شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۴۸ دنیای اقتصاد

اخبار بازار پول و ارز - روزنامه شماره ۵۹۴۸

  • مهار قیمت‌ها در کوتاه‌مدت منوط به ثبات نرخ ارز است

    دنیای اقتصاد-گروه بازار پول و ارز: سیداحسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت روز گذشته در نشست خبری خود در پاسخ به نمره اقتصادی دولت سیزدهم ضمن اشاره به اهدافی که در این مدت محقق شده است، تاکید کرد: بهترین قاضی درباره عملکرد اقتصادی دولت مردم هستند و امیدواریم در پایان کار نمره قابل قبولی از آنها دریافت کنیم.
  • تورم آمریکا فراتر از انتظارات

    دنیای اقتصاد: به گفته اداره آمار کار آمریکا شاخص قیمت مصرف‌کننده این کشور در ماه ژانویه برآوردها را مبنی بر کاهش سطح تورم به ۲.۹ درصد نادیده گرفت و از سطح ۳.۴ درصدی در دسامبر ۲۰۲۳ به ۳.۱ درصد در نخستین ماه ۲۰۲۴‌(ژانویه) رسید. از سوی دیگر تورم هسته‌(بدون احتساب مواد غذایی و انرژی) نیز در این ماه از پیش‌بینی‌ها در سطح ۳.۷ درصدی بیشتر افزایش یافت و در سطح سابق خود یعنی ۳.۹درصدی ایستاد. انتشار گزارش تورمی آمریکا واکنش مثبت شاخص دلار را به همراه داشت و موجب شد طلای جهانی همان‌طور که کارشناسان انتظار داشتند به مسیر نزولی هدایت شود و به زیر کانال ۲۰۰۰ دلاری سقوط کند.
  • گواهی سپرده خاص طرح‎های پیشران به زودی منتشر می‌شود

    بانک مرکزی ضمن تاکید بر ادامه استفاده از ابزارهای مختلف سیاست پولی از جمله اوراق گواهی سپرده خاص سرمایه‌‌گذاری برای طرح‎های دارای بازدهی بالا و پیشران کشور تصریح می‎کند به‌عنوان سیاستگذار پولی در هر زمان که ضرورت داشته باشد و تشخیص دهد از این ابزار پولی برای هدایت هدفمند نقدینگی در تامین مالی طرح‌های ملی و سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی استفاده خواهد کرد. براساس این اطلاعیه سیاست پولی انتشار و عرضه اوراق گواهی سپرده‌های خاص با نرخ سود علی‌‌الحساب ۳۰درصد که کل اوراق مذکور در شبکه بانکی توسط متقاضیان مورد استقبال قرار گرفته و خریداری شد در مرحله اول خود موفق بود و به اهداف مورد نظر رسید.
  • بازگشت دلار به مرز ۵۵

    دنياي اقتصاد: روز گذشته معامله‌گران دلار تلاشی دوباره برای ورود به کانال ۵۴ هزار تومان داشتند که ناموفق بود. در ساعات معاملاتی ابتدایی روز قیمت دلار در بازار تهران تا ۵۵ هزار تومان هم کاهش داشت و برخی صرافی‌ها گزارشی مبنی بر معامله دلار در قیمت ۵۴ هزار و ۹۵۰ تومان داشتند. اما در ادامه معاملات و در ساعت میانی روز، قیمت دلار دوباره به قیمت ۵۵ هزار و ۲۵۰ تومان بازگشت و در این قیمت هم به کار خود در بازار ارز تهران پایان داد. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد که فعلا عبور از ۵۵ هزار تومان برای قیمت دلار خط حمایتی مقاومی باشد و در نتیجه این امر، برای عبور از آن به پشتیبانی بیشتر نیاز است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر