شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۰۶ دنیای اقتصاد

اخبار مطالب توصیه شده - روزنامه شماره ۵۹۰۶

  • چرا رشد بورس ادامه‌دار نبود؟

    دنیای اقتصاد- علی عبدالمحمدی: معاملات بازار سهام در نخستین روز از هفته با نوسانات محدود شاخص‌های سهامی پیگیری شد. در جریان معاملات روز گذشته بورس تهران، نماگر اصلی بازار سهام با افت ۰.۰۸‌درصدی همراه شد و نهایتا در سطح ۲‌میلیون و ۲۰۸‌هزار‌واحدی کار خود را به اتمام رساند. شاخص هموزن اما رنگ و رخساری متفاوت به خود گرفت و در روز سرخپوشی شاخص‌کل، با رشد ۰.۰۶‌درصدی همراه شد و در ارتفاع ۷۶۱‌هزار‌واحدی آرام گرفت. افزون بر این، شاخص‌کل فرابورس نیز در جریان معاملات روز شنبه، افت ۰.۰۱‌درصدی را ثبت کرد. ارزش معاملات خرد بازار سهام و حق‌تقدم، رقم ۴‌هزار و ۴۹۸‌میلیارد‌تومان را ثبت کرد. همچنین روز گذشته، ۱۵۱‌میلیارد‌تومان نقدینگی حقیقی نیز از بازار سهام خارج شد.
  • یلدای حاشیه‌ساز تلویزیون

    سه روز از شب چله گذشت و حاشیه‌ها و انتقادهای تند و صریح نسبت به برنامه‌های صداوسیما در این شب تازه داغ شده است. حاشیه‌های یلدایی تلویزیون با معرفی حسن ریوندی به عنوان مهمان برنامه شبکه سه آغاز شد و با حضور برخی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی و تقلید ترانه‌های صادق بوقی به اوج خود رسید. منتقدان می‌گویند بحران ریزش مخاطب کار را به جایی رسانده که مدیران صداوسیما قصد دارند با هر شیوه‌ای برنامه‌هایشان دیده شود، حتی به مبتذل‌ترین شکل ممکن. از این رو طیف وسیعی معتقدند چنین برنامه‌هایی از عمد تولید می‌شود تا حداقل سیمای ملی در شبکه های مجازی زنده بماند.
  • روسیه دوست ناباب!

    دنیای اقتصاد: این روزها تکرار خطای روسیه پیرامون تشکیک در مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه، حسابی افکار عمومی را خشمگین کرده و دل هر میهن‌پرستی را به درد آورده است. طی چند ماه گذشته این دومین بار است که روس‌ها مرتکب چنین اشتباه بزرگی می‌شوند؛ آنچه واکنش‌های گسترده از سوی همه طیف‌های سیاسی را به دنبال آورده و باعث شده روابط تاریخی دو کشور، بار دیگر‌ در سطحی وسیع مورد بازخوانی قرار بگیرد. طبیعتا حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ژئوپلیتیک به این مطلب مربوط نیست و متخصصان مربوطه باید در این زمینه‌ها اعلام نظر کنند، اما نکته اینجاست که طی نزدیک به دو سال گذشته و پس از انزوای نسبی روسیه در جهان، ایران از نظر ورزشی هم به این کشور نزدیک شد و مراودات بیشتری با روس‌ها پیدا کرد.
  • هـارمونی تجارت در آلپ

    دنیای اقتصاد: اتاق اقتصاد فدرال اتریش (WKO) یک سازمان برجسته و تاثیرگذار در حوزه اقتصادی کشور اتریش است. این اتاق به‌عنوان یک نهاد نمایندگی و با هدف حمایت از کسب‌وکارهای اتریشی تاسیس شده‌است و نقش مهمی در توسعه و رشد اقتصادی این کشور دارد. اتاق اقتصاد فدرال اتریش، وظایف و مسوولیت‌های گسترده‌ای را در ارتباط با اقتصاد اتریش بر عهده دارد. این سازمان تلاش می‌کند تا به وسیله ارائه خدمات، نظارت و نمایندگی، محیطی مساعد برای رشد و پیشرفت کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ فراهم‌آورد. WKO در ارتباط با کسب‌وکارها، مشاوره‌‌‌‌‌های لازم را در زمینه‌‌‌‌‌های مختلفی مانند حقوق و دستمزد، مالیات، قوانین کاری و مسائل مرتبط با تجارت بین‌المللی ارائه می‌دهد. این سازمان همچنین وظیفه آموزش‌های مرتبط با کار و تجارت را نیز بر عهده دارد تا کسب‌وکارهای اتریشی بتوانند با روزآمدترین دانش و مهارت‌ها در بخش‌های مختلف فعالیت کنند.
  • درخواست اپراتورها برای افزایش دو برابری قیمت اینترنت

    روز گذشته افتتاحیه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه تلکام درحالی برگزار شد که بخش اعظم توجه رسانه‌ها، معطوف به انتشار تصاویری از یک نامه به رئیس‌جمهور بود. در این نامه که از سوی چندین اپراتور ارتباطات ثابت و سیار نوشته شده، ضمن تاکید بر زیان‌دهی شرکت‌های فعال در این صنعت، از رئیس‌جمهور خواسته شده است تا دستور عاجلی برای افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت صادر کند.
  • خوراک ناب توریست خارجی

    دنیای اقتصاد-صدیقه نژادقربان: غذای ایرانی به واسطه تنوع و ازدیاد خود، به مثابه یک خوراک ناب گردشگری برای کشور محسوب می‌شود، اما نتوانسته به‌‌‌‌عنوان یک نقطه قوت در برنامه‌‌‌‌های سیاستگذاران و تورهای خارجی قرار بگیرد و همچنان مغفول مانده است. حتی گیلان با وجود تبدیل شدن به یک برند غذایی جهانی، همچنان جایگاهی در مقصد منتخب گردشگری از سوی برنامه‌‌‌‌ریزان و فعالان صنعت گردشگری در بسته‌‌‌‌های مسافرتی توریست‌‌‌‌های خارجی پیدا نکرده است. همچنین بی‌توجهی به پتانسیل‌‌‌‌های غذایی دیگر شهرها و استان‌‌‌‌ها، باعث شده بسیاری از مناطق مهم غذایی ایران از قرار گرفتن در فهرست مناطق برتر غذایی جهان باز بمانند. این در حالی است که «غذا» یک محرک اصلی بر جذب گردشگران به یک مقصد توریستی به‌‌‌‌شمار می‌‌‌‌آید.
  • ویژگی‏‏‌های یک شعار شرکتی خوب

    مترجم: کامران اکبری
    شرکت‌ها به شیوه‌‌‌های مختلفی توجه ما را جلب می‌‌‌کنند. به طور مثال در بزرگراه‌‌‌ها بیلبورد نصب می‌‌‌کنند، آگهی بازرگانی می‌‌‌سازند یا لوگوی خود را روی مداد و خودنویس چاپ می‌‌‌کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر