۱۹۹ روستای آذربایجان شرقی با مشارکت خیران آبرسانی شد

دنیای اقتصاد-تبریز: محمد خانی افزود: طبق برنامه قرار بود در ۱.۵ سال گذشته خیران آبرسانی در ۱۸۰ روستا و با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال طرح های تامین آب را در این روستاها انجام دهند که با مشارکت بیشتر خیران، این تعداد به ۱۹۹ روستا ارتقا یافت.

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ روستاهای زیرپوشش شبکه آب و فاضلاب استان، یک هزار و ۴۹۴ روستا بود که این رقم در سال گذشته، ۲۱۳ مورد افزایش یافت شد.

خانی ادامه داد: امسال نیز تعداد ۸۷ روستا با ۵۸۰ میلیارد ریال به آب پایدار رسیدند و عملیات آبرسانی تعداد ۴۵ روستا نیز از محل مشارکت خیران در دست اجراست.

وی بیان کرد: خیران آبرسان برای پایدارسازی و تامین آب در روستاهای مورد هدف در سال ۱۴۰۲، اقدام به تهیه و تحویل ۶۰ کیلومتر لوله مورد نیاز، مشارکت در حفر و تجهیز ۵۵ حلقه چاه، اجرای ۱۲ واحد ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آبرسانی، مشارکت در اجرای ۳۴ کیلومتر خطوط انتقال آبرسانی و کمک به خرید یا ساخت ۱۳ باب مخزن با مجموع ظرفیت بیش از ۲ هزار متر مکعب کرده اند.

خانی در مورد اجرای طرح محرومیت زدایی در قالب جهاد آبرسانی خاطرنشان کرد: مرحله نخست طرح محرومیت زدایی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در روستاهای استان در حال اجراست و با اتمام کامل این طرح ها بیش از ۱۷۸ روستا در مناطق مختلف استان از آب بهداشتی و پایدار بهره مند خواهد شد.