راز موفقیت های پالایش نفت تبریز

دنیای اقتصاد-تبریز: غلامرضا باقری در مراسم گرامیداشت یادواره شهدای پالایشگاه تبریز که با حضور خانواده معظم شهدا ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا  و جمعی از یادگاران دوران دفاع مقدس برگزار شد، گفت: بسیاری از عزیزانی که از مجموعه پالایش نفت تبریز به درجه رفیع شهادت نائل شدند، در طول عملیات های اجرایی مجموعه و با بمباران های رژیم بعت عراق به این توفیق الهی دست یافتند و برخی نیز با حضور در جبهه های حق علیه باطل به جرگه پر برکت شهدا پیوستند.

وی از دست دادن این عزیزان را تالمی بزرگ برای همه دانست و افزود: البته همانطور که در آیات الهی آمده است، کسانی که در راه خدا به شهادت می رسند زنده و جاویدان هستند و نزد پرودگارشان در حال ارتزاق هستند.

باقری استمرار فعالیت و دستیابی به موفقیت ها در صنعت نفت و پالایش را مرهون رشادت، ایثار و از خودگذشتگی این شهدا دانست و ادامه داد: نقش شهدا آنچنان در کشور عظیم و حیاتی است که وصف آن با زنجیره ای از کلمات و جملات پیوسته را غیرممکن می دانم.

باقری افزود: این عزیزان با تلاش های مثال زدنی در مدت کوتاهی پس از هر بمباران، واحدهای پالایشگاه را به مدار تولید بازمی گرداندند و مانع از توقف تولید می شدند که باید از خانواده های معظم این شهیدان قدردانی کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در این مراسم دوران دفاع مقدس را دوران جنگ یاران اباعبدالله(ع) دانست و افزود: گواه این ادعا آن پیام تاریخی امام خمینی(ره) است آن زمان که در سال 1362 فرمودند حسینیان آماده باشید، درنگ امروز، فردای اسارت باری را به دنبال خواهد داشت و بعد از این پیام یک حرکت عظیم در کشور ایجاد شد و 100هزار نیروی مخلص، ولایتمدار و تکلیف گرا به جبهه های جنگ اعزام شدند.

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی رزمندگان دفاع مقدس را افرادی در جستجوی تکلیف توصیف کرد که به دنبال پیروزی و شکست نبودند و ادامه داد: امام خمینی در سخنانی فرمودند بسیاری از عرفا بیش از 8 دهه از عمر خود را صرف یافتن عرفان عملی کردند و در نهایت نیز به آن دست پیدا نکردند اما شهدای ما در جبهه های جنگ، ره صد ساله را یک شبه پیمودند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تمام دنیا علیه ما وارد جنگ شد و دشمن بعثی از سلاح های شیمیایی که استفاده از آنها غیرانسانی و خلاف قواعد بین اللمل بود، استفاده نمود.

سرایی با انتقاد از عملکرد سازمانها و ارگانها در زمینه جهاد تبیین گفت: متاسفانه علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری، نتوانستیم در زمینه جهاد تبیین به موفقیت هایی که لازم است دست پیدا کنیم و حتی چهره پلید منافقین که جنایت های بی شمار و بی رحمانه ای را علیه مردم مظلوم کشور انجام داده اند نیز برملا نکرده ایم.

وی افزود: امروز منافقینی که بیش از 17 هزار نفر در کشور را به شهادت رساندند و دولت آمریکا که دستش به خون دانشمندان ما آغشته است ادعای حقوق بشر می کنند و خود را خیرخواه مردم نشان می دهند.

وی در پایان سخنان خود گفت: دشمن در محاسبات خود همواره دچار اشتباه می شود چرا که پیوند عمیق و ناگسستنی ملت با رهبر معظم انقلاب را در نظر نمی گیرد.

photo_2022-10-18_08-06-13

درپایان این مراسم یادمان شهدا گلباران شد

گفتنی است در دوران دفاع مقدس، شرکت پالایش نفت تبریز 19 بار مورد بمباران قرار گرفت که در جریان این بمباران ها 23 واحد مجموعه دچار آسیب گردید. مجموعه پالایش نفت تبریز در دوران دفاع مقدس 31 شهید و 121 جانباز به انقلاب و کشور تقدیم کرده است که از این تعداد 8 نفر در جبهه های جنگ به درجه رفیع شهادت نائل شدند و 23 نفر نیز در جریان بمباران های رژیم بعث عراق و ماموریت های اجرایی مجموعه به جرگه عظیم الشان شهدا پیوستند.