شماره روزنامه ۶۰۱۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۷۶ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۵۹۷۶

  • گلوگاه رشد تولید

    دنیای اقتصاد: بررسی‏‏‌ها حاکی از این است که روند تشکیل سرمایه ثابت در کشور طی سال‌های اخیر کاهشی بوده و موجب پیشی گرفتن استهلاک سرمایه شده است. بر این اساس رشد شاخص بهره‏‏‌وری کل عوامل تولید گروه صنایع و معادن طی یک‌دهه منتهی به سال ۱۳۹۹ منفی بوده است. این موضوع در کنار فرسودگی جدی ماشین‏‏‌آلات و خطوط تولید، بازسازی و نوسازی بنگاه‏‏‌ها را به یکی از اولویت‏‏‌های بخش تولیدی کشور تبدیل کرده است؛ چرا که جهش تولید در سال ۱۴۰۳ بدون ارتقای کیفیت خطوط تولید امکان‏‏‌پذیر نیست. از همین رو کارشناسان بر نهادسازی و ایجاد اکوسیستم برای بازسازی و نوسازی بنگاه‏‏‌ها و اتخاذ رویکرد اصولی و عقلایی به فرآیند نوسازی و هزینه‌کرد هدفمند منابع در این مسیر تاکید دارند و معتقدند ایجاد یک اکوسیستم برای بازسازی و نوسازی بنگاه‏‏‌ها ضروری است.
  • تجارت ۶۱ میلیارد دلاری با همسایه‌ها

    دنیای‌اقتصاد: معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک اعلام کرد که تجارت ایران با ۱۵کشور همسایه در سال ۱۴۰۲ با ۱.۳۵‌درصد افزایش به رقم ۶۰میلیارد و ۷۷۳میلیون دلار رسیده است.
  • امسال چند واحد راکد صنعتی احیا می‌شود؟

    دنیای‌اقتصاد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی برنامه‌‌‌ریزی کرده که در سال ۱۴۰۳ به بازفعال‌‌‌سازی ۱۸۴۰واحد صنعتی راکد اقدام کند، ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت را افزایش دهد و ۳۰۰واحد صنعتی مستقر در شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی را نوسازی و بازسازی کند. به گزارش «ایسنا»، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران چند سالی است که احیای واحدهای راکد را در دستور کار قرار داده است.
  • احیا و توسعه ۳۵۷ معدن کوچک‌‌‌مقیاس در سال گذشته

    دنیای‌اقتصاد: براساس آخرین آمار از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، ۳۵۷معدن کوچک‌مقیاس در سال گذشته احیا و فعال‌‌‌سازی شد و توسعه پیدا کرد که از این تعداد ۲۷۳معدن احیا شد و ۸۴معدن توسعه یافت. احیا و توسعه این معادن به اشتغال‌زایی بیش از یک‌هزار و ۴۰۰نفری به صورت مستقیم منجر شد.
  • تعرفه برق برای مشترکان خوش‌مصرف تغییری نمی‌‌‌کند

    دنیای‌اقتصاد: مدیرعامل توانیر خبر داده نرخ برق مشترکانی که پایین‌تر از الگو مصرف داشته باشند، در سال‌جاری هیچ تغییری نخواهد داشت، اما مشترکانی که بیش از الگو مصرف کنند باید مصارف خود را کنترل کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر