شماره روزنامه ۶۰۲۲
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۶۰ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۵۹۶۰

  • منوی خاص سینما در نوروز

    دنیای اقتصاد: استقبال گسترده و ده‌ها میلیاردی از اکران فیلم‌های کمدی در سال‌های اخیر، تمایل تهیه‌کنندگان به ساخت این فیلم‌ها و علاقه سینماداران به نمایش آنها را بیشتر کرده است. چیدمان فیلم‌های روی پرده عمدتا با محوریت کمدی‌ها انجام می‌شود چون ضامن فروش و بازگشت سرمایه به سازندگان است. در این میان فیلم‌های تجربی با وضعیت چندان بسامانی روبه‌رو نیستند چون تعداد تماشاگرانشان کمتر است. گروه هنر و تجربه دقیقا برای حمایت از این فیلم‌ها در سال ۱۳۹۳ شکل گرفت و حالا در دهمین سال فعالیت خود توانسته با توسعه بازار، مورد استقبال سینمادوستان قرار بگیرد.
  • نمایش فیلمی از ساتیا جیت‌رای در خانه هنرمندان

    دنیای اقتصاد: نسخه مرمت‌شده فیلم سینمایی «پاترپانچالی» به کارگردانی ساتیا جیت‌رای در سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده و بررسی می‌شود.
  • انتشار رمان جدید ابوتراب خسروی پس از ۱۲سال

    دنیای اقتصاد: رمان «برزخ خجسته» اثر جدید ابوتراب خسروی به‌زودی منتشر می‌شود.
  • ورود یک کتاب شعر جدید به کتاب‌فروشی‌ها

    دنیای اقتصاد: مجموعه شعر «کوه صدایم را پس نمی‌دهد» سروده محسن حسینخانی منتشر شد. این مجموعه شامل دو دفتر با نام‌های «پریشان‌تر از گیسوی یار» و «نغمه‌هایی برای تحمل جهان» است که شعرها با مضمون‌های اجتماعی و عاشقانه سروده شده‌اند و شامل ۹۳ شعر در ۱۱۸صفحه است. طرح جلد این مجموعه اثر فرزاد ادیبی از چهره‌های برجسته گرافیک ایران است.
  • کشف زرادخانه غیرقانونی آلن دلون

    دنیای اقتصاد: پلیس فرانسه ۷۲ قبضه اسلحه گرم را از خانه آلن دلون اسطوره سینمای فرانسه که هیچ‌یک مجوز قانونی ندارند، کشف و ضبط کرده است.افسران پلیس همچنین بیش از سه‌هزار گلوله و یک میدان تیر را در خانه روستایی این بازیگر در منطقه دوشی در فاصله ۱۳۵کیلومتری جنوب پاریس پیدا کردند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر