برای بسترسازی فرهنگ بیمه باید آموزش انواع خدمات بیمه‌ای را وارد عرصه عمومی کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه کوثر، مدیرعامل این شرکت در این‌باره گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در فرهنگ‌سازی بیمه، نبود آموزش‌های لازم و آگاهی اندک درباره اهمیت و مزیت‌های انواع خدمات بیمه‌‌ای می‌باشد. البته شاید در بخشی از حوزه بیمه‌های درمان و اتومبیل آگاهی مردم قابل توجه باشد، اما در گستره دیگر خدمات بیمه‌ای چنین نیست. مدیر‌عامل شرکت بیمه کوثر افزود: اگر به محتوای رسانه‌های چاپی و دیداری و تولیدات شنیداری و چند رسانه‌ای مراجعه کنیم، حضور موضوعات بیمه‌ای را بسیار کمرنگ و ناپیدا خواهیم یافت. برای افزایش رویکرد مردم به بهره‌مندی از بیمه‌ها در سطح کلان لزوما باید افزایش آگاهی و تغییر نگرش آنان را به مسائل و خدمات بیمه‌ای مدیریت کرد.

عبدالرسول عطایی تاکید کرد: رسانه‌ها به‌ویژه تلویزیون بهترین مجرای آموزش‌های بیمه‌ای در عرصه عمومی هستند.

همچنین مدیرعامل سابق بیمه نوین نیز ارتقا و پیشرفت صنعت بیمه در ایران را نیازمند بالا بردن سطح آموزش و دانش فعالان این صنعت داشت.

عباس زادگان تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه باید منابعی پیش بینی شود که صرف فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر مردم با این صنعت شود.

معاون بازاریابی مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه در صورت آشنایی مردم با این صنعت می‌توان به سرمایه‌گذاری بیشتر مردم در این صنعت امیدوار بود، افزود: در صورتی که به سمتی حرکت کنیم که بیمه‌های اعتباری جایگاه خود را در کشور پیدا و نهادهای مالی برای دادن اعتبار از بیمه استفاده کنند به طور یقین استقبال مردم از این صنعت افزایش می‌یابد و به نوعی تحرک در این صنعت بیشتر می‌شود.

عباس‌زادگان با بیان اینکه حضور شرکت‌های بیمه خارجی نقش زیادی در افزایش کیفیت خدمات بیمه خواهند، افزود: حضور شرکت‌های بیمه خارجی در ایران به واسطه اهداف برنامه پنجم توسعه، علاوه بر تبادل دانش واطلاعات می‌تواند زمینه‌ساز رقابت میان شرکت‌های بیمه داخلی باشد.

وی با بیان اینکه نوع تبلیغات، اطلاع‌رسانی، فرهنگ سازمانی و عمومی ایران با سایر کشورهای دنیا متفاوت است، گفت: بهره‌گیری از اطلاعات شرکت‌های بیمه خارجی به واسطه حضور در کشور خوب است، اما باید متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور باشد.

به گفته وی، هر رقیبی به این عرصه وارد شود، می‌تواند در بهبود و کیفیت خدمات ارائه شده از سوی شرکت‌ها نقش موثری داشته باشد.