آذربایجان‌شرقی استان برتر در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی شد

دنیای اقتصاد-تبریز: براساس ارزیابی دبیرخانه ملی تبصره ۱۸ قانون بودجه، استانداری آذربایجان شرقی به عنوان یکی از پنج استانداری برتر در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی معرفی شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تقدیر از برگزیدگان عملکرد تبصره ۱۸ قانون بودجه، با اهدای لوح سپاس از استاندار آذربایجان شرقی تجلیل و قدردانی کرد.

همچنین اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی نیز جزو ادارات کل برگزیده کشور در زمینه اجرای تبصره ۱۸ شناخته شد.

تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور، سازوکاری است که طی آن دستگاه‌های اجرایی با همکاری بانک‌های عامل، تلاش می‌کنند تا به تأمین مالی تولیدکنندگان کوچک و متوسط کمک کنند.

در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه در تلفیق با منابع شبکه بانکی به تولیدکنندگان کوچک و متوسط پرداخت شد و در مقابل تولیدکنندگان نیز متعهد به ایجاد ۱۴۲ هزار فرصت شغلی در ازای دریافت این تسهیلات شدند.

 منابع تبصره ۱۸ از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود و دستگاه‌ها براساس برنامه مصوب که در آن اولویت‌ها مشخص شده اقدام به شناسایی متقاضیان تسهیلات کرده و پس از تصویب در کمیته استانی به بانک‌ها و موسسات عامل معرفی می‌کنند.