نمایش آثار نقاشان بزرگ در موزه‌های انگلیس همزمان با بازی‌های المپیک
آثار نقاشان بزرگی چون «پیکاسو» و «مونه» در موزه‌های «تیت» انگلیس در زمان میزبانی بازی‌های المپیک نمایش داده می‌شوند.

رویترز اعلام کرد، موزه‌های «تیت» انگلیس سال آینده در زمان برگزاری بازی‌های المپیک در این کشور، شاهکارهای هنری نقاشان معروفی چون «پابلو پیکاسو»، «کلود مونه» و «ادوارد مونک» را در معرض نمایش هنردوستان قرار می‌دهد. در این موزه‌ها همچنین آثار نقاشان معاصری چون «دامین هرست» و «سای‌تومبلی» هم نمایش داده می‌شوند. یکی از برنامه‌های برجسته ترتیب داده شده توسط موزه‌های «تیت»، بررسی نقاشی‌های مشهور «هرست» در انگلیس است. در این طرح فرهنگی به رابطه «پیکاسو» با انگلیس پرداخته می‌شود؛ چرا که او هم شخصیتی خبرساز و مهم به شمار می‌رفت و هم یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان بر مکتب مدرنیسم انگلیس بود.
چهار گالری موزه‌های «تیت» در سال ‌٢٠١٠ بیش از ‌٥/٧ میلیون بازدید کننده داشتند که این آمار آنها را در مقام سوم جهان از لحاظ میزان بازدید کننده قرار داد.
«پابلو روئیس پیکاسو» نقاش، طراح صحنه، پیکرتراش، گراورساز و سرامیک‌کار اسپانیایی و یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم بود. او به همراه «ژرژ براک» نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدید آورد. از جمله آثار مشهور او می‌توان به «دوشیزگان‌آوینیون» و «گرنیکا» اشاره کرد. «پیکاسو» بیشتر عمر خود را در فرانسه به سر برد.
«مونه» مهم‌ترین نماینده امپرسیونیسم به شمار می‌رود. آثار زیادی از وی به جای مانده و در بسیاری از نگارخانه‌های مهم دنیا از آنها نگهداری می‌شود. وی در ‌٢٠ سال پایانی عمرش از بیماری آب‌مروارید رنج می‌برد که به نوبه خود باعث شد تا کارهای وی به دو دوره قبل و بعد از بیماری تقسیم شود. «ادوارد مونک» (‌١٩٤٤ - ‌١٨٦٣) نقاش سبک اکسپرسیونیسم نروژی بود. نام «مونک» گاه به غلط «مونش» خوانده می‌شود. از معروف‌ترین نقاشی‌های او تابلوی «جیغ» است، که در اصل یاس نامیده می‌شود. یکی از آثار هنری او در مجموعه‌ای است که «کتیبه زندگی» نامیده می‌شود. در این مجموعه «مونک» موضوعات مختلف زندگی از قبیل عشق، ترس، مرگ و سودا را کاوش کرده‌ است.