ایجاد تعامل سازنده بین دولت و بخش خصوصی، لازمه توسعه اقتصاد است

دنیای اقتصاد-تبریز: "محمد باقرشریف زاده" در سی و سومین اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: در جوامع توسعه یافته کسانی پیشرفته‌اند که تعاملی سازنده بین دولت و بخش خصوصی برقرار کرده‌اند و قطعا کشورهایی توسعه یافته‌اند که دولت در کنار بخش خصوصی فعالیت و همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید ریل گذاری صحیح و استراتژی اقتصادی ویژه برای خانه صنعت معدن و صنعت کشور تدوین کنیم، گفت: اینکه تشکل‌ها و دولتمردان از خرد جمعی بهره ببرند و ارتباط تنگاتنگ بین دولت و بخش خصوصی برقرار شود، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس انجمن مدیران استان و عضو اتاق بازرگانی تبریز خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور، به سیاست گذاری و ریل‌گذاری مناسب نیازمندیم و خانه صنعت، معدن و تجارت استان باید انتظار هم صدایی و درخواست‌های از کمیسیون تلفیق مجلس در این زمینه داشته باشد.

شریف زاده با تاکید بر اینکه نباید وزارت صمت بدون یک استراتژی حرکت کند، گفت: امروزه دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده، با این حال کشور ما همواره در تحریم‌ها به سر می‌برد و حتی شرکت‌های دانش بنیان هم با این مشکل مواجه هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید با این هم صدایی، وزارت صمت و دولت را متوجه نقش مهم تولید و بخش خصوصی کرده و از روزمرگی‌ها خارج شویم تا به سمت مطالبه گری و استراتژی صنعتی کارآمد پیشرفت کنیم.