط بهتر در جوابگویی به خواسته مشتریان، آزمایشگاه سازمان که قدیمی وفرسوده شده بود، بازسازی و تجهیز

گردید.

د)نصب یک دستگاه رول فورج

این دستگاه به علت ما هیت عمکردی خود قادر به تولید قطعات مخصوص از قبیل میل سوپاپ و گلوله‌های فلزی که کاربرد وسیع در صنعت سیمان و معادن دارد ، می باشد.

در صورت شروع بهره برداری از این دستگاه پیش بینی می گردد ظرفت کارخانه تا ۳۰۰۰ تن افزایش یابد.

پروژه‌های در دست اجرا

عمده‌ترین پروژه‌های پیش‌بینی شده برای سال ۱۳۹۳ شرکت را می‌توان به شرح ذیل

بر شمرد:

الف)بهره برداری ماشین رول فورج جهت افزایش ظرفیت تولید به میزان ۳۰۰۰ تن

ب) خرید و نصب خط آهنگری ۳۰۰۰ تن و ۴۰۰۰ تن در صورت اختصاص تسهیلات وزارت صنایع و معادن

ج) طرح توسعه خطوط رفت و برگشت شبکه بخارو هوای فشرده. در حال حاضربخار و هوای فشرده مورد نیاز سازمان از طریق شرکت خدمات صنعتی تامین می شود.

د) بهینه‌سازی طرح‌های قالب و ابزار در جهت صرفه‌جویی در مصرف مواد اولیه و کاهش زمان تولید قطعات.

ه) باتوجه به افزایش سرمایه وهمچنین بادر نظر گرفتن افزایش هزینه حمل مواد خریداری شده جهت تولید، مدیریت شرکت درنظر دارد نسبت به ایجاد و راه‌اندازی خط ذوب و نورد فولادهای آلیاژی اقدام نماید. که برخی از مقدمات کار منجمله تغییر اساسنامه و...انجام یافته است.

و) بهبود و نوسازی ناوگان حمل و نقل داخلی

«آهنگری تراکتورسازی ایران» بزرگترین کارخانه تولید قطعات فورج خاورمیانه

«آهنگری تراکتورسازی ایران» بزرگترین کارخانه تولید قطعات فورج خاورمیانه

«آهنگری تراکتورسازی ایران» بزرگترین کارخانه تولید قطعات فورج خاورمیانه

«آهنگری تراکتورسازی ایران» بزرگترین کارخانه تولید قطعات فورج خاورمیانه

«آهنگری تراکتورسازی ایران» بزرگترین کارخانه تولید قطعات فورج خاورمیانه

«آهنگری تراکتورسازی ایران» بزرگترین کارخانه تولید قطعات فورج خاورمیانه

«آهنگری تراکتورسازی ایران» بزرگترین کارخانه تولید قطعات فورج خاورمیانه

«آهنگری تراکتورسازی ایران» بزرگترین کارخانه تولید قطعات فورج خاورمیانه