شماره روزنامه ۶۰۲۸
|

  • کام تلخ مؤدیان مالیاتی

    دنیای اقتصاد-مهسا طاعتی: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از سال ۱۳۹۸ تصویب شده، اما اجرای آن از همان زمان تاکنون هر بار به دلایل مختلف با تعویق و تعلل مواجه شده است. سرانجام از آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ در راستای اجرای این قانون، صدور صورت‌حساب الکترونیکی کلید خورد و حالا طبق اعلام سخنگوی سازمان امور مالیاتی به «دنیای اقتصاد»، تعداد صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادره به بیش از دو میلیارد رسیده و تمام فازهای قانون پایانه‌های فروشگاهی اجرا شده است.
  • شرکت سوئدی کارمندان مجازی استخدام می‌کند

    مهر: شرکت سوئدی ایکیا برای افرادی که دوست دارند در خانه بنشینند، بازی رایانه‌ای انجام دهند و پول دربیاورند، فرصت شغلی ایجاد کرده است. به گزارش دیلی‌میل، این شرکت مبلمان‌سازی به افراد ساعتی ۱۳.۱۵ پوند دستمزد می‌دهد تا در نسخه مجازی فروشگاه‌هایش کار کنند. این شغل که کاملا از راه دور انجام می‌شود، شامل کمک به مشتریان برای انتخاب مبلمان و ارائه کوفته گوشت در نسخه‌ای دیجیتال از کافه معروف ایکیا است.
  • جنسن هوانگ پیشتاز موج جدید میلیاردرهای فناوری شد

    ايسنا: همسو با افزایش ارزش بازار انویدیا و عبور آن از مرز سه تریلیون دلار، مدیرعامل این شرکت، در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، مدام صعود کرده است. جنسن هوانگ، روز جمعه به نقطه عطف جدیدی دست پیدا کرد و بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، با ثروت خالص ۱۰۶.۱میلیارد دلار، از مایکل دِل، پیشگام رایانه شخصی، عبور کرد و سیزدهمین ثروتمند بزرگ دنیا شد. ثروت او امسال که تقاضا برای تراشه‌های انویدیا برای انجام وظایف هوش مصنوعی، سیری‌ناپذیر مانده، بیش از ۶۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.
  • شرکت‌های دانش‌بنیان‌ مردم‌نهاد به زودی راه‌اندازی می‌شوند

    مهر: معاون علمی رئیس‌جمهور با اعلام اینکه در نمایشگاه آبادیران از «شرکت‌های دانش بنیان مردم‌نهاد» رونمایی می‌شود، گفت: در این شرکت‌ها مردم بازیگران اصلی مجموعه‌های نوآورانه می‌شوند.»
  • افزایش حملات «داس» به احزاب سیاسی اتحادیه اروپا

    ایسنا: هکتیویست‌ها، احزاب سیاسی اروپایی را که استراتژی‌های مخالف منافع آنها را تبلیغ می‌کنند، هدف حملات داس قرار داده‌اند. انتخابات پارلمان اروپا در هلند در جریان است و قرار است در روزهای آینده در ۲۶ کشور اتحادیه اروپا آغاز شود و حملات سایبری با انگیزه‌های سیاسی را شعله‌ور کرده است. شرکت آمریکایی «کلود فلر» در گزارشی اعلام کرد حداقل سه حمله داس‌(انکار سرویس توزیع شده) به سایت‌های مختلف مرتبط با انتخابات در هلند و همچنین چند حزب سیاسی متعدد را خنثی کرده است. این شرکت اینترنتی اطلاعات درباره دو حمله داس را که در روزهای پنجم و ششم ژوئن اتفاق افتادند، به اشتراک گذاشته است.
  • هوش مصنوعی سرتاپای دستیار صوتی اپل را عوض می‌کند

    مهر: به نظر می‌رسد اپل تصمیم دارد در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود در سال جاری میلادی از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی سیری (دستیار صوتی) در چند اپلیکیشن آی‌فون رونمایی کند. به گزارش گیزموچاینا، کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) بستری برای شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره آپدیت‌های نرم‌افزاری است و در سال جاری سیری، دستیار دیجیتال اپل مرکز این گمانه‌زنی‌ها بوده است.
  • آغاز فعال‌سازی گوشی‌های جامانده در طرح رجیستری

    ایسنا: محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، در یک برنامه تلویزیونی از آغاز دستورالعمل جدید طرح جاماندگان رجیستری تلفن همراه خبر داد و گفت: «بر اساس مجوزی که از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گرفته شده است، این امکان فراهم شد که جاماندگان و کسانی که نتوانسته‌اند فرآیند ثبت تلفن همراه خود را در روش واردات مسافری نهایی کنند، می‌توانند از ۲۰ خرداد ماه فرآیند ثبت تلفن همراه خود را براساس دستورالعمل ابلاغ شده، نهایی کنند.»
  • بیم و امید صنعت فین‌تک در بة‌کارگیری هوش مصنوعی

    دنیای اقتصاد: رشد انفجاری هوش مصنوعی و نفوذ آن به حوزه‌ها و صنایع مختلف، همراهی با این تکنولوژی نوظهور را ناگزیر کرده است. در واقع به همین دلیل هم هست که مدیران بانک‌های اروپایی معتقدند که رونق شدید هوش مصنوعی وابستگی بانک‌ها به شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در آمریکا را به طرز چشمگیری افزایش داده و همزمان مخاطرات تازه‌ای برای صنعت بانکداری ایجاد خواهد کرد.
  • نیویورک برای شبکه‌های اجتماعی قانون گذاشت

    ايسنا: قانون‌گذاران ایالت نیویورک قانونی را تصویب کردند که نمایش محتوای الگوریتمی اعتیادآور به کاربران زیر ۱۸ سال بدون رضایت والدین آنها را برای شبکه‌های اجتماعی ممنوع می‌کند. به گزارش «ایسنا»، نیویورک با تصویب این قانون، جدیدترین ایالتی است که برای محدود کردن ریسک‌های آنلاین متوجه کودکان اقدام می‌کند. لایحه همراه برای محدود کردن پایگاه‌های آنلاین از جمع‌آوری و فروش داده‌های شخصی کاربران زیر سن قانونی نیز در روز جمعه، یک روز پس از تصویب هر دو مصوبه در مجلس سنای ایالت، به تصویب نهایی رسید.
  • احتمال افزایش قیمت در بازار آی‌تی با مصوبه جدید وزارت صمت

    سیتنا: نایب رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه فناوران رایانه خبر از احتمال تغییر قیمت‌ها در بازار آی‌تی پیرامون ابلاغیه جدید وزارت صمت و حذف ارز نیمایی داد. وزارت صنعت، معدن و تجارت‌(صمت) در مصوبه‌ای جدید محدودیت‌هایی برای اصناف، از جمله فعالان حوزه آی‌تی، اعمال کرده است. در این مصوبه ذکر شده است که امکان اخذ ثبت سفارش جدید برای واحدهای بازرگانی این وزارتخانه تا اطلاع ثانوی مقدور نیست.
  • بررسی پیش‌نویس سند نظام حکمرانی داده

    دنياي اقتصاد: پیش‌نویس سند نظام حکمرانی داده کشور که از مجموعه اسناد ذیل سند راهبردی در فضای مجازی است، در نشست کمیسیون عالی تنظیم مقررات کشور با حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط بررسی شد.
  • هشدار سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی به کاربران بازی همستر کامبت

    دنياي اقتصاد: سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی نسبت به بازی همستر کامبت که در روزهای اخیر فراگیر شده است، هشدار داد.
  • ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در دبیرستان‌های لندن

    سيتنا: برخی از مدارس دوره متوسطه در لندن با هدف کاهش اثرات منفی تلفن همراه بر کودکان، استفاده از آن را برای دانش‌آموزان ممنوع می‌کنند و قرار است به خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیز درباره مضرات استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان آموزش دهند.
  • ایرباد جدید با نمایشگر لمسی و شارژ سریع

    مهر: شرکت جی‌بی‌ال ایربادی با قیمت ۲۱۲ دلار در بازار چین عرضه کرده که می‌تواند سر و صدای محیط را کاهش داده و روی قاب شارژ آن یک نمایشگر لمسی وجود دارد. این ایرباد با نام LIVE FLEX۳ در چین و با قیمت پایه ۲۱۲ دلار عرضه شده است. نمایشگر لمسی روی قاب شارژ این ایرباد به کاربر اجازه می‌دهد قابلیت‌های مختلف از جمله پخش و تغییر آهنگ‌، تنظیم حالت‌های صوتی، تطبیق جلوه‌های ویژه صوتی، تغییر والپیپر و مکان‌یابی ایرباد را بدون استفاده از موبایل کنترل کند.
  • چند صدایی درباره «عجله دارم»

    دنیای اقتصاد: با انتشار نامه‌‌‌ رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار درباره صورت‌‌‌جلسه بررسی بازگشت گزینه «عجله دارم» به تاکسی‌‌‌های اینترنتی، گزارش‌‌‌هایی از موافقت معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای بازگشت این گزینه به تاکسی‌‌‌های اینترنتی منتشر شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر