خودروهای خریداری شده از اعتبارات سفر رییس جمهور در خدمت عشایر آذربایجان شرقی قرار گرفت

دنیای  اقتصاد-تبریز: بودجه خرید خودروهای مزبور از محل اعتبارات سفر خرداد ماه امسال رییس جمهور در قالب پنجمین سفر استانی آقای رییسی به استان آذربایجان شرقی تامین شده است.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از این خودروهای کوهستانی گفت: ۱۲ خودرو فوتون دو کابین عملیاتی با اعتباری افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال خریداری و در اختیار این اداره قرار گرفت.

محمدحسن آل هاشم در مراسم رونمایی خودروها افزود: این اقدام با هدف سهولت خدمات رسانی به جامعه عشایری در مناطق سنگلاخی استان آذربایجان شرقی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه خودروهای مذکور دو نوع گازوئیلی و بنزینی و دارای استاندارد یورو ۵ است، اظهار کرد: با فعال شدن این خودروها ناوگان عملیاتی خودرویی اداره عشایر آذربایجان شرقی تقویت شد.

اکبر فتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: خدمات رسانی به جامعه مولد عشایری در مناطق کوهستانی استان و تقویت امکانات و ناوگان خودرویی اداره امور عشایر استان ضرورت داشت.

جمعیت عشایر استان آذربایجان شرقی در فصل ییلاق حدود ۷۰ هزار نفر و در قشلاق به حدود ۴۰ هزار نفر می‌رسد.

در سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی حدود ۹۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای حدود ۱۰۸ پروژه استان مصوب شد که در این بین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به حوزه عشایر اختصاص یافت ولی هنوز بخشی از آن تخصیص نیافته است.

۸۰۰ میلیارد ریال از اعتبار مصوب سفر رییس جمهور مربوط به بخش راه های عشایری و ۷۰۰ میلیارد ریال نیز مربوط به بخش آبرسانی و تامین آب پایدار عشایر آذربایجان شرقی است.