آذربایجان شرقی با ۶ بخش در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری حضور پیدا می‌کند

دنیای اقتصاد-تبریز: محمد کلامی در جلسه هماهنگی نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، افزود: تأکید استاندار آذربایجان شرقی بر حضور مؤثر در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد زنجیره‌های ارزش و با محوریت پروژه‌های عمرانی و زیربنایی استان است.

وی ادامه داد: تمام ظرفیت‌های استان در بخش خصوصی و دولتی تلاش کنند تا به لحاظ محتوایی و ظاهری حضوری قوی در این نمایشگاه داشته و از این فرصت نه‌تنها برای جذب سرمایه‌گذار و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان استفاده شود، بلکه توانمندی‌ها، زیبایی‌ها و جاذبه‌های استان نیز معرفی شوند.

وی به بخش‌های فعال در این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: ۶ غرفه با رویکرد رسته های تعیین شده در زنجیره های ارزش راهبردی استان تشکیل و در نمایشگاه حضور خواهند یافت.

کلامی با تاکید بر حضور پر قدرت و با آمادگی بالا در این رویداد، افزود: غرفه صنایع معدنی استان با اولویت صنابع مس، غرفه صنایع دستی با تاکید بر فرش، کفش و چرم، غرفه صنایع غذایی و دارویی با اولویت محصولات کشاورزی، دارویی و غذایی، غرفه شهرک‌های صنعتی استان با اولویت مبلمان، غرفه امور شهری و زیربنایی با اولویت معرفی کلانشهر تبریز و غرفه اتاق بازرگانی با معرفی صنعت، تجارت و معرفی قابلیت های سرمایه گذاری کل استان، غرفه‌های فعال آذرباجان شرقی در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری خواهند بود.

فلاح، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استان نیز با اشاره به تکلیف حضور همه استان‌ها در این نمایشگاه، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد و حضور قوی در آن همکاری و همراهی کنند.

این نمایشگاه به مدت سه روز برگزار خواهد شد و هدف اصلی آن این است که طی سه سال سرمایه‌گذاری دراستان ارتقا یافته و تمرکز در این نمایشگاه روی زنجیره ارزش است.