دنیای اقتصاد-تبریز: «ناصر قربانیان» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی برای این منظور برش و سهمیه مختص هر استان را براساس نیازها و سیاست های خود اختصاص داده و به تمامی سازمان های تابعه ابلاغ کرده است و تراکتورسازی نیز آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را دارد.

وی با اشاره به اینکه تراکتورسازی بر این اصل واقف است که تراکتور وسیله غیر قابل انکار کشاورز برای توسعه کسب و کار است، اضافه کرد: کشاورز ایرانی برای داشتن این وسیله نیازمند حمایت و همراهی است که ساده ترین روش این حمایت ارائه تسهیلات است.

قربانیان ادامه داد: باتوجه به محدودیت های اعمال شده طی چندسال گذشته در این مورد و نگاه مثبت و واقعه بینانه ای که در مقطع کنونی در مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت کشاورزی بر حمایت از کشاورز و بخش کشاورزی وجود دارد تراکتورسازی نیز برای سرعت بخشیدن به تامین تراکتور مورد نیاز کشاورزان و جبران کاستی های گذشته، برنامه ریزی برای تسریع در پرداخت تسهیلات به کشاورزان و تامین تراکتور را در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: امنیت غذایی و توسعه کشاورزی موضوعی نیست که وقفه و توقف در آن امکان پذیر باشد از این رو برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان، گروه تراکتورسازی ایران در صورت احساس نیاز و درخواست کشاورزان و همچنین عدم معرفی متقاضیان خرید تسهیلاتی تراکتور در مهلت مقرر، پیش فروش و عرضه مستقیم به کشاورزان را در برنامه کاری خود قرار خواهد داد.

قربانیان از روسای سازمان های جهاد کشاورزی خواست با توجه به اعلام آمادگی بانک کشاورزی و رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی جهت فراهم کردن امکان بهره مندی کشاورزان از تسهیلات خرید تراکتور، قبل از اتمام مهلت یاد شده و به منظور تسریع در امور کشاورزی، کشاورزان واجد شرایط دریافت تسهیلات را به تراکتورسازی معرفی کنند.

 در جریان سفر دوم رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی در خرداد ماه سالجاری، ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان برای خرید تراکتور اختصاص یافت.