طرح جمع آوری هوشمند پسماند خشک و خشکاله در تبریز اجرا می‌شود

دنیای اقتصاد-تبریز: حبیبه هراتی اظهار کرد: این طرح با هدف اجرای سیستم هوشمند جمع آوری پسماندهای خشک و خشکاله از درب منازل شهروندان اجرا می شود.

وی با اشاره به جزئیات این طرح تصریح کرد: بر اساس این طرح با صدور مجوز برای چند شرکت مشخص، شهروندان با نصب اپلیکیشنی ویژه از کافه بازار می توانند با لحاظ قیمت مصوب نسبت به فروش پسماندهای خشک و خشکاله تولیدی خود اقدام کنند.

هراتی با بیان اینکه پسماندها در درب منازل از شهروندان تحویل گرفته می شود، گفت: تفکیک از مبدا هوشمند بدون مشارکت و همراهی شهروندان امکان پذیر نیست و امیدوارم شهروندان تبریزی در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: علاوه بر منازل، با انعقاد تفاهم نامه مشترک با اداره کل آموزش و پرورش در صدد اجرای این طرح در مدارس سطح شهر هستیم به طوری که به منظور تشویق دانش آموزان پسماند ۳۰ درصد فراتر از قیمت مصوب از دانش آموزان در مدارس خریداری خواهد شد.

هراتی از شهروندان به عنوان همیاران محیط زیست نام برد و افزود: هر میزان کاربر بیشتری در این طرح مشارکت داشته باشند می توان به سمت مدیریت واقعی پسماندها و تلاش برای حفظ و صیانت از محیط زیست گام برداشت.