سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند در تبریز به بهره‌برداری رسید

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح، گفت: تلاش‌ها و موفقیت‌های علمی به خصوص در حوزه فضایی برای مردم امیدوارکننده بوده و این فعالیت‌ها در ابعاد مختلف برای نظام اقتدارآفرین است.

عابدین خرّم افزود: هرچه فعالیت‌ها بر پایه علم و فناوری و با بهره گیری از نخبگان و نیروهای دانشمند جوان انجام شود رشد و توسعه کشور را در دنیا و منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه به حوزه صنعت فضایی وجود دارد و به‌رغم محدودی‌ها پشتیبانی‌های مالی از این حوزه انجام می‌گیرد.

خرّم با اشاره به این‌که با بومی سازی صنایع فضایی و کاربردی کردن آن می‌توان مانع خروج نیروهای نخبه کشور شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های این صنعت و موقعیت کشور نیاز به صنعت بومی و اتکا به داخل داریم و در عین حال پیشرفت صنعت فضایی موجب می‌شود سایر کشورها برای تامین نیازهای خود به ما مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: امروز یکی از عوامل قدرت ساز و اقتدار آفرین برای کشور، صنایع فضایی است که توسعه این صنعت به توسعه کشور در ابعاد مختلف منجر می‌شود.

 وی افزود: این صنعت علاوه بر افزایش ارایه خدمات به مردم جامعه، در جنگ‌های اختلالاتی و ارتباطاتی نیز جایگاه خاصی دارد و نمی‌توان در این حوزه خود را خلع سلاح کرد و باید رشد، توجه و تمرین به این حوزه به صورت جدی دنبال شود.