اجرای بیش از ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در تبریز

دنیای اقتصاد-تبریز: «یعقوب هوشیار»، در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه مدیریت هوشمند و هوشمندسازی از ضعف های این شهر بوده است، افزود: تا سال ۱۴۰۱ تبریز تنها کلانشهر بدون زیرساخت های اصلی ارتباطی و فیبر نوری در کشور بود.

وی با بیان اینکه این طرح از سوی شهرداری تبریز آغاز شده است، اظهار کرد: بر این اساس قرارداد اجرای ۱۸۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری نیز با اپراتور ایرانسل منعقد شده و با ادامه عملیات اجرایی، تا نیمه اول سال آینده ۲۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تبریز اجرا می شود.

شهردار تبریز با پیش بینی اجرای ۴۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری تا پایان سال آینده در این شهر، گفت: اجرای این میزان شبکه فیبر نوری، جهش بزرگی در ایجاد زیرساخت های ارتباطی و هوشمندسازی در این شهر است و فعالیت های بعدی شهرداری مبتنی بر دانش محوری و هوشمندسازی بر پایه این طرح اجرا خواهد شد.

هوشیار، ادامه داد: در اجرای این پروژه، مسیرهای اصلی شهر، خدمات رسانی به مجموعه های خدماتی مانند بانک ها و ادارات و تجهیز دوربین های نظارتی در اولویت قرار دارد.

تعداد دوربین های ترافیکی فعال تبریز در مدیریت جدید شهری ۱۰ برابر افزایش یافت

شهردار تبریز گفت: قبل از آغاز مدیریت جدید شهری، سیستم مونیتورینگ شهر (جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از سطح شهر و نمایش آن ها با فرمت های خاص روی صفحه نمایش جلوی اپراتور) فلج بود و تنها ۲۸ دوربین ترافیکی در سطح شهر فعال بود.

هوشیار افزود: در مدیریت جدید شهری، تعداد دوربین های فعال ترافیکی با افزایش ۱۰ برابری به ۲۸۰ دستگاه رسیده است و تلاش می شود این تعداد تا پایان سال آینده به حدود ۲ هزار دستگاه افزایش یابد.

وی با اشاره به تولید نرم افزار «اپ تبریز»، یادآور شد: از طریق این نرم افزار خدمات شهری به شهروندان ارایه خواهد شد و بر این اساس هر چقدر سیستم مونیتورینگ، کل سطح شهر را پوشش دهد، تسهیل امور در شهر، بهره مندی مردم از خدمات شهری و کارایی این نرم افزار بیشتر خواهد شد.

هوشیار ادامه داد: مرکز مدیریت هوشمند شهر نیز در ابتدای منطقه «گلکار» در حال اجرا بوده و تلاش می شود تا پایان شهریور سال آینده به طور کامل تجهیز و به بهره برداری برسد و از طریق این مرکز تمام برنامه های مدیریت هوشمند شهری اجرا و نظارت خواهد شد.