شماره روزنامه ۶۰۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۸۲ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۵۹۸۲

  • سیطره اژدهای ‏‏‏‏‌زرد بر بازار نفت

    دنیای اقتصاد-پیمان قناعتی‌فرد: واردات چین در ژانویه و فوریه امسال نسبت به دو ماه مشابه سال‌گذشته افزایش داشته‌است. نکته قابل‌‌‌‌‌توجه آنکه واردات ۱۰‌میلیون و ۷۴۰‌هزار بشکه‌‌‌‌‌ای این کشور در روز در ژانویه و فوریه به‌طور قابل‌توجهی کمتر از واردات ۱۱‌میلیون و ۳۹۰‌هزار بشکه‌‌‌‌‌ای در روز در دسامبر۲۰۲۳ بود.
  • ایجاد امنیت در فضای صنعت نفت برای جلب سرمایه‌های مردمی

    کارشناس انرژی گفت: شرط ورود سرمایه‌های راکد مردمی به‌منظور افزایش تولید نفت و گاز، تسهیل‌گری و ایجاد امنیت در فضای صنعت نفت برای جلب این سرمایه‌ها است.
  • کاهش ۱.۵درصدی بهای برنت

    دنیای‌اقتصاد- گروه بازار نفت: قیمت نفت روز دوشنبه ۸ آوریل با کاهش بیش از یک‌دلار در هر بشکه مواجه شد و شاخص برنت به مرز ۹۰دلار نزدیک شد. این رکود درمیان پس‌‌‌‌‌‌‌‌زمینه کاهش تنش‌‌‌‌‌‌‌‌ در خاورمیانه، به‌ویژه پس از تصمیم اسرائیل برای خروج نیروهای اضافی از جنوب غزه و شرکت در بحث‌های تازه درباره آتش‌‌‌‌‌‌‌‌بس احتمالی برای رسیدگی به درگیری طولانی‌‌‌‌‌‌‌‌مدت در منطقه رخ‌داد. به گزارش رویترز و تا لحظه تنظیم این خبر، بهای معاملات آتی نفت‌برنت به ۹۰‌دلار و ۳۰‌سنت در هر بشکه رسید. نفت‌خام وست‌تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز شاهد کاهش بود و به ۸۶‌دلار در هر بشکه سقوط کرد.
  • ابهامات سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی

    دنیای‌اقتصاد- حمید ملازاده: اوایل سال‌جاری، چندین شرکت‌‌‌‌‌‌ سرمایه‌گذاری با عقب‌نشینی از وعده‌‌‌‌‌‌های آب‌و‌هوایی خود و سرازیر‌کردن پول‌های هنگفت به پروژه‌های سوخت‌های فسیلی، به‌رغم اطلاع از تغییرات اقلیمی، خبرساز شدند. آنها دلایل مختلفی از جمله تعهدات قانونی در قبال سهامداران را برای توجیه رویکرد خود ارائه کردند، اما همه آنها می‌دانند که سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی بدون خطر هم نیست. تکمیل پروژه‌های نفت و گاز زمانبر است و از طرفی محبوبیت انرژی‌های تجدیدپذیر روزبه‌روز بیشتر می‌شود. به‌علاوه، شرکت‌های سوخت فسیلی با دعوی قضایی مواجه هستند و برای سوددهی به کمک دولت نیاز دارند. از سوی دیگر، انرژی پاک در حال ارزان‌تر‌شدن است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی را به‌وجود آورده است. تحلیلگران بر این باورند که سرمایه‌گذاران باید در مورد سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی تجدیدنظر کنند و گزینه‌‌‌‌‌‌های پاک‌‌‌‌‌‌تری را درنظر بگیرند، زیرا همه‌چیز در حال تغییر است.
  • افزایش ۷‌درصدی تحویل گاز به پتروشیمی‌ها

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با وجود همه محدودیت‌ها، تحویل گاز به واحدهای پتروشیمی در سال‌۱۴۰۲، هفت‌درصد افزایش داشته‌است. به گزارش «شانا»، مجید چگنی در نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی، صنعتی پرافتخار است و مصداق مشارکت مردمی را در حوزه تولید می‌توان در این صنعت مشاهده کرد. وی افزود: صنعت پتروشیمی قابل‌مقایسه با دیگر صنایع نیست و از مزیت‌های قطعی کشور به‌‌‌‌شمار می‌آید و این صنعت بدون‌شک با سیاست کارآ و انسجام کافی از سطح حاکمیت تا سطح‌‌‌‌های پایین‌تر به رشد اقتصادی کشور کمک شایانی می‌کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر