شماره روزنامه ۶۰۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۸۹۷ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۵۸۹۷

  • ریل شخصی‌سازی خدمات بانکی

    رضا بزرگ/معاون امور مشتریان شرکتی و تجاری بانک تجارت
    بانکداری شرکتی در واقع رویکرد بسیار مهمی در صنعت بانکداری است که بانک‌ها را قادر می‌‌‌سازد با استفاده از فناوری‌‌‌های نوین و راهکارهای اعتباری نوآورانه، خدمات مالی منحصربه‌فردی را به مشتریان حقوقی ارائه دهند. این رویکرد اصولی تغییراتی در ساختار و عملکرد بانک‌ها ایجاد کرده که نتایج بسیار قابل‌توجهی در بهره‌‌‌وری و حفظ و جذب مشتریان به دنبال داشته است. مشتریان حقوقی بانک‌ها، اثرگذارترین رشد یا کاهش را در منابع و تعهدات بانکی دارند، به طوری که جذب یا رویگردانی یکی از آنها موجب ایجاد تنش در تراز مالی بانک یا قدرت توانگری مالی خواهد شد. بنابراین این حوزه از بانکداری دقیقا حرکت روی لبه تیغ است. کوچک‌ترین رفتار مالی چنین مشتریانی که سهم قابل‌توجهی از منابع و تعهدات را دارند، بر شرایط مالی بانک، تاثیر مثبت یا منفی کلان می‌‌‌گذارد.
  • بازدید معاون وزیر از چادرملو

    موثقی‏‏‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در راس جمعی از مدیران این سازمان از واحدهای مستقر در مجتمع صنعتی چادر ملو و شرکت فولاد میبد بازدید کرد .طاهرزاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که وی را در این بازدید همراهی می‏‏‌کرد در هر واحد تولیدی توضیحات مبسوطی در خصوص آخرین وضعیت و عملکرد هر بخش ارائه کرد. وی اشاره کرد و گفت: دستیابی به ذخایر جدید سنگ‏‏‌آهن و توسعه واحدهای زنجیره فولاد، افزایش بهره‏‏‌وری در فرآیند تولید، مهم‌ترین اهداف این شرکت برای تداوم حضور در این صنعت اثر بخش در اقتصاد کشور است پیش از بازدید از مجتمع صنعتی چادرملو، موثقی‏‏‌نیا و هیات همراه با حضور در شرکت فولاد میبد در جریان روند آخرین اقدامات انجام شده در این واحد صنعتی که چند سالی است به لحاظ اجرایی متوقف شده است قرار گرفت و در نشستی مشترک، گزارشی از فرآیند اجرای طرح کارخانه نورد میلگرد شاخه و کلاف چادرملو که قرار است در مجموعه فولاد میبد اجرا شود ارائه شد.
  • ۵ اشتباه شرکت‌ها در تدوین استراتژی پایداری

    دنیای اقتصاد: کمبود دید یا همان ضعف در مبانی نظری و شناخت استراتژی پایداری شرکت‌ها، ترسیم اهداف غیر‌واقعی، مشارکت ناکافی ذی‌نفعان، یکپارچگی و همسویی ضعیف و ضعف ارتباطات و گزارش‌‌‌دهی ناکافی پنج اشتباه رایج دراستراتژی پایداری هستند که مدیران باید از وقوع آنها جلوگیری کنند.
  • سه تغییر در مسیر تولید شرکت‏‏‌های صنعتی

    دنیای‌اقتصاد:پیشرفت‌های تکنولوژیکی، تغییرات آب و هوایی و تنش‌های ژئوپلیتیکی چشم‌انداز تولید جهانی را دگرگون کرده است. آینده تولید‌؛ یک مجموعه ویدئویی شش قسمتی از مجمع جهانی اقتصاد است که در آن متفکران برجسته در مورد روندهای شکل‌‌‌دهی به تولید پیشرفته بحث می‌‌‌کنند. موضوعات کلیدی مانند فناوری‌های مرزی، نیروی کار آینده، تولید پایدار و همکاری را بررسی می‌‌‌کند که در این گزارش به چکیده‌‌‌ای از این مطالب می‌‌‌پردازیم.
  • آجر؛ درگیر چالش انرژی

    کریم للوی / رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنعت آجر
    یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان صنعت آجر که باعث ایجاد نگرانی این صنف شده موضوع گران شدن گاز است. در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ موضوع افزایش چهار برابری نرخ گاز و رساندن آن به ۶۰۰ تومان با توجه به نرخ خوراک پتروشیمی‌ها توسط دولت به تولیدکنندگان آجر ابلاغ شد که موجی از نگرانی را به همراه داشت و به همین خاطر ما سراغ نمایندگان مجلس و کمیسیون جهش تولید برای پلکانی شدن این افزایش قیمت رفتیم؛ به هر حال در سالی که توسط مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده، این اتفاق می‌تواند منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری تعداد زیادی از کارگران شود. ضمن اینکه این مصوبه اواسط مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط شرکت ملی گاز اعلام شده در حالی که باید این دستورالعمل قبل از مصرف ابلاغ می‌شد تا تولیدکننده قیمت محصول خود را با هزینه منطبق کند.
  • «کگهر»، رتبه اول فرابورس

    شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در بازگشت از مجمع افزایش سرمایه با استقبال فعالان بازار سرمایه مواجه شد و موفق به کسب نخست فرابورس شد.در پایان معاملات روز یکشنبه، ارزش بازار سهام «کگهر» به عدد ۱۳۷۰ میلیارد ریال رسید که این نماد را در جایگاه ۱۱ بازار سرمایه از نظر ارزش بازار قرار می‏‏‌دهد. همچنین در پایان معاملات روزجاری بازار فرابورس ایران، شرکت گهرزمین همچون روز گذشته با کسب جایگاه نخست خود در این بازار نزدیک به ۴ میلیون سهم کگهر با قیمت ۱۸۷۳۰ ریال و به ارزش ۷۴ میلیارد ریال در بین فعالان این حوزه مبادله شد.
  • شعبه‌های سیار بانک سینا در خدمت محرومان

    بازار: بانک سینا با عملیاتی کردن ایده‌های خلاقانه خود در سال‌جاری به دنبال ایجاد خدمت برای سلایق و اقشار مختلف است و در راستای مسوولیت اجتماعی شعب سیار را برای بردن بانک به مناطق محروم فعال کرده است. بانک سینا از ابتدای سال در راستای استراتژی سرزمین هوشمند خود چهار برگ برنده در صنعت بانکداری رو کرده که دربرگیری مشتریان خود را نه تنها در قالب توجه به اقشار و کسب و کارها بیشتر کرده بلکه در راستای مسوولیت اجتماعی با راه‌اندازی شعب سیار قرار است بانک را به مناطق محروم ببرد. این دومین اقدام قابل تامل بانک سینا در حوزه بانکداری اجتماعی است که در یکی از ۴ مسیر اصلی نقشه تحولی بانک در سال‌جاری عملیاتی کرده است. غلامرضا فتحعلی مدیرعامل بانک سینا در جمع خبرنگار و در روز خبرنگار وعده داده بود در چارچوب استراتژی جدید تدوین شده بانک و فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم در سال ۱۴۰۲ در خطوط چهارگانه «بانکداری تجاری»، «بانکداری اختصاصی»، «بانکداری اجتماعی» و «بانکداری خرد» و در بستر فضای دیجیتال تحول در بانک سینا ایجاد کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر