شماره روزنامه ۶۰۱۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۱۷ دنیای اقتصاد

اخبار خبر - روزنامه شماره ۵۹۱۷

  • وعده انتقام سخت ایران

    دنیای اقتصاد: باگذشت سه روز از حادثه تروریستی کرمان، وزیر کشور از بازداشت برخی از عوامل درگیر با انفجارهای تروریستی کرمان خبر داد‌. احمد وحیدی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای برخورد با عوامل انفجارهای تروریستی کرمان گفت: با توانمندی سرویس‌های اطلاعاتی کشور، سرنخ‌های بسیار خوبی پیدا شد و برخی از کسانی که در این حادثه تروریستی نقش داشتند، دستگیر شدند که اطلاعات کامل توسط دستگاه‌های اطلاعاتی اعلام می‌شود. مجید میراحمدی، معاون امنیتی سیاسی وزیر کشور نیز از بازداشت افراد مختلفی در ۵ شهر و ۵ استان که عوامل پشتیبان و مرتبط با این حادثه بودند، خبر داد. در همین حال روز گذشته همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان، در نشستی با مسوولان امنیتی استان آخرین گزارش‌ها درباره شناسایی و تعقیب عاملان جنایت و بازداشت تعدادی از عوامل مرتبط به رئیسی ارائه شد.
  • دو خط خبری از تراژدی کرمان

    دنیای اقتصاد: با حجم واکنش‌های منطقه‌ای و جهانی به حادثه تروریستی در کرمان، می‌توان این رویداد را در زمره یکی از حوادث مهم خاورمیانه در طول چند سال اخیر به شمار آورد. چه از حیث عملیات‌های تروریستی و انتحاری داعش که همچنان خطر گروه‌های سلفی جهادی را برای کشورهای منطقه پیش‌رو قرار داده و چه از جنبه تشدید تنش‌ها میان ایران با آمریکا و اسرائیل پس از۷ اکتبر و جنگ در نوار غزه. دو خطی که در نحوه پوشش اخبار در رسانه‌های خارجی و همچنین واکنش دولت‌ها و برخی چهره‌های سیاسی و دیپلماتیک به حادثه روز چهارشنبه کرمان انعکاس گسترده‌ای پیدا کرد.
  • تبارشناسی ترور کرمان

    دنیای اقتصاد: «دنیای‌اقتصاد» در گزارش‌های تفصیلی به ابعاد مختلف حادثه تروریستی کرمان پرداخت. در یکی از این گزارش‌ها با تحلیل محتوای بیانیه اخیر داعش استدلال شد که این عملیات احتمالا توسط داعش خراسان به انجام رسیده است. همچنین فعالان سیاسی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» به این پرسش مهم پاسخ دادند که نوع واکنش ایران در مقابل این جنایت باید به چه شکل باشد؟ همزمان در مراسم تشییع شهدای این حادثه تروریستی رئیس‌جمهور و فرمانده سپاه وعده و قول انتقام سخت دادند.
  • عقب‌نشینی آمریکا در برابر ایران

    دنیای‌اقتصاد: عبدالقادر فایز، خبرنگار الجزیره از محتوای تازه‌ترین پیام آمریکا به ایران خبر داد. در این پیام که از طریق منابع غیررسمی و چند روز پیش به دست تهران رسیده است، شاهد عقب‌نشینی آشکار آمریکا در برخی حوزه‌ها هستیم. از جمله اینکه «واشنگتن برای پذیرش بقای حماس و حفظ برخی از قابلیت‌های این گروه در غزه به‌عنوان بخشی از هر راه‌حل سیاسی پس از پایان جنگ، آمادگی دارد.» همین‌طور«واشنگتن معتقد است، نتانیاهو تنها کسی است که می خواهد دایره جنگ را در منطقه گسترش دهد و البته واشنگتن چندان به نتانیاهو تکیه ندارد و او را بخشی از راه‌حل سیاسی این مناقشه نمی‌داند.»
  • بازداشت ۱۱ نفر در ارتباط با حادثه تروریستی کرمان

