شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۴۴ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت، معدن و بازرگانی - روزنامه شماره ۵۹۴۴

  • شوک ارزی به شامخ صنعت

    دنیای اقتصاد -گروه بازرگانی: نوسانات و ناپایداری نرخ ارز، صنعت را با شوک جدیدی روبه‌رو کرده است. بررسی شامخ اقتصاد و صنعت در دی‌ماه حاکی از این است که دشواری تامین نقدینگی و مواد اولیه تولید، در کنار افت تقاضا و رکود بازار، باعث شده است بنگاه‌ها با ظرفیتی پایین‌تر از توان خود تولید ‌کنند.
  • تجارت در سرزمین ماجراجویان

    اتاق بازرگانی و صنایع پرتغال، یک انجمن تجاری خصوصی است که از سال ۱۸۳۴ به شرکت‌های پرتغالی کمک می‌کند و به توسعه ملی و بین‌المللی کسب‌وکارهای عضو می‏‏‌پردازد. این انجمن تجاری، یک شبکه گسترده از اعضا در سراسر کشور پرتغال و از بخش‏‏‌های اقتصادی مختلف دارد و به‌عنوان یک شریک ارزشمند در رونق اقتصاد ملی و ترویج ارتباط بین کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، فعالیت می‌کند. همچنین، اتاق‏‏‌های بازرگانی پرتغال با همکاری و هماهنگی با نهادهای دیگر، از جمله دولت، سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های صنفی، در راستای تامین منافع شرکت‌های پرتغالی تلاش می‌کنند.
  • گلایه‌های بخش خصوصی در دیدار با رئیس پارلمان

    دنیای اقتصاد: اعضای هیات‌رئیسه اتاق ایران، اتاق تهران و برخی دیگر از فعالان اقتصادی، روز دوشنبه با رئیس مجلس دیدار کردند و به بیان مسائل و مشکلات بخش خصوصی در حوزه تولید پرداختند. به گزارش اتاق ایران آنلاین در این دیدار محمدباقر قالیباف، با بیان اینکه نظرات اتاق‌های بازرگانی در موضوعات مرتبط، برای مجلس بسیار اهمیت دارد، گفت: نمایندگان اتاق بازرگانی می‌توانند در موضوعات مربوطه در صحن حاضر شوند و نظرات خود را اظهار کنند.
  • فراز و فرود‌های بخش خصوصی از منظر اتاق بازرگانی

    دنیای‌اقتصاد: در یادداشت قبل، به نقش محمدرضا نهاوندیان اشاره شد که چگونه با ورود به اتاق، شکل دیگری از آن ساخت؛ ساختاری شبه‌دولتی با کمیسیون‌‌‌ها و کمیته‌‌‌ها تشکیل داد، درآمد اتاق را به شیوه‌‌‌ای مشخص افزایشی قابل ملاحظه داد و اصلاحاتی از این قبیل ایجاد کرد‌‌‌.
  • فرصت‌‌‌های همکاری استان کهگیلویه و بویراحمد و چین

    دنیای‌اقتصاد: سرکنسول چین در بندرعباس با حضور در اتاق یاسوج، با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد و در این نشست، فرصت‌‌‌های همکاری و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد و چین بررسی شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر