شماره روزنامه ۶۰۰۵
|

  • جدال «ساعتی» در شرکت‌ها

    هفته گذشته، شرکت فروشگاه‌‌‌های زنجیره‌‌‌ای «میسیز» در ایمیلی به کارکنان «ترکیبی» خود هشدار داد که اگر دو روز در هفته در محل کار حاضر نشوند، با پیامدهایی از جمله اخراج مواجه خواهند شد. این سیاست جدید که از سیزدهم مه اجرایی خواهد شد، تعداد زیادی از کارکنان شرکت در حوزه‌‌‌های مختلف از جمله بازاریابی و امور مشتریان را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. طی ماه‌‌‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های آمریکایی گفته‌‌‌اند که مایلند به روال سابق، یعنی پیش از کرونا بازگردند. شرکت‌های اروپایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌‌‌اند. اما بسیاری از کارکنان دورکار و ترکیبی با این سیاست جدید مخالفند. به نظر می‌رسد که «حضور فیزیکی» به سوژه جدید جدال میان کارفرما و کارکنان تبدیل شده است؛ جدالی که فعلا آن را پایانی نیست.
  • گفتمان صادراتی در رویداد «کرمان آیدکس»

    دنیای‌اقتصاد: عضو پنل توسعه تجارت بین‌الملل کرمان آیدکس، توسعه نگاه صادرات‌محور، ساده‌سازی قوانین و مقررات و پرورش نیروی انسانی با بازدهی بالا را مهم‌ترین موضوع در توسعه صادراتی استان کرمان عنوان کرد.
  • تحقق ۹۸درصدی پرداخت تسهیلات قرض‏‌الحسنه بانک پارسیان

    بانک پارسیان در برنامه‌‌های تبیینی خود محوریت عمل به مسوولیت‌‌های اجتماعی را به‌‌عنوان یک اصل سیاست‌‌محور در فعالیت‌‌های خود دنبال می‌کند. در این راستا، با جلب اعتماد و مشارکت نیک اندیشان و خیرین اقتصادی، سعی می‌کند که شرایطی را فراهم کند تا امکان بازتوزیع ثروت در جامعه از طریق انعقاد قرارداد تسهیلات با نرخ بهره اندک به فعالان اقتصادی کم‌‌توان‌‌تر فراهم شود.
  • پیشتازی مقتدرانه سپ در صنعت پرداخت ایران

    شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در بخش‌‌‌های سهم از مبلغ تراکنش‌‌‌های کارت‌خوان فروشگاهی و ابزار پذیرش اینترنتی آخرین گزارش ماهانه شاپرک توانست مقتدرانه رتبه نخست را از آن خود سازد. به گزارش روابط عمومی سپ و به نقل از گزارش فروردین ماه ۱۴۰۳ شاپرک، شرکت پرداخت الکترونیک سامان با سهم مبلغی ۲۱.۵درصد از کل تراکنش‌‌‌های بازار خدمات پرداخت الکترونیکی کارتی، در سکوی اول قرار گرفت.
  • معادله جهانی کریدور شمال-جنوب

    محمدرضا احسن/ کارشناس لجستیک و مناطق آزاد
    آنچه در سال‌های اخیر به وضوح شاهد آن هستیم پایان نظم حاکم بر جهان، کاهش هژمونی آمریکا و تسلط غرب بر اقتصاد و سیاست و فرهنگ جهان است. جهان در شرف تحول و ورود به نظم نوین جهانی قرار گرفته است؛ از نشانه‌‌‌های جهانی این تغییر بزرگ بی‌اثر شدن جنگ‌‌‌ها به عنوان ابزاری در خدمت سیاست خارجی و پایان دهه‌‌‌ها تلاش برای حفظ و ایجاد یک نظم هژمونیک تک‌قطبی به‌واسطه جنگ‌‌‌های فرسایشی، امنیتی‌سازی و فشارهای اقتصادی و نفوذ فرهنگی است. دوره اتحادهای دائمی ‌‌‌رو به پایان بوده و ائتلاف‌‌‌های موقت بر اساس همگونی کشورها و ملت‌‌‌ها و منافع ملی رشدی فزاینده داشته‌‌‌اند.
  • مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

    سرپرست بانک سینا گفت: جذب منابع و افزایش سهم بازار بانک سینا، در رأس برنامه‌‌‌های کاری این بانک است. به گزارش روابط‌‌‌عمومی بانک سینا، علی ابدالی، سرپرست بانک سینا در نشست با اعضای هیات‌‌‌عامل و مدیران مناطق این بانک گفت: اصلی‌‌‌ترین رکن برای ادامه حیات هر بانک، ورود منابع مالی است و در شرایط کنونی، اولویت و هدف اصلی بانک سینا، بهبود و تقویت روند جذب منابع است.
  • آغاز ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی صندوق تامین خسارت‏‌های بدنی

    بررسی و ارزیابی شایستگی‏‌های عمومی و تخصصی معرفی‏‌شدگان آزمون استخدامی صندوق تامین خسارت‏‌های بدنی آغاز شد. به گزارش روابط عمومی صندوق تامین خسارت‏‌های بدنی، بررسی و ارزیابی شایستگی‏‌های عمومی و تخصصی معرفی‏‌شدگان، پنج برابر ظرفیت آزمون استخدامی صندوق تامین خسارت‏‌های بدنی در یازدهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‏‌های اجرایی آغاز شد. این ارزیابی از روز یکشنبه، ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز ارزیابی مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.
  • حافظ وارد سرزمین اصلی شد

    مقارن با برگزاری بیست و دومین سالگرد تاسیس شرکت بیمه حافظ، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مجوز فعالیت این شرکت در سرزمین اصلی را صادر کرد. بنابراین از این پس بیمه حافظ علاوه بر مناطق آزاد، مجاز به فعالیت در سراسر کشور است.
  • شهر ایمن؛ چگونه؟

    پژمان جوزی *
    ایران زیبای ما در کنار همه مواهب خود زلزله‌خیز است و این موضوعی است که نه‌تنها ذهن مسوولان بلکه مردم را نیز گرفتار کرده است. اگرچه از ثبت بزرگ‌ترین زلزله تهران با قدرت ۷ ریشتر بیش از یک قرن می‌‌‌گذرد اما سایه وحشت آن همچنان هست.
  • نمای نزدیک از یک بانک خصوصی

    مهرداد جمشیدیان
    بانک گردشگری به استناد ماده ٩٨ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ماده واحده قانون اجازه تاسیس بانک‌های غیردولتی در دی‌‌ماه ۱۳۸۹ بنیان‌گذاری و سپس مجوز فعالیت را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ کرد. هدف از نگارش این گزارش بررسی و ارزیابی شاخصه «سود (زیان)ناخالص» برای بانک گردشگری و تبیین جایگاه آن بین تمامی بانک‌های کشور در دامنه‌‌ زمانی برنامه پنج‌‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر بازه دو‌‌ساله ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است.
  • صادرات ورق خودرو؛ به زودی

    دنیای‌اقتصاد - شهرکرد: مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری از قطع واردات ورق‏‌های گالوانیزه خودرویی کشور به واسطه تامین این محصول در واحد صنعتی تولید ورق خودرو این استان خبر داد. حمید شجاعی در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو می‌توانیم از این پس محصولات ورق گالوانیزه خودرو تولیدی خودمان را به کشورهای دنیا صادر کنیم. به گفته وی خودروسازان خارجی نیز تمایل خود را برای استفاده از محصولات تولیدی این واحد صنعتی اعلام کرده‏‌اند.
  • باتری‏‏‌های لیتیومی در صنعت خودرو

    با رشد و توسعه باتری‌‌‌های لیتیومی و عرضه خودروهای هیبریدی و برقی، صنعت خودرو متحول شد و امروزه بازار خودروی ایران هم با عرضه خودروهایی مانند تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، به سمت آینده‌‌‌ای پاک حرکت می‌کند.
  • سوخت سبز از ضایعات غلات

    مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارسیان مپنا با تشریح برنامه‌‌‌های راهبردی شرکت گفت: این شرکت در حال تدوین طرح جامع اجرای چند طرح‌‌‌ پایین‌‌‌دستی برای تکمیل زنجیره ارزش متانول است.
  • ۷‌درصد سهام شستان عرضه می‌شود

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان اعلام کرد: با گذشت یک‌سال از تغییرات مدیریتی در شستان و تغییر رویه، تسریع و توجه ویژه به بازار سرمایه در سه ماه اول سال‌جاری به میزان پنج تا هفت‌درصد از سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. داوود عباسی با بیان اینکه همه مجوزهای عرضه سهام شرکت شستان اخذ شده است، تصریح کرد: سهام شستان به عنوان یک هلدینگ چند‌رشته‌‌ای در مرحله نهایی‌سازی ارزش‌‌گذاری است که در صورت تثبیت بازار، با نظر بورس عرضه انجام خواهد شد.
  • استراتژی صادراتی غدیر نی‌‌‌ریز

    دکتر محسن مصطفی‌‌‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌‌‌ریز گفت: واحد فولادسازی غدیر نی‌‌‌ریز با همکاری دانیلی ظرف۴ ماه به نتیجه خواهد رسید.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر