ایران در توسعه کشاورزی کامرون و کشورهای اتحادیه سمیاک کمک کند

دنیای اقتصاد-تبریز: امبوگ جِن مویس موبوگ افزود: کامرون رئیس اتحادیه سیماک در آفریقا می باشد که تردد و تجارت بین این کشورها بدون ویزا و تعرفه های گمرگی انجام می شود بنابراین تراکتورسازی با راه اندازی خط تولید در کامرون به واقع پایگاه منطقه ای در قلب آفریقا و حتی کشورهای اطراف خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تراکتور مورد نیاز کامرون از طریق چندین کشور که مهمترین آن چین می باشد تامین می شود اظهار داشت: متاسفانه این تراکتورها از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش و قطعات یدکی و مهمتر از همه قیمت پاسخگویی نیاز کشاورزان کامرونی نمی باشد و باتوجه به اطلاعاتی که تراکتورهای تولید ایرانی داریم امیدواریم امنیت غذایی آفریقا با ورود تراکتورهای ایرانی تامین شود.

موبوگ از مسئولین تراکتورسازی خواست تا در نمایشگاه دوساله کشور کامرون که قدمتی 20 ساله دارد و در واقع گردهمایی بین المللی در سطح دنیا محسوب می شود شرکت کنند تا توانمندی های بی نظیر ایران و تراکتورساری در معرض دید عموم شرکت کنندگان قرار گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایرزان نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه صادراتی مجموعه تحت مدیریتش اضافه کرد: در حال حاضر تراکتورسازی به بیش از 25 کشور دنیا صادرات دارد و خوشبختانه مزیتهای رقابتی تراکتورهای ایران در کشورهای منطقه از عراق و افغانستان و ... تا اروپا و آمریکا و آفریقا غیر قابل انگار می باشد که در اصل سفیری برای ایران محسوب می شود.

مصطفی وحیدزاده با تاکید بر تنوع محصول و خروج از عرصه تک محصولی در گروه تراکتورسازان عنوان کرد: در حال حاضر در کنار تولید تراکتور، تولید انواع موتورهای صنعتی، دریایی و ... ،کامیونت، بکهو، قطعات ریخته و ... در تراکتورسازی صورت می گیرد.

وی در عین حال از پیشنهاد راه اندازی خط تولید در کامرون استقبال و اعلام آمادگی کرد و افزود: تراکتورسازی هم راستا با سیاستهای کشور جمهوری اسلامی که توسعه روابط با سایر کشورها را در برنامه دارد می تواند راه اندازی خط مبادله ای چه به صورت تجاری و صادرات و چه به صورت راه اندازی خط تولید را در برنامه کاری خود قرار دهد.

وحیدزاده ضمن یادآوری تاریخچه روابط ایران و کامرون و همچنین جایگاه کامرون در آفریقا گفت: تراکتورسازی در دورنمای راه اندازی خط تولید نه تنها بازار کامرون بلکه تامین تراکتور کشورهای همسایه کامرون را مد نظر قرار خواهد داد.