شماره روزنامه ۶۰۲۷
|

  • پاتک لالیگایی

    دنياي اقتصاد: اگر خبر عدم تمدید قرارداد اوسمار با پرسپولیس همه جا پخش شده، وضعیت نیمکت استقلال هم هنوز به‌طور کامل مشخص نیست. جواد نکونام با آبی‌ها قرارداد دارد، اما باشگاهی که هنوز مدیرعامل ندارد، قاعدتا برنامه‌های فصل آینده‌اش را هم نمی‌داند. به خصوص که الان هم جامعه هواداری در حمایت و انتقاد از نکو دو پاره شده‌اند و هم پیشکسوتان باشگاه. حالا حق با کدام جبهه است؟
  • آقای فوق برنامه!

    دنياي اقتصاد: تنها یک هفته پس از پایان مسابقات لیگ بیست‌‌‌وسوم، بار دیگر اسم علیرضا بیرانوند با یک خبر حاشیه‌‌‌‎ای تکراری سر زبان‌‌‌ها افتاده است؛ احتمال فسخ قرارداد او با پرسپولیس! داستان دقیقا مثل تابستان قبل است.
  • فقط می‌بازیم؛ با مربی یا بی‌مربی!

    دنياي اقتصاد: آخرین بازی تیم ملی والیبال در هفته دوم لیگ ملت‌ها هم با شکست همراه بود تا ایران تنها تیمی باشد که در مقابل تعداد بردهایش عدد صفر ثبت شود! حتی شوک برکناری پائز و حضور دستیارش پیمان اکبری هم کارساز نبود و روز گذشته تیم ملی با نتایج ۲۵بر۲۲، ۲۳بر۲۵، ۲۳بر۲۵ و ۲۵بر۲۷ در مجموع ۳بریک به ترکیه هم باخت؛ کشوری که برای نخستین بار حضور در لیگ ملت‌های والیبال را تجربه می‌کند. این شکست که با نخستین برد تاریخ ترکیه در لیگ ملت‌ها همراه شد، نه تنها ایران را دوباره به قعر جدول دور گروهی برد، بلکه با کسر شش امتیاز در رنکینگ فدراسیون جهانی باعث شد ایران رتبه شانزدهمی خود را از دست بدهد و تیم ملی بلژیک جایگزینش شود. با این روند، هیچ بعید نیست که سقوط آزاد رنکینگ تیم ملی سبب شود تا جمهوری چک هم بالای سر والیبال ایران ظاهر شود.
  • قهرمانی‌های ساختگی پرسپولیس!

    دنياي اقتصاد: گروهی از پیشکسوتان استقلال با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر ورزش، ضمن اعتراض به اشتباهات داوری، قهرمانی‌های پرسپولیس را ساختگی و ناجوانمردانه دانسته‌اند. نام نفراتی مثل علی جباری، حسن روشن، نصرالله عبداللهی، شاهرخ بیانی، عباس سرخاب، بیژن طاهری، ایمان عالمی، مهدی پاشازاده، ستار همدانی، محمد نوری، آرش برهانی و... بین امضا‌کنندگان این نامه به چشم می‌خورد. در بخشی از نامه نامبردگان آمده است: «قهرمان واقعی در دل مردم باقی می‌ماند، نه قهرمان غیرواقعی و ساختگی. در فصل تمام‌شده لیگ هرچند جام قهرمانی به رقیب رسید، اما چه‌کسی است که منکر مظلومیت استقلال شود؟ میان دوربین‌های بی‌شمار و مقابل دیدگان میلیون‌ها ایرانی، رقیب در موقعیت صددرصد آفساید دروازه حریف را باز کرد (همان‌طور که چندین گل آفساید دیگر به ثمر رساند و امتیاز گرفت) و با ناشایستگی تمام، در فصل پرچم‌های اشتباه و سانسور آفسایدها، جام قهرمانی را تصاحب کرد.»
  • یک شگفتی دیگر در فوتبال ایران

    دنياي اقتصاد: طی یک اتفاق نادر در فوتبال جهان، محل برگزاری یک بازی از زمین تیم میزبان به زمین تیم ‌میهمان تغییر کرد! باشگاه خیبر خرم‌آباد که پیش از این قهرمانی‌اش در دسته اول و صعودش به لیگ برتر را قطعی کرده، با ارسال نامه‌ای از تیم فوتبال شهر راز شیراز درخواست کرد که دیدار هفته سی‌وچهارم خیبر با این تیم، به‌جای شیراز در ورزشگاه تختی خرم‌آباد برگزار شود. به دنبال موافقت شهر راز با این خواسته، خیبر و شهر راز روز دوشنبه ۲۱ خرداد در خرم‌آباد مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. با توجه به اینکه مراسم اهدای جام نیز بعد از مسابقه برگزار خواهد شد، این مسابقه از ساعت ۱۸ (یک ساعت و ۴۵ دقیقه قبل از سایر دیدارهای هفته) آغاز می‌شود.
  • شما «حیف» شدید!

    دنیای اقتصاد: در یک بازی تشریفاتی از مرحله پیش‌مقدماتی جام‌جهانی، تیم ملی ایران موفق شد هنگ‌کنگ را با نتیجه ۴بر۲ شکست بدهد. حتی اگر شما این بازی را ندیده باشید هم با توجه به عدد «۲» ثبت‌شده در مقابل نام هنگ‌کنگ حتما نگران وضعیت خط دفاعی تیم ملی شده‌اید، اما این نگرانی در صورت تماشای بازی تشدید هم می‌شد.
  • از مسی یاد بگیرید

    دنياي اقتصاد: احتمالا اگر از تمام رئالی‌های جهان بخواهید که بزرگ‌ترین دشمنشان از تیم رقیب را نام ببرند، فرد دیگری به جز لیونل مسی به شما معرفی نخواهد شد. اما همین حریف همیشه زخم زده، قبول دارد که رئال مادرید این روزها بهترین تیم جهان است.
  • از کجا معلوم؟

    دنياي اقتصاد: تابستان سال گذشته بود که ماجرای پیوستن علیرضا بیرانوند به استقلال برای چند روز نه تنها فوتبال ایران بلکه اخبار مملکت را تحت تاثیر قرار داد. دست آخر هم آن جابه‌جایی رخ نداد، ولی چند روز قبل خود سنگربان تیم ملی اعتراف کرد که تمام آن حواشی، یک «بازی هماهنگ شده» بوده است.
  • سقوط آزاد بلندقامتان

    دنياي اقتصاد: تیره‌روزی‌های والیبال ایران ادامه دارد و تیم ملی حریف ضعیف‌ترین رقیبش در لیگ ملت‌ها هم نشد. ملی‌پوشان در سومین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌ها از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح جمعه به مصاف بلغارستان رفتند که با نتیجه ۳بر۲ و نتایج ۲۰بر۲۵، ۲۵بر۲۲، ۲۵بر۲۳، ۲۰بر۲۵ و ۱۵بر۱۱ شکست خوردند. نتایج ضعیف سبب شد تا روز گذشته رسما موتا پائز از هدایت تیم ملی برکنار شود و فعلا پیمان اکبری عنان کار را در دست بگیرد.شاگردان اکبری درحالی از ساعت ۶:۳۰ امروز در آخرین دیدار این هفته‌شان به مصاف ترکیه می‌روند که این شکست از لحاظ رنکینگ امتیازی گران تمام شد و ۶.۸۱ امتیاز دیگر از ایران کسر کرد. حالا تیم بلژیک به چهار امتیازی ایران رسیده و یک باخت دیگر در این مرحله بلژیک را جایگزین ایران در رتبه شانزدهم رنکینگ فدراسیون جهانی می‌کند.
  • بند فسخ دو بازیکن سپاهان

    دنياي اقتصاد: سپاهان یکی از تیم‌های پرستاره امسال بود که از کسب قهرمانی در لیگ ناکام ماند، اما هنوز برای جام حذفی شانس دارد. با این حال وضعیت برخی از ستاره‌های این تیم برای فصل آینده هنوز نامشخص است. آن‌طور که «ایسنا» نوشته، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو دو بازیکن سپاهان که در میانه‌های لیگ بیست و سوم قراردادشان را با این تیم‌ تمدید کردند، در صورت دریافت پیشنهاد جدید می‌توانند از این تیم جدا شوند. در قرارداد هر دو بازیکن که سابقه عضویت در پرسپولیس را هم دارند، حق فسخ وجود دارد و احمدزاده با پرداخت شش میلیارد تومان و شهریار مغانلو با پرداخت ۱۰میلیارد تومان می‌توانند از جمع شاگردان مورایس جدا شوند. با توجه به اختلاف احمدزاده با ژوزه مورایس و تمایل برخی باشگاه‌های لیگ به این بازیکن، احتمال جدایی او از سپاهان بیشتر است.
  • ۴ بازیکن با ۳۲۰هزار دلار

    دنياي اقتصاد: امیدعلی نجفی، مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان درباره بقای این تیم در لیگ برتر گفت: «تیم ما به دلیل بی‌تجربگی و تفاوت فضای لیگ برتر با لیگ یک، امتیازات خوبی در نیم‌فصل اول نگرفت و فقط هشت امتیاز از نیم‌فصل اول گرفتیم. بعد از مخالفت با استعفای پورموسوی و دور شدن از حواشی، در نیم‌فصل دوم با توجه به بضاعت مالی باشگاه توانستیم بازیکنانی جذب کنیم که خروجی مثبتی داشتند. با وجود اشتباهات داوری، به‌ویژه در دیدار با تراکتور و پرسپولیس شرمنده مردم نشدیم و امیدوارم اتفاقات خوبی را در فصل بعدی رقم بزنیم. چهار بازیکن خارجی ما که جزو نفرات تاثیرگذار هم بودند، جمعا به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار درهم قرارداد بستند که می‌شود ۳۲۰ هزار دلار.»
  • «دمت گرم» به برزیلی چه می‌شود؟

    دنیای اقتصاد: قابل توصیف نیست خشم و عصبانیتی که بعد از اعلام خبر سرمربیگری اوسمار ویرا، اردوی هواداران پرسپولیس را در بر گرفت. در شرایطی که همه چشم به اخبار دوخته بودند تا هر لحظه خبر معرفی برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی جدید قرمزها اعلام شود، ناگهان مدیران باشگاه اعلام کردند دستیار یحیی گل‌‌‌محمدی جای او را گرفته و در نیم‌‌‌فصل دوم سرخ‌‌‌پوشان را هدایت خواهد کرد. گروهی تا ساعت‌‌‌ها خبر را باور نداشتند و فکر می‌‌‌کردند با آنها شوخی شده، اما گروهی دیگر شاکی از این انتخاب، می‌‌‌پرسیدند اگر اوسمار چیزی بلد بود، چرا به یحیی یاد نداد؟
  • خداداد در مخمصه

    دنیای اقتصاد: طی دو، سه هفته گذشته اخبار پرونده فساد در فوتبال به دلایلی، از جمله برگزاری مسابقات پایانی لیگ برتر کمرنگ شده بود و رسانه‌ها به ندرت به آن می‌پرداختند. در روزهای پایانی هفته اما یک بار دیگر موج بزرگی از اخبار و شایعات مربوط به این پرونده ایجاد شد و بسیاری از مخاطبان را غافلگیر کرد. سرعت انتشار اخبار طوری است که احتمالا ما از شما جا خواهیم ماند، اما به هر حال تا عصر دیروز چند خبر مهم منتشر شد؛ اینکه خداداد افشاریان بازداشت و روانه زندان شده است، یک سرمربی لیگ برتری هم احتمالا بازداشت شده و برای یک فعال رسانه‌ای نیز قرار وثیقه صادر شده است. به موازات همین فضا، شایعات جدی در مورد احتمال سقوط مس رفسنجان به دسته پایین‌تر مطرح شده که اگر در نهایت چنین اتفاقی رخ بدهد، یک تیم دیگر باید به لیگ برتر اضافه شود؛ یا پیکان، یا تیم سوم دسته یک.
  • پرسپولیس کجا جام گرفت؟

    دنیای اقتصاد: پرسپولیس برای دومین فصل پیاپی در حالی صاحب جام قهرمانی لیگ برتر شد که تیمی دیگر نیم‌فصل اول را در صدر جدول به پایان برده بود. پارسال سپاهان و امسال استقلال قهرمان نیم‌فصل شدند، اما در هر دو فصل سرخ‌پوشان ضمن جبران عقب‌افتادگی خود کاپ قهرمانی را به ویترین افتخارات باشگاه ضمیمه کردند. مشخصا اگر قرار باشد در مورد این فصل حرف بزنیم، باید سراغ نقاط عطفی برویم که سرخ‌پوشان در آن زمان توانستند سرنوشت خودشان و مسابقات را عوض کنند.
  • استقلال کجا جام داد؟

    دنیای اقتصاد: پرداختن به مشکلات بی‌شمار استقلال در طول فصل که بخشی از آن خودساخته و بعضی دیگر بر اثر بروز حواشی بیرونی باشگاه به وجود آمده، دیگر برای هواداران این تیم هم لوث شده است. اما می‌شود آن بزنگاه‌هایی را که جام از دست آبی‌ها سر خورد، فهرست کرد. بزرگ‌ترین دشمن استقلال در این فصل، اختلاف بزرگ میان مدیرعامل و سرمربی بود. این مشکل هم از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان و فضای هواداری تاثیر گذاشت و هم سبب شد تا استقلال در تقویت تیم هم ناکام بماند. اگر در همان یک مورد خرید اوستون اورونوف، جواد نکونام با علی خطیر لج نمی‌کرد، علاوه بر اینکه استقلال یک بازیکن بزرگ به ترکیب اضافه کرده بود این‌گونه هم باعث تقویت رقیب مستقیمش نمی‌شد تا آنها قهرمانی را با گل‌های حساس ستاره ازبک به دست بیاورند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر