افزایش ارتباطات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با دانشگاه جراح پاشا در ترکیه

دنیای اقتصاد-تبریز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این دیدار که در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: شهر تبریز یکی از شهرهای تاریخی کشور ایران است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های باسابقه این شهر در رتبه بندی‌های جهانی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و جزو دانشگاه‌های برتر کشور و جهان محسوب می‌شود.

دکتر بهمن نقی پور افزود: بسیاری از دانشکده‌های ما نیز جزو دانشکده‌های برتر در دنیا و خاورمیانه هستند که از جمله آن‌ها دانشکده داروسازی و فارماکولوژی در خاورمیانه دارای رتبه‌های برتر است.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم کشور ترکیه به عنوان همسایه، دوست و برادر کشور ما بوده و قرابت‌های فرهنگی، زبانی و مذهبی عمیقی بین دو کشور حاکم است و امیدواریم همکاری‌های فی مابین باعث ارتقاء و پیشرفت هر دو دانشگاه و کشور شود.

وی با اشاره به همراهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با مردم ترکیه در زلزله اخیر این کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همکاری نماینده ایران در ترکیه کمک‌های مادی و معنوی به مردم زلزله زده ترکیه ارائه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به پتانسیل‌های مراکز مهم استان از جمله مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) تبریز بیان کرد: امیدواریم این دیدارها هر چه سریع‌تر جنبه عملیاتی و اجرایی داشته و باعث رشد هر دو دانشگاه شود و ما در آینده نزدیک هر دو دانشگاه را در رتبه‌های زیر ۱۰۰ جهانی مشاهده کنیم.

دکتر نوری آیدین رئیس دانشگاه جراح پاشا ترکیه نیز ضمن حضور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ابراز خرسندی از این دیدار اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم در خصوص ایجاد ارتباط بین دو دانشگاه برای تبادل استاد، دانشجو و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی بالای دانشگاه علوم پزشکی تبریز گام‌های موثری برداریم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون دانشجویان و رزیدنت‌هایی از کشور ایران در کشور ترکیه مشغول تحصیل و فعالیت هستند.

دکتر خداداد خدادادی مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از قدمت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بیان توانمندی‌ها و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهان و کشور مطرح کرد: امیدواریم زمینه‌های افزایش ارتباطات علمی بین دو دانشگاه با همکاری معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه جراح پاشا ترکیه افزایش یابد.

در ادامه جلسه معاونین، مدیران و روسای هریک از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز گزارشی از واحدهای خود ارائه کرده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری مشترک بین دو دانشگاه را اعلام کردند.

 در خاتمه این جلسه مقررشد تفاهم‌نامه فی مابین دو دانشگاه در خصوص تبادل استاد و دانشجو، آموزشی، پژوهشی تحقیقاتی، رباتیک، همکاری در نشست‌های تخصصی، همکاری در پروژه‌های مشترک بین‌المللی، سمپوزیوم‌ها و همکاری در اجرای پروژه‌های عمرانی به خصوص مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستانی و... امضاء شود.