شماره روزنامه ۶۰۲۰
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۰۹ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۵۹۰۹

  • مسیر سخت صادرات سنگ

    صادرات و تولید سنگ در ایران در شرایط فعلی، آمار قابل قبولی ندارد. پتانسیلی که در تولید سنگ وجود دارد، تا ۳۰میلیون تن در داخل کشور نیز قابل احتساب است. با این حال، اگرچه در دنیا به صورت نرمال ۲‌درصد از ذخایر سنگی، استخراج شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ایران تنها زیر یک‌درصد از ذخایر استفاده می‌شود. این موضوع، باعث شد تا نشست شورای سیاستگذاری انجمن سنگ ایران به‌منظور هماهنگی‏‏‌های لازم برای برگزاری همایش سنگ گروه رسانه‏‏‌ای «دنیای‌اقتصاد» برگزار شود. بهرام شکوری، رئیس انجمن ملی سنگ ایران، در این نشست گفت که به نظر می‌رسد تنها راه موجود برای اصلاح بازار سنگ، رفتن به سمت بازارهای صادراتی است. تجارب «دنیای‌اقتصاد» در برگزاری همایش‌های معدنی گوناگون باعث شده است تا انجمن ملی سنگ ایران با این گروه رسانه‌ای برای برگزاری همایش صنعت سنگ، همکاری کند.
  • هفت چالش تجاری کسب‌وکارها

    هفت‌محور کلیدی وجود دارد که کسب‌وکارها در سال‌های آتی باید مدنظر قرار دهند. به گزارش معاونت بررسی‌‌‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، نشریه فوربز، بزرگ‌ترین چالش‌‌‌های تجاری را که هر کسب‌وکاری در سال‌های آتی با آن مواجه است در هفت‌محور دسته‌‌‌بندی کرده است که شامل تورم و رکود اقتصادی، امنیت زنجیره تامین، افزایش انتظارات مشتری، تحول دیجیتال پرشتاب، تشدید جنگ بر سر استعدادها، امنیت داده‌‌‌ها و پایداری می‌شود.
  • اتاق ایران مطرح شد رفع ناترازی‌ها با خروج دولت از اقتصاد و انرژی

    دنیای‌اقتصاد: در نشست کمیته انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر کمیسیون انرژی اتاق ایران با اشاره به اینکه ناترازی در صنعت برق جدی است، اعلام شد: برای حل این مساله، دولت باید از دخالت در اقتصاد انرژی دست بردارد و اجازه فعالیت به بخش خصوصی داده شود.
  • افت ۳۳درصدی بارندگی‌‌‌ها در کشورنسبت به دوره بلندمدت

    دنیای‌اقتصاد: نخستین فصل سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ۱۴۰۳) در حالی سپری شد که وضعیت بارش‌‌‌ها در کشور مطلوب نبود و پیش‌بینی‌‌‌های موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نشان از تداوم کاهش بارش در دو هفته آینده دارد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر