شماره روزنامه ۶۰۱۲
|

  • افتخارم کارهایی است که بازی نکرده‌ام

    دنیای اقتصاد: آیین نکوداشت استاد ایرج راد در سیزدهمین همایش شعر و موسیقی به همت کانون ادبی زمستان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در این مراسم که با شعرخوانی و اجرای موسیقی زنده همراه بود، جمعی از اهالی شعر و ادب، موسیقی و تئاتر و سینما، از جمله دوستان و همکاران استاد ایرج راد، حضور داشتند.
  • روایت یک بازی ناتمام

    دنیای اقتصاد: زری خوشکام، بازیگر قدیمی سینما، همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی، در ساعات واپسین پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در ۷۶سالگی درگذشت. این هنرمند متولد ۱۳۲۶ بود و در سال‌های قبل از انقلاب با کارگردان‌هایی همچون خسرو هریتاش، رضا میرلوحی و علی حاتمی همکاری داشت.
  • هشدار خانواده مسعود عربشاهی درباره آثار جعلی‌اش

    خبرآنلاین: در پی رواج آثار جعلی زنده‌یاد مسعود عربشاهی در فضای خرید و فروش آثار هنری، رامین و هومن، پسران آن هنرمند، با انتشار متنی درباره این آثار هشدار دادند.
  • رونمایی از دیوان اشعار استاد عبدالوهاب شهیدی

    دنیای اقتصاد: آیین رونمایی از دیوان اشعار استاد عبدالوهاب شهیدی با عنوان «کلیه اشعار به زبان حال خودم» فردا یکشنبه اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. در این برنامه خانواده استاد فقید عبدالوهاب شهیدی، میرعلیرضا میرعلینقی، هومن ظریف، سهیلا حسن‌زاده، ناهید جباری، راستین معتبرزاده و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی حضور می‌یابند و نمایش مستند «شهیدی، عود، آواز» ساخته هومن ظریف از بخش‌های برنامه خواهد بود.
  • تبرئه رومن پولانسکی در فرانسه

    ایسنا: رومن پولانسکی، کارگردان شهیر سینما که از سوی یکی از شاکیان خود متهم به افترا شده بود، توسط دادگاهی در فرانسه تبرئه شد. شارلوت لوئیس، بازیگر انگلیسی، پولانسکی را متهم کرد که در سال ۱۹۸۳ زمانی که در ۱۶سالگی برای بازیگری در پاریس بود، او را مورد تجاوز جنسی قرار داده است. این در حالی است که پولانسکی در سال ۲۰۱۹در گفت‌وگو با مجله پاریس مچ این اتهامات را یک «دروغ شنیع» دانست و با استناد به مطلب یک مجله اعلام کرد که «لوئیس» به‌صراحت عنوان کرده می‌خواهد معشوقه او باشد.
  • تشویق هفت‌دقیقه‌ای «مکس دیوانه» در کن

    دنیای اقتصاد: «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» پنجمین قسمت از سری فیلم‌های مشهور ساخته جورج میلر، اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم کن تجربه کرد و با تشویق ایستاده هفت‌دقیقه‌ای در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره همراه شد. «فیوریوسا» فیلمی ۱۶۸میلیون دلاری که استودیوی برادران وارنر در ۲۴ مه در ایالات متحده اکران خواهد کرد، ۹ سال پس از آخرین قسمت قبلی این فرنچایز با نام «مکس دیوانه: جاده خشم» با بازی شارلیز ترون و تام هاردی ساخته شده است.اولین قسمت از فیلم «مکس دیوانه» در سال ۱۹۷۹ساخته شد و مل گیبسون جوان را که نقش اصلی آن را بر عهده داشت به اوج شهرت رساند. گیبسون در سال‌ ۱۹۸۲ در «مکس دیوانه۲» و در سال ۱۹۸۵ در «مکس دیوانه: فراتر از توفان» در نقش اصلی این مجموعه مقابل دوربین رفت اما در «مکس دیوانه: جاده خشم» که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد تام هاردی ایفاگر نقش اصلی بود.
  • چارلز سوم غوطه‌ور در سوپ گوجه‌فرنگی

    دنیای اقتصاد: نخستین نقاشی رسمی از چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، پس از تاج‌گذاری با واکنش‌های متفاوتی رو‌به‌رو شده است. این نقاشی رنگ‌روغن روی بوم بزرگ اثر جاناتان یو که استودیو نخستین نقاشی رسمی از پادشاه بریتانیا محسوب می‌شود در حالی رونمایی شده که چند هفته پیش خبر ابتلای او به سرطان رسانه‌ای شد. در این نقاشی چارلز سوم با یونیفورم قرمزرنگ گارد ولز به تصویر کشیده شده و پروانه‌ای روی شانه سمت چپ او دیده می‌شود که نماد دگردیسی و تولد دوباره است.به گزارش آرت نت، در‌حالی‌که چارلز سوم و همسرش کامیلا ظاهرا این نقاشی را تایید کرده‌اند اما افکار عمومی واکنش‌های متفاوتی به آن داشته‌اند و برخی از آن به عنوان یک اثر نقاشی خیره‌کننده تمجید کرده‌اند و برخی دیگر جاناتان یو را متهم کرده‌اند که پادشاه را در میان آتش سوزان جهنم و حمام خون به تصویر کشیده که به خونریزی استعماری بریتانیا طی قرن‌ها اشاره دارد. برخی دیگر با نگاهی طنز به این نقاشی نگریسته‌اند و این اثر نقاشی را به عنوان آخرین قربانی کمپین حملات به آثار هنری برای عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی معرفی کرده‌اند که گویی فردی با سوپ گوجه‌فرنگی به آن حمله کرده است.
  • یک برنامه موسیقی با میزبانی علیرضا عصار

    دنیای اقتصاد: برنامه موسیقایی «کنسرتینو» به میزبانی علیرضا عصار و با حضور دیگر هنرمندان موسیقی کشور، از سوم خرداد‌ماه در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود.«کنسرتینو» هر هفته میزبان اجرای زنده هنرمندان حوزه موسیقی در سبک‌های مختلف است. همچنین در کنار این بخش، علیرضا عصار گفت‌وگویی با آنها خواهد داشت که فضای جدیدی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند. یکی دیگر از بخش‌های این برنامه حضور هنرمندان جوان موسیقی و اجرای زنده آنها خواهد بود. «کنسرتینو» در سه فصل تولید شده و هر هفته از پلتفرم نماوا پخش می‌شود.
  • باد فرش قرمز را برد

    دنیای اقتصاد: پیش از ستارگان،‌ باران توفانی کن بود که روی فرش قرمز آمد. نور رعدوبرق با نور فلاش دوربین‌ها هم‌زمان شده بود و لیلی گلادستون، گرتا گرویگ، عمر سی، جین فوندا، ژولیت بینوش و ستاره‌های پرزرق‌و‌برق حاضر در جشنواره زیر بارش ناگهانی باران و در‌حالی‌که موسیقی فیلم معروف «مامامیا» پخش می‌شد، خود را به سالن افتتاحیه ‌رساندند. رسانه‌ها نوشتند که آسمان تاریک و گرفته کن،‌ یادآور وضعیت پشت‌صحنه جشنواره است، ‌به همان اندازه تند، به همان اندازه عصبانی اما نه آن‌قدر زودگذر. طبیعتا به خاطر باران، عکاسی از فرش قرمز کوتاه و ناتمام بود و همه توجه‌ها جلب لحظه آغاز مراسم افتتاحیه بود.
  • مرگ نویسنده «زندگی عزیز» در ۹۲سالگی

    آلیس مونرو، نویسنده کانادایی، برنده جایزه نوبل ادبیات و از بزرگ‌ترین نویسندگان داستان کوتاه، در ۹۲سالگی درگذشت. او که برای بیش از ۶۰ سال، زندگی روزمره را از دریچه داستان کوتاه بررسی می‌کرد، در ۹۲سالگی در یک‌خانه سالمندان در اونتاریو درگذشت.
  • «به عبارتی» روی پرده می‌آید

    دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «به عبارتی» به با کارگردانی محمدمهدی کتیراچی و تهیه‌کنندگی امیر فکری از چهارشنبه هفته آینده ۲ خرداد اکران خود را در سینماهای منتخب «هنر و تجربه» سراسر کشور آغاز می‌کند.
  • کنسرت کیوان ساکت و وحید تاج در رفسنجان

    دنیای اقتصاد: کنسرت کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده برجسته تار و سه‌تار با وحید تاج، خواننده موسیقی ایرانی در رفسنجان برگزار می‌شود.بخشی از این کنسرت به بداهه‌نوازی اختصاص دارد و قرار است در بخش دیگر قطعات هامون، دریا، توفان، خاک وطن، بیات راجع، باران و... برای مخاطبان اجرا شود. در این کنسرت از سازهای دف، تنبک، عود، تار باس، کمانچه آلتو، نی، کمانچه و... نواخته می‌شود و سعید مشرف‌شاه، امیر شریفی‌پور، سیاوش تحویلی، محمدرضا یزدی‌پور، محمد نیکوکار، علی آزادی، سینا جهان‌آبادی و پاشا هنجنی از اعضا و نوازندگان گروه خواهند بود.این کنسرت سوم و چهارم خرداد ساعت ۲۰ در تالار خیام رفسنجان برگزار می‌شود.
  • عصر خیام در خوش‌نگاران قلهک

    دنیای اقتصاد: «عصر خیام» هم‌زمان با روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری فردا جمعه در موسسه فرهنگی خوش‌نگاران قلهک برپا می‌شود. در این نشست که به میزبانی سعید بیابانکی، شاعر و طنزپرداز، برگزار خواهد شد، جمعی از شاعران از جمله عبدالجبار کاکایی، امید مهدی‌نژاد،‌ حسین رضوی‌فرد، محمدرضا میرفندرسکی، جواد زهتاب، شروین سلیمانی، صابر قدیمی و شهاب جدا حضور خواهند داشت و به شعر‌خوانی می‌پردازند. اجرای موسیقی زنده پیانو، تار و تنبک توسط دینا کاکایی، مجتبی محمدی‌نیا و بارید محمدی‌نیا از دیگر بخش‌های نشست «عصر خیام» است. علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه که پذیرای تعداد محدودی مخاطب است می‌توانند ساعت ۱۷ به موسسه فرهنگی و هنری خوش‌نگاران قلهک به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از ظفر، ‌نبش خیابان کودکان غزه مراجعه کنند.
  • ادامه ماراتن نظارت

    دنیای اقتصاد: مدت‌هاست که موضوع نظارت بر شبکه نمایش خانگی محل اختلاف ارگان‌های حاکمیتی و دولتی است. اگرچه خردادماه پارسال، صداوسیما به عنوان متولی نظارت بر این شبکه رسانه‌ای معرفی شده اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که پیش‌تر مسوولیت نظارت را بر عهده داشت حالا دوباره بر وظیفه قانونی خودش در این باره تاکید کرده است. گویا به‌تازگی اختلاف‌نظر میان ارشاد و سیما بالا گرفته و اگر پیش از این موضع‌گیری‌ها عمدتا در سطح کارشناسی مطرح می‌شد، حالا دیگر کار به شخص وزیر رسیده است.
  • جزئیات شکایت آموزش‌و‌پرورش از «افعی تهران»

    دنیای اقتصاد: در روزهای گذشته خبری مبنی بر شکایت وزارت آموزش‌وپرورش از عوامل ساخت سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم منتشر شد که به دلیل سکانس مواجهه شخصیت آرمان بیانی با بازی پیمان معادی با ناظم مدرسه‌اش بود و این صحنه را که در قسمت هشتم سریال «افعی تهران» پخش شد، «توهین به مقام معلم» تلقی کردند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر