دنیای‌اقتصاد- اهواز- کیوانه گرجی: مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، از آغاز انتشار اوراق مشارکت برای احداث سد بالا رود و انجام عملیات آبرسانی به شهرها و روستاهای استان خوزستان همزمان با پنجاهمین سال تاسیس این سازمان خبر داد. علیرضا رضانیا افزود: این اوراق بر اساس تصویب هیات وزیران و مجوز بانک مرکزی به میزان ۵ هزار میلیارد ریال منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت برای انجام عملیات اجرایی آبرسانی به شهرها و روستاهای استان خوزستان و احداث سد بالا رود استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان، بازپرداخت اصل وجه اوراق و پرداخت سودهای متعلقه در سر رسید‌های مقرر را تضمین کرده است. رضانیا تصریح کرد: بانک تجارت به عنوان بانک عامل، موظف به پرداخت اصل و سودهای متعلقه در مقاطع تعیین شده بوده و این تعهد مشمول مرور زمان نمی شود.

وی تاریخ اولین پرداخت سود را سه ماه پس از تاریخ انتشار اعلام و عنوان کرد: سود علی‌الحساب این مشارکت ۱۷ درصد در سال نسبت به مبلغ مشارکت تعیین شده و در مقاطع سه ماهه بر اساس شماره کوپن‌های ضمیمه اصل این اوراق در شعب بانک تجارت به دارندگان آن پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه این اوراق بی‌نام و قابل انتقال به غیر بوده و دارنده اوراق مالک آن شناخته می‌شود، افزود: بازخرید این اوراق قبل از سررسید برابر جزء ب ماده ۶ بسته سیاستی- نظارتی شبکه بانکی کشور در سال ۸۹ با نیم درصد کمتر از نرخ سود علی‌الحساب پرداختی برای کل دوران سپری شده از سوی شعب منتخب بانک عامل پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مطابق قانون مالیات‌های مستقیم، سود و جوایز متعلق به این اوراق از پرداخت مالیات معاف است.

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان در ادامه اذعان کرد: اوراق مشارکت شرکت سهامی سازمان آب و برق خوزستان، قابلیت خرید و فروش قبل از سررسید نزد شعب منتخب بانک تجارت را با محاسبه سود به صورت روز شمار دارا است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان اظهار امیدواری کرد که با انتشار این اوراق، اجرای طرح بزرگ آبرسانی غدیر تسریع شده و بخش عمده‌ای از شهرها و روستاهای استان خوزستان از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند می‌شوند.