فعالسازی رویه واردات ریلی از گمرک تبریز

دنیای اقتصاد-تبریز: سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و تجاری استان از فعالسازی رویه واردات ریلی از گمرک تبریز خبر داد و برضرورت تقویت تجهیزات و زیرساخت های گمرکات تابعه تاکید کرد.

photo_2023-11-01_21-06-45

صادق نامدار در این نشست که با حضور باقری بناب نماینده مردم شریف بناب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بهبود اوضاع معیشتی و امور رفاهی کارکنان در گمرک برای جبران بخشی از زحمات شبانه روزی مرزبانان اقتصادی کشور شد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی را گامی مهم برای ارتقاء دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه عنوان کرد و نقش تجارت خارجی در گسترش روابط با کشورهای همسایه و دیپلماسی اقتصادی را غیر قابل انکار توصیف کرد.

واقف بهروزی رئیس شورای هماهنگی واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان نیز در این جلسه ضمن تبریک انتصاب سرپرست جدید حوزه نظارت، گمرک را یکی از مهمترین حلقه های زنجیره توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: نقش و جایگاه گمرک در رشد و توسعه کشور غیر قابل کتمان است.

 وی ارائه خدمات مطلوب به فعالان اقتصادی خوشنام را گامی مهم برای توسعه سرمایه گذاری خارجی بنگاه های اقتصادی برشمرد و افزود: گمرک یک دستگاه کلیدی جهت ایجاد انگیزه و جذابیت برای امر سرمایه‌گذاری خارجی در کشور محسوب می‌شود.

باقری بناب نماینده مردم شریف بناب نیز در این جلسه مواردی از  مطالبات حوزه انتخابیه خود از  گمرک را مطرح و در خصوص موارد مذکور به بحث و تبادل نظر پرداختند.