    وزارت اطلاعات، اطلاعیه اول خود پیرامون حادثه تروریستی کرمان را منتشر کرد. به گزارش «ایسنا»، متن اطلاعیه به شرح ذیل است: با تاسف و اندوهی عمیق از فاجعه تروریستی اخیر که در سالگرد شهادت سردار بزرگ جهان اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی‌(ره) اتفاق افتاد و با عرض تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هم‌وطنان به‌خون خفته، به ملت سرافراز ایران، به مردم «سلیمانی‌پرور» کرمان و به ویژه به خانواده‌های عزیز داغ دیده و با مسئلت خاضعانه از درگاه احدیت برای شفای عاجل و کامل آسیب‌دیدگان، به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:
  • رئیسی باز هم به ترکیه نرفت

    دنیای اقتصاد: برای دومین بار در کمتر از ۲ماه گذشته به دنبال حادثه تروریستی کرمان، سفر رئیس‌‌‌جمهور به ترکیه لغو شد. محمد جمشیدی، معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌‌‌جمهور چهارشنبه شب با قدردانی از دعوت رئیس‌‌‌جمهور ترکیه از آیت‌الله رئیسی برای سفر به این کشور، گفت: «در پی حادثه تروریستی کرمان که به شهادت شمار زیادی از هموطنان‌‌‌مان منجر شد، رئیس‌‌‌جمهور برای آنکه شخصا به پیگیری این موضوع بپردازند، سفر خود را به ترکیه لغو و این سفر در زمان مناسب دیگری انجام خواهد شد.» پیش از این دفتر رئیس‌‌‌جمهور اعلام کرده بود که آیت‌الله رئیسی روز پنج‌شنبه در رأس هیات عالی‌‌‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا پایتخت ترکیه خواهد شد.
  • پاسخ به ترور«شیخ صالح» قطعی است

    مراسم هفتم درگذشت «الحاج محمد یاغی» ملقب به «ابوسلیم» معاون اجرایی سابق دبیرکل حزب‌الله و نماینده سابق پارلمان لبنان، بعدازظهر امروز (۱۵دی) در بارگاه حضرت خوله(س) در شهر بعلبک برگزار شد و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز به سخنرانی پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود به ترور شهید «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در جنوب بیروت اشاره کرد و گفت: این جنایت بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند، هرگز از عبارت «در زمان و مکان مناسب» استفاده نمی‌کنیم و پاسخ ما حتمی خواهد بود. نمی‌توانیم در برابر چنین تجاوز بزرگی سکوت کنیم.
  • دستور برخورد با حرمت‌شکنان

    موحدی، دادستان کل کشور گفت: با توجه به ضرورت برخورد قاطع با اشخاص معاندی که بعد از حادثه تروریستی کرمان با تولید، انتشار و بازنشر محتوای خلاف قانون امنیت روانی جامعه را مخدوش کردند، باید دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، عوامل و مرتکبین را شناسایی و به دادسرا معرفی کنند./میزان
  • در مذمت داعشی‌ها و فاشیست‌ها

    دنياي اقتصاد: پس از گذشت ساعت‌ها از جنایت تروریستی مرگبار کرمان همچنان این پرسش چالش‌برانگیز در افکارعمومی مطرح است؛ «هدف از این عملیات چه بوده که دیار کریمان را مفروش خون کرده؟» از سوی دیگر دیدگاه‌های مختلفی در واکنش به این اتفاق مطرح شده است. «دنیای اقتصاد» به سراغ سیاستمداران طیف‌های مختلف سیاسی رفته تا تحلیل آنها را درباره‌ این واقعه جویا شود.
  • دست‌های بسته لاریجانی

    دنياي اقتصاد: نزدیکان علی لاریجانی ظاهرا از نتیجه بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌های نظارت ناراضی هستند. آنها اعتقاد دارند در ازای تایید برخی چهره‌های کلیدی در تهران، از شانس پیروزی لاریجانی در شهرستان‌ها به‌دلیل رد صلاحیت‌ها، به مقدار زیادی کاسته شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر