پنج صادرکننده برتر آذربایجان شرقی تجلیل شدند

دنیای اقتصاد- تبریز: در این مراسم که پیش از ظهر امروز و در حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت دیگر مسوولان ملی و صاحبان صنایع و بازرگانان برگزارشد، از شرکت تراکتورسازی ایران به عنوان صادرکننده ممتاز ملی تجلیل شد.

همچنین شرکتهای تولیدی - صادراتی ارس تارلا امیر، مهراصل و صنایع رنگ اطلس فام سهند، حائز رتبه صادرکننده نمونه ملی شدند و شرکت شکوه بناب نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در بین ۵۵۰ مجموعه فعال در حوزه صادرات کشور به عنوان صادر کننده ممتاز ملی و در گروه خودرویی نیز به عنوان برترین صادرکننده انتخاب و تجلیل شد.

این انتخاب که براساس ارزیابی عملکرد سال گذشته شرکت کنندگان و همچنین سابقه عناوین کسب شده طی دوره های گذشته این جایزه ملی صورت گرفته، نشان می دهد که گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با توجه به ۲۰ درصد افزایش ارزآوری از محل صادرات برای کشور و همچنین کسب یک دوره عنوان صادر کننده ممتاز ملی و پنج دوره صادر کننده نمونه ملی کشور، امسال نیز عنوان صادرکننده ممتاز ملی را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش، سال ۱۴۰۱ همانند سال های قبل به دلیل عواملی از قبیل تداوم تحریم‌ها، برخی قوانین دولتی و همچنین قاچاق تراکتور، مشکلات عدیده‌ای برای تحقق برنامه‌های صادراتی این مجموعه ایجاد شد اما سال گذشته از محل صادرات انواع محصولات تولیدی در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، بیش از۴۶ میلیون دلار ارز عاید کشور شد که این رقم نسبت به سال ماقبل آن بیش از۴۸ درصد رشد داشت.

همچنین این مجموعه صنعتی طی هفت ماهه نخست امسال و صرفا از محل صادرات محصول اصلی خود یعنی انواع تراکتور به تعداد یک هزار و ۵۰۰ دستگاه، بیش از ۲۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور داشته است که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۶ درصدی را نشان می دهد.

به رغم تمامی تحریم ها و محدودیت های بازاری، در حال حاضر تراکتورسازی ایران به بیش از ۲۰ کشور در اقصی نقاط دنیا از جمله عراق، افغانستان، سوریه، آذربایجان، ترکیه، امارات، کویت، سودان، تاجیکستان، ازبکستان، ونزوئلا، ایتالیا و چند کشور دیگر انواع محصولات تولیدیش را صادر می کند و با دارا بودن ۲ خط تولید و ۶ مرکز خدمات پس از فروش در خارج از کشور، مشتریان و جایگاه پرو پاقرصی را در صنعت کشاورزی و حتی خودرویی دنیا دارد.