شماره روزنامه ۶۰۲۰
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۱۰ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۵۹۱۰

  • جدال برسر قیمت اینترنت

    دنیای اقتصاد: درخواست اپراتورها برای افزایش قیمت اینترنت، بحث قدیمی تغییر تعرفه‌های اینترنتی را تازه کرد. در برابر این خواسته، کارشناسان معتقدند طی چند سال اخیر، با وجود ثابت ماندن تعرفه‌ها، قیمت بسته‌های اینترنتی افزایشی تا سه‌برابر را تجربه کرده است. استفاده اجباری از VPN، ترافیک مصرفی کاربران را افزایش داده و با حذف بسته‌های به‌صرفه و پرحجم از سرویس‌های اپراتورها، سهم اینترنت در سبد هزینه خانوار بالا رفته است. درآمد اپراتورها گواهی بر این ادعا است. کارشناسان بخش زیادی از مشکلات فعلی اینترنت را ناشی از فیلترینگ می‌دانند.
  • خیز ریلمی برای سهم‌گیری از بازار موبایل ایران

    دنیای اقتصاد: در رویدادی که با هدف اعلام آغاز به کار رسمی برند ریلمی در کشور برگزار شد، از یکی از جدیدترین مدل‌های این برند رونمایی شد. پیش‌بینی عرضه‌کنندگان این برند، دستیابی به سهم ۵ درصدی از بازار موبایل کشور ظرف ۸ ماه آتی است.
  • هوش مصنوعی برای کودکان داستان می‌سازد

    مهر: هوش مصنوعی در حال حاضر نمی‌تواند مشاغل کارگران را تسخیر کند، اما می‌تواند به خلق داستان‌های هیجان‌انگیز قبل از خواب برای کودکان کمک کند. به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، حق اشتراک چت جی‌پی‌تی ویژگی خاصی به نامGPT دارد که به کاربران اجازه می‌دهد چت‌بات‌های هوش مصنوعی شخصی‌سازی شده را برای مقاصد خاص بسازند. به عنوان مثال یک کاربر علاقه‌مند به باغبانی می‌تواند یک جی‌پی‌تی ابداع کند که به تمام سوالات این زمینه پاسخ دهد. بسیاری از والدین و شرکت‌های هوش مصنوعی از چت جی‌پی‌تی شرکت اوپن ای‌آی برای ساخت چت‌بات‌های شخصی‌سازی شده‌ استفاده می‌کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر