شماره روزنامه ۶۰۰۸
|

  • قصه‌های سفید و سیاه

    دنياي اقتصاد: روز اول مسابقات هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران، شنبه با برگزاری پنج بازی پرتب و تاب پشت سر گذاشته شد. در این میان دو مسابقه مس رفسنجان- سپاهان و آلومینیوم اراک- نفت آبادان با نتیجه مساوی یک-یک به پایان رسید، شمس‌آذر با یک گل ملوان را شکست داد و تراکتور و پرسپولیس هم با دو گل به ترتیب از سد گل‌گهر سیرجان و هوادار گذشتند. مسابقات این هفته در حالی امروز با برگزاری سه دیدار باقی‌مانده به پایان می‌رسد که اتفاقات روز اول را می‌توان در دو قالب سفید و سیاه دسته‌بندی و روایت کرد.
  • صدر شلوغ می‌شود؟

    دنياي اقتصاد: هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری سه مسابقه به پایان می‌رسد. هرچند دست آخر کسی حکمت وقفه دو روزه بین بازی‌ها آن‌هم در شرایطی که دو هفته قبلی در یک روز برگزار شده بود را متوجه نشد، اما به هر حال امروز ترتیب جدول مشخص می‌شود تا جنگ در بالا و پایین به اوج خود برسد.
  • حمایت شما از حمله بدتر است!

    دنياي اقتصاد: به ندرت پیش می‌آید که کورس قهرمانی در لیگ برتر به این شکل فشرده و سایه به سایه، دقیقا بین پرسپولیس و استقلال شکل بگیرد. حالا که چنین اتفاقی در هفته‌های پایانی لیگ بیست‌وسوم رخ داده، جذابیت داستان دوچندان شده و هواداران با التهاب و حساسیت خاصی مسابقات را دنبال می‌کنند. به نظر می‌رسد اما چنین فضایی اجازه عرض‌اندام مضاعف داده به برخی پیشکسوتانی که مطالب‌شان چندان بر پایه منطق و حرفه‌ای‌گری استوار نیست؛ کسانی که از روی تعصب افراطی نظر می‌دهند و شاید حتی دنبال خودنمایی و دلبری از سطحی‌ترین لایه‌های هواداران در فوتبال ایران هستند.
  • به کارتان برسید

    دنياي اقتصاد: اولویت کسانی که در فوتبال ایران مشغول به کار هستند، پرداختن به حواشی رقبا است؛ به جای آنکه تمرکز روی نقشی که دارند، داشته باشند. کاری نداریم که بسیاری از تصمیمات مسوولان ذی‌ربط غیر‌کارشناسی و محل جنجال است، اما قرار نیست مدیران، مربیان و بازیکنان به هر چیزی گیر بدهند.
  • اطلاعیه درباره پرونده دلالی

    دنیای‌اقتصاد: کمیته اخلاق فدراسیون‌ فوتبال اطلاعیه‌ای صادر و درباره روند رسیدگی به پرونده‌ دلالی توضیحاتی ارائه کرد. در این‌ اطلاعیه آمده است: «تحقیقات پیرامون پرونده مطروحه که به سال۱۴۰۰ مربوط می‌شود، در هماهنگی کامل با نهادهای ذی‌ربط و مراجع ذی‌صلاح در کمیته اخلاق فدراسیون در حال رسیدگی بوده و تشریفات مرتبط در دایره تحقیقات تا تعیین تکلیف پرونده و مستند به قوانین و کدهای اخلاقی فدراسیون بین‌المللی فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا و آیین‌نامه اخلاقی فدراسیون فوتبال ادامه خواهد داشت.»
  • استقلالی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا؟

    دنیای‌اقتصاد: در هفته پایانی لیگ برتر قبرس دو تیم ۷۲امتیازی آپوئل و لارناکا رودرروی هم قرار گرفتند و این بازی با تساوی یک-یک به پایان رسید اما جام قهرمانی به تیم ریکاردو ساپینتو رسید؛ به این خاطر که در بازی‌های رودررو تیم آپوئل بهتر عمل کرده بود. سعید مهری، هافبک پیشین استقلال هم که نیم فصل به قبرس رفت، در این بازی فرصت بازی پیدا نکرد؛ اما در لیست تیمش حضور داشت تا اولین قهرمانی خود خارج از ایران را تجربه کند. این بیست و نهمین قهرمانی تیم آپوئل در لیگ برتر قبرس بود. تیم آپوئل که با این نتیجه جواز حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد را به‌دست آورد، بعد از ۵سال به جام قهرمانی لیگ رسید. آن هم تحت هدایت ساپینتوی پرتغالی که سال گذشته با استقلال از کسب قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی ناکام ماند.
  • سی‌وششمی هم به‌دست آمد

    دنیای‌اقتصاد: هفته گذشته پس از پیروزی مقابل کادیز و شکست بارسلونا مقابل ژیرونا، رئال مادرید برای سی‌وششمین بار قهرمان لالیگا شد. با توجه به حساسیت بالای جدال با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان، رئال مادرید جشن قهرمانی را به این هفته موکول کرد تا با خیالی آسوده به شادی و خوشحالی در کنار هواداران خود بپردازد. البته مادریدی‌ها پس از برتری چهار گله برابر گرانادا به احترام هواداران تیم میزبان که به دسته پایین‌تر سقوط کردند، ترجیح دادند تا در ورزشگاه مراسمی برگزار نکنند و به همین دلیل پس از عکس یادگاری تیم به همراه جام، به پایکوبی در خیابان‌های مادرید پرداختند. در این بین ژست معروف کارلو آنچلوتی با سیگار برگ که پس از دبل دو فصل قبل بسیار معروف شده بود، یک‌بار دیگر توسط مربی ایتالیایی تکرار و سوژه عکاس‌ها شد!
  • گمشده بزرگ

    دنیای اقتصاد: یکی از علامت سوال‏‏‌های بزرگ لیگ برتر ایران در مقطع فعلی، بلاتکلیفی یحیی گل‏‏‌محمدی است. سرمربی پیشین پرسپولیس بین دو نیم‏‏‌فصل از هدایت سرخ‏‏‌پوشان کنار رفت و با پافشاری بر استعفا، سرانجام جای خود‏‏‌ را به دستیارش یعنی اوسمار ویرا داد. از آن زمان تا کنون که هفته‌های پایانی فصل را پشت سر می‏‏‌گذاریم، خبری از یحیی گل‏‏‌محمدی نبوده و این در حالی است که او در این مدت به حضور روی نیمکت دو تیم بسیار نزدیک بوده است؛ فولاد خوزستان و تراکتور.
  • نکونام منتظر محمد؟

    دنياي اقتصاد: ابتدای فصل باشگاه استقلال یک بازیکن عراقی جوان به اسم منتظر محمد را جذب کرد که در نهایت با نظر جواد نکونام به مس رفسنجان قرض داده شد. بنابراین این بازیکن همین حالا هم تحت قرارداد استقلال است و مخصوصا بعد از نمایش درخشان او برابر آبی‌پوشان در جام حذفی، انتظارها برای بازگشت او به تیم افزایش یافته.
  • وقتی ناصر فراموش شد

    دنياي اقتصاد: به نظر می‌رسد پس از ۷ فصل، پاری‌سن‌ژرمن رسما با کیلیان امباپه وداع خواهد کرد. بازیکنی که طی سال‌های اخیر مدام بحث جدایی‌اش از پاریس به گوش می‌رسید، اما هربار بنا به دلایلی این اتفاق رخ نمی‌داد تا اینکه رسما خودش با آپلود کردن یک ویدئوی خداحافظی، این موضوع را تایید کرد. هرچند همین پست هم یک حاشیه بزرگ داشت.
  • تیلور رسما کنار رفت

    دنياي اقتصاد: پس از شکست دور از انتظار دیوید تیلور در انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، شایعه خداحافظی این ستاره ۳۳ ساله کشتی جهان شنیده شد. هرچند آرون بروکس به عنوان نفر اصلی این وزن هنوز هم با شایعاتی درخصوص دوپینگ احتمالی‌اش مواجه شده، اما تیلور دیگر قصد کشتی گرفتن ندارد. رقیب اصلی حسن یزدانی که در فینال‌های زیادی نماینده ایران را شکست داد، رسما به عنوان سرمربی تیم اوکلاهاما انتخاب شد و در مراسم معارفه‌اش گفت: «من با کناره‌گیری از کشتی مشکلی ندارم، زیرا هر کاری که می‌خواستم را در حرفه‌ام انجام دادم‌، همه‌چیز و حتی بیشتر. افراد زیادی به من کمک کردند تا این کار را انجام دهم. من با شکست اصلا راحت نیستم. در واقع من از باخت متنفرم، ولی تازه متوجه شدم که با پایان کارم، می‌خواهم تجربیاتم را در اختیار بچه‌ها بگذارم.»
  • من استقلالی هستم!

    دنياي اقتصاد: قرار است محمدحسین ضیایی به زودی مسوولیت آکادمی باشگاه استقلال را برعهده بگیرد. او که در دهه ۸۰ هدایت صباباتری را برعهده داشت، مدت‌هاست فعالیتی جدی در فوتبال نداشته و برخی عنوان کردند که ضیایی پرسپولیسی قرار است در استقلال حکم بگیرد. وی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: «ما از خانواده صباباتری هستیم و به همین دلیل، احمد شهریاری از قدیم روی من شناخت داشت و تصمیم گرفت یک استقلالی را سر جایش بگذارد. » وی در مورد اینکه گفته می‌شود فقط یک نیمه بازی رسمی برای استقلال انجام داده است، گفت: «یک نیمه؟ من سه سال در استقلال در رده جوانان و بزرگسالان بازی کردم. اگر مرحوم منصور پورحیدری زنده بود، می‌توانستید آمار من را از او بگیرید. از علی جباری بپرسید در استقلال چند بازی انجام داده‌ام.»
  • امشب؛ یونایتد-آرسنال

    دنياي اقتصاد: حساس‌ترین بازی هفته ۳۷ لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۹ امشب در اولدترافورد برگزار می‌شود. جایی که منچستریونایتد میزبان آرسنال است تا به یاد دهه‌های قبل که جدال دو تیم قهرمان لیگ برتر را تعیین می‌کرد، بازهم معادله بالای جدول حل شود. البته که یونایتد بحران‌زده و رده هشتمی هیچ نقشی در فرمول قهرمانی ندارد و تنها کاری که می‌تواند بکند، این است که جلوی توپچی‌ها را بگیرد تا همشهری پر سر و صدایش بازهم جام قهرمانی را بالای سر ببرد. برای میکل آرتتا کسب هر نتیجه‌ای به جز برد می‌تواند باعث وداع با قهرمانی شود، اما اریک تن‌هاخ از الان فقط برای خراب نشدن وجهه و شاید ماندگاری‌اش روی نیمکت شیاطین سرخ تلاش می‌کند؛ آن‌هم با ترکیبی که پر از مصدوم است و قطعا کار بسیار دشواری برابر این آرسنال آماده دارد.
  • ژن برنده

    دنیای اقتصاد: لیگ اروپا هم می‌تواند مثل لیگ قهرمانان جذاب باشد؛ حتی اگر روی کاغذ تیم‌های آن کم ستاره‌تر باشند. ۲۴ ساعت پس از تکمیل چهره فینالیست‌های یو‌سی‌ال، تکلیف دیدار نهایی در دومین تورنمنت مهم اروپایی مشخص شد.
  • چرا این‌قدر «هستید» آقای خیابانی؟

    ورزش‌مديا: بررسی واکنش‌های منفی و گسترده نشان می‌دهد احتمالا گزارش چندی قبل جواد خیابانی روی بازی بدون گل پرسپولیس و سپاهان، یکی از بدترین و اعصاب‌خردکن‌ترین گزارش‌های این سالیان فوتبال ایران در تلویزیون بوده است. اصلا بدتر از این نمی‌شد آن بازی را که خودش هم کیفیت لازم را نداشت، خراب کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر