شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۸۹۴ دنیای اقتصاد

اخبار بازرگانی - روزنامه شماره ۵۸۹۴

  • عیار تجارت روی نمودار

    دنیای اقتصاد: بررسی آمارهای سری زمانی تصویر دقیقی از زوال تجارت ایران در دهه گذشته را نشان می‏دهد. در حدفاصل سال‌های ۹۰ تا ۹۸، وزن صادرات ایران از ۷۸میلیون تن به ۱۳۴میلیون تن افزایش یافته؛ درحالی‌که ارزش صادرات در این مدت معمولا کمتر از سالانه ۴۵میلیارد دلار محاسبه شده است. در واقع جریان ورودی ارز به کشور، در دهه گذشته دچار اختلال جدی شده است. بررسی روند تجارت ایران در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که وضعیت حاضر نتیجه جایگاه تجارت در استراتژی کلان اقتصادی است.
  • تلاش برای رفع ممنوعیت واردات ساز

    دنیای‌اقتصاد: سرپرست مرکز ملی خلاق و فرش ایران گفت: در حال برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی هستیم که برخی تعرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مربوط به ادوات موسیقی در کتاب سال‌۱۴۰۳ به‌صورت کارتابل فنی باز شود که بتوانیم محدود و منظم واردات انجام شود و برای ادوات موسیقی که توان تولید داخل را دارند، اما تاکنون به آنها پرداخته نشده، هم حمایت‌های لازم درنظر گرفته شود.
  • بالاگرفتن دوباره جدال لفظی بر سر انتخابات اتاق

    دنیای‌اقتصاد: جدال لفظی بر سر بر‌‌گزاری مجدد انتخابات رئیس اتاق بازرگانی ایران ‌بار دیگر بالا گرفت و وزارت صمت و اتاق بازرگانی ایران که با دو تفسیر متفاوت از پایان یا ادامه انجمن نظارت بر انتخابات دوره دهم وارد فاز‌جدیدی از درگیری حقوقی شده‌بودند، از این فاز‌نیز عبور کرده، به مرحله جنگ لفظی رسیدند. نخست، رسانه‌های دولتی و نزدیک به دولت روز پنج‌شنبه ۱۶ آذر با انتشار خبری به نقل از دبیر جدید شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، اعلام کردند که انتخابات مجدد رئیس اتاق بازرگانی در موعد مقرر در بهمن ماه برگزار خواهد شد.
  • کندی صادرات محصولات نهایی و فناورانه

    دنیای‌اقتصاد: به گفته مشاور وزیر صمت تا پنج سال‌آینده تمرکز نظام تجاری ایران بر صادرات محصولات نهایی و واردات مواد اولیه تولید بیشتر از امروز خواهد بود، هرچند هنوز گام‌هایی که در این مسیر برداشته می‌شود سرعت کمی دارد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر