دنیای اقتصاد_یزد: حمیده رسولی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که به میزبانی فرمانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق دانشجویان به این امر، حدود دو سال است که طرح تخفیف شهریه برای دانشجویانی که در ترم تحصیلی ازدواج می‌کنند، در دانشگاه آزاد اسلامی یزد اجرا می‌شود.

وی افزود: در همین راستا برای دانشجویانی که ازدواج می‌کنند در مقطع کارشناسی شهریه صفر شده و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: با توجه به بحث اقتصادی، سالن‌های دانشگاه در جهت خدمت‌رسانی در امر آسان‌سازی ازدواج و تشریفات مجهز شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد ؛ ضمن اینکه کارگاه‌های آموزش خانواده آسمانی به صورت فصلی برای دانشجویان نیز برگزار می‌شود.

نماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان نیز در این جلسه با بیان این‌که در جامعه کنونی هدف ، فرهنگ و انگیزه ازدواج از بین رفته است، تصریح کرد: تفاوت دیدگاه‌های بین نسلی موجب نگاه متفاوت نسل قدیم و جدید به مقوله ازدواج به ویژه در مبانی فکری مربوط به این موضوع شده است.

میلاد عبدلی افزود : حضور نسل جدید در فضای مجازی و دانشگاه‌ها باعث ایجاد احساس حقی در آنها شده که بعضی با توقعات نامتعارف از خانواده‌ها همراه است که خود زمینه کمرنگ شدن اقبال به ازدواج را فراهم می‌کند و متأسفانه طی سال‌های اخیر کم‌کاری‌هایی در این زمینه از سوی آموزش‌وپرورش، صداوسیما و ... صورت گرفته است.