شماره روزنامه ۶۰۲۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۸۹۷ دنیای اقتصاد

اخبار بورس - روزنامه شماره ۵۸۹۷

  • تلاقی دو تفکر در بازار سهام

    دنیای‌اقتصاد – علی عبدالمحمدی: نماگرهای تالار شیشه‌ای در روز گذشته نیز رشد محدودی را تجربه کردند. به‌نظر می‌رسد فرسایشی‌شدن دوران رکودی در بازار سهام، سهامداران مستاصل بورس تهران را به ستوه آورده است و در این اثنا دیگر تمایل چندانی به وزن‌دادن به اخبار منفی درمیان بازیگران تالار شیشه‌ای احساس نمی‌شود؛ در واقع می‌توان گفت اوضاع و احوال بازار سهام در مقطع کنونی به‌گونه‌ای پیش‌می‌رود که بازار سهام تمایل مفرطی به بها‌دادن به اخبار مثبت دارد و باید دید که در ادامه مسیر معاملاتی آیا متغیرهای مثبت کلیدی حوالی بازار، به‌گونه‌ای خواهند بود که بتوانند بازار را در مسیر صعودی هدایت کنند یا خیر؟
  • آناتومی صعود یک بورس

    دنیای اقتصاد : ارزش بازاری بورس هند برای اولین بار به بیش‏ از ۴هزار میلیارد دلار رسیده و موجب نزدیکی هرچه بیشتر بورس هند به هنگ‏کنگ شده است. بازار سهام هند طی یک سال اخیر ۱۲.۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده و به رشد بیش‏از ۱۳ درصدی شاخص‌های سهام رسیده است. رشد اقتصادی پایدار و ثبات سیاسی از عمده دلایل رکوردشکنی‏های بورس هند است.
  • زمستان سخت بورس

    دنیای اقتصاد: معامله‌گران بورس اوراق‌بهادار تهران در حالی سومین روز کاری در هفته‌ جاری را سپری کردند که شاخص‌کل مجددا تحرکات اندکی را نشان داد و در محدوده ۲میلیون‌ و ۱۶۲هزار واحدی ایستاد، اما طولی نکشید که در ادامه خروج پول حقیقی ۱۲۰میلیارد تومانی را به ثبت رساند؛ آن‌طور که به‌ نظر می‌رسد خریداران در روند دادوستدهای بازار سهام، همچنان محتاطانه در حال حرکت هستند. متقاضیانی که طی چند وقت گذشته غالبا توأم با احتیاط دست به خرید و فروش سهام می‌زدند، اکنون با توجه به ‌وضعیت خنثی در بازارهای موازی، مجددا نظاره‌گر دادوستدهای سهامی از دور هستند.
  • تعادلی با افق صعودی

    دنیای‌اقتصاد - امیرمحمد بختیاری: بیستمین روز آذرماه، روز سبزپوش کم‌رمق دیگری در هفته‌جاری برای بازار سرمایه بود. روز گذشته دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ارتفاع ۰۷/ ۰‌درصدی روبه‌رو بود و در پایان ساعت معاملاتی روز دوشنبه در سطح ۲‌میلیون و ۱۶۲‌هزار‌واحدی قرارگرفت. صعود ‌هزار و ۵۰۰‌واحدی شاخص‌کل بورس تهران در حالی محقق شد که نماگر هموزن نیز با رشد ۵۰ /۰‌درصدی، همراه و در پایان روز معاملاتی در سطح ۷۵۰‌هزار و ۱۲۵‌واحدی قرارگرفت. در این بین شاخص‌کل فرابورس نیز که نماگر جذابی برای بررسی وضعیت سهام مختلف فرابورسی است، حدود ۱۶ /۰‌درصد سبزپوش شد و در نهایت در سطح ۲۶‌هزار و ۳۳۶‌واحدی کار خود را به اتمام رساند.
  • دو روی سکه ترمز بورس

    دنیای‌اقتصاد- عاطفه چوپان: بازار سرمایه هفته‌جاری را با کاهش ارزش معاملات و همچنین خروج نقدینگی اشخاص حقیقی شروع کرد و نسبت‌های معاملاتی مانند سرانه خرید و فروش حقیقی نیز نسبت به هفته گذشته جذابیت خود را از دست داد. برخی از تحلیلگران این توقف را زمانی برای کف‌سازی دانسته و معتقدند در ادامه شاهد تداوم رشد با شیبی ملایم خواهیم بود، برخی دیگر اما نگران تکرار لوپی هستند که بازار از ابتدای سال ‌به آن دچار بوده‌است.این دسته از تحلیلگران عوامل مختلفی را درخصوص توقف رشد در بورس دخیل می‌دانند که در راس همه آنها احتیاط سهامداران به سبب عدم‌تایید اخبار مثبتی است که در هفته گذشته به بازار سهام مخابره شد.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